1

تکنیکی که رسانه‌های معاند و اصلاح‌طلب در پروژه دروغ‌سازی درباره آرمیتا از آن استفاده می‌کنند، تکنیک «بمباران رسانه‌ای یا بمباران خبری» است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۷ آبان ماه در حالی چاپ و منتشر شد که جنبش‌جهانی ضدصهیونیسم، افتخارآفرینی ورزشکاران ایرانی در رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو، فوت آرمیتا گراوند و تنفس مصنوعی در بورس در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.

بعد از شکست بزرگ جریان برانداز خارج نشین برای راه اندازی مجدد آشوب خیابانی در ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲، این بار با استفاده از «تکنیک بمباران خبری»، به سراغ دروغ‌پردازی درباره آرمیتا گراوند رفتند،آرمیتا گراوند نام نوجوانی است که در روز یکشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۲، هنگام سوار شدن به واگن مترو، به یکباره بیهوش شد و سرش سکو برخورد کرد. بعد از این اتفاق، دوستان و همراهان آرمیتا او را از واگن خارج کردند و پس از حضور اورژانس، به بیمارستان منتقل شد. از همان ابتدای رسانه‌ای شدن خبر بیهوشی آرمیتا، فیلمی مشخص و گویا از لحظه بیهوشی او، منتشر شد.

با وجود انتشار کامل فیلم‌های مربوط به ورود آرمیتا به مترو و نیز گفتگوهای متعدد خانواده و دوستان آرمیتا روزنامه‌های اصلاح‌طلب در کنار رسانه‌های ضدانقلاب سعی کردند درباره مرگ آن مرحومه شبه آفرینی کنند! روزنامه هم‌میهن در سرمقاله خود با عنوان «چرا شک و تردید؟» نوشته است:

جدا از بی‌اعتمادی گسترده در جامعه و ناامیدی فراگیر که بارها و بارها درباره آن از سوی بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان تذکر داده شده است، اما درمورد مرگ تلخ آرمیتا می‌توان گفت یکی از دلایل مهم اختلاف نگاه مردم و مسئولان به نحوه اطلاع‌رسانی این حادثه بر می‌گردد. به‌خصوص که در نخستین روز اعلام این خبر، یک خبرنگار مستقل به‌محل حادثه رفت و بازداشت موقت شد. سایر خبرنگاران رسانه‌های مستقل هم نتوانستند از این اتفاق گزارش‌هایی جداگانه تهیه کنند. روند اطلاع‌رسانی درباره این اتفاق دراختیار دولت و نهادهای حاکم باقی ماند. درحالی‌که دولت می‌توانست شرایطی را فراهم کند که خبرنگاران رسانه‌های مختلف به‌محل بیمارستان رفته و از این حادثه به‌شکل مستقل بنویسند.

در بخشی دیگر از این یادداشت آمده است:

حضور خبرنگاران مستقل به‌طور قطع می‌توانست مانع به وجود آمدن یک شبهه عمومی شود. اما اگر انحصار یک خبر مهم و حساس برای مردم دراختیار منابع قضایی، نظامی و دولتی باقی بماند و رسانه‌های مستقل و مورد اعتماد مردم راه به‌جایی نداشته باشند، ممکن است اطلاعات مخدوش ارائه بدهند یا با تاخیر به اطلاعات درست مورد نظرشان برسند. درهر دو صورت این اعتماد مردم است که آسیب می‌بیند.

مرگ مغزی اغتشاشات خیابانی پس از درگذشت آرمیتا/ بی‌حجابی در کشور را قانونی کنید!

روزنامه شرق نیز در گزارشی با عنوان روز تلخ شنبه می‌نویسد:

شنبه روز بدی بود! صبحش خبر رسید که «آرمیتا گراوند»، دختری که بسیاری او را با نام «دختر مترو» می‌شناختند، جان باخته و دیگر در میان ما نیست. مرگ تلخی که با غمی ماندگار همراه شد. در ۲۸ روز اخیر و بعد از حادثه‌ای که برای آرمیتا در مترو پیش آمده بود، بارها خبرهایی درباره وضعیت او در رسانه‌های رسمی و غیررسمی منتشر شده بود که با این روایت رسمی همراه بود: «دختری که به خاطر نخوردن صبحانه دچار افت فشار شده و از هوش رفته است.

مرگ مغزی اغتشاشات خیابانی پس از درگذشت آرمیتا/ بی‌حجابی در کشور را قانونی کنید!

تکنیکی که رسانه‌های معاند و اصلاح‌طلب در پروژه دروغ‌سازی درباره آرمیتا از آن استفاده می‌کنند، تکنیک «بمباران رسانه‌ای یا بمباران خبری» است. این تکنیک به این صورت است که رسانه‌ها، بدون ارائه هیچ‌گونه سند، مدرک، فیلم، شاهدعینی یا حتی استدلالی منطقی، یک واقعه را آنگونه که مدنظر دارند، شرح می‌دهند. آن‌ها به قدری ادعاهای خود را تکرار می‌کنند که مخاطب فرصتی برای درخواست سند یا بررسی صحت ماجرا نداشته باشد تا در نهایت این تکرارها، در ذهن افکار عمومی نقش بسته و باور پذیر شوند.این تکنیک در حال حاضر به شبه سازی از ماجرا تغییر جهت داده است.

روزنامه اعتماد البته تیر خلاص را به پروژه آرمیتا زده و نوشته است که باید روی قانونی کردن بی‌حجابی ایستاد، در بخشی از این یادداشت آمده است:

اگر یک راه را برای محدود کردن رفتارهای مردم ببندید، دو راه دیگر برای عبور پیدا می‌کنند. شاید راه‌های جایگزین برای مردم هم هزینه داشته باشد، که دارد، ولی سودی برای جامعه و اداره امور و حکومت هم ندارد. در واقع همه زیان می‌کنند. همان‌گونه که تحریم‌های بین‌المللی را می‌توان دور زد، قوانین و مقررات داخلی را بهتر می‌توان دور زد حتی به صورت قانونی. پوشش متعارف و مورد قبول جامعه را قانونی کنید، دیگر کسی از روی لجبازی دست به اقدامات دیگر نمی‌زند یا تضاد وحشتناک خانه و خیابان در نوع پوشش و رفتار ایجاد نمی‌شود.

مرگ مغزی اغتشاشات خیابانی پس از درگذشت آرمیتا/ بی‌حجابی در کشور را قانونی کنید!

روزنامه آرمان امروز البته از تلاش‌های بی وقفه جریان اصلاح‌طلب روی خط اغتشاشات پرده برداشته و با انتشار لیست انتخاباتی این جناح سیاسی نوشته است:

در روزهای گذشته شاهد حضور چهره‌های شاخص مجلس گذشته در میان ثبت نام کنندگان بوده‌ایم که باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و البته چراغ سبز شورای نگهبان برای حضور همه گرایش‌ها در انتخابات ۱۱ اسفند، باید بگویم که اشتیاق طیف‌های مختلف برای حضور در میدان انتخابات افزایش پیدا کرده است. در این مورد باید اضافه کنم که عملکرد مجلس یازدهم و وعده‌هایی که بعد از گذشت چهارسال همچنان دست نخورده باقی مانده است انگیزه مسوولان باتجربه و نمایندگان ادوار گذشته را افزایش داد. توجه داشته باشید که در شهرستان‌ها شاهد دعوت شهروندان از سیاستمداران برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی هستیم که این موضوع می‌رساند پیروزی ائتلاف برنده دور از دست نیست.

مرگ مغزی اغتشاشات خیابانی پس از درگذشت آرمیتا/ بی‌حجابی در کشور را قانونی کنید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 35
    قانونی کردن بیحجابی بدون رفراندم فایده ای نداره شاید خواست اکثریت مردم این نباشه و باز مشکل به وجود میاد
    • DE ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      28 1
      آیا اول مشکل مملکت ایران٬ آزادی فحشا است که برای آن رفراندم برگزار شود؟
    • علوی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      34 1
      مگه حکم خدا را هم میشه به رفراندوم گذاشت؟ لابد بعدش هم مشروبات الکلی و کاباره را به رفراندوم بذاریم!!
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    44 11
    اگر بی حجابی در کشور قانونی شود ،بقیه گروه ها نیز اجاز ه تردد در جامعه با هر سر و شکل و لباسی را می خواهند از جمله: همجنسبازان، پدوفیلی ها، اراذل و اوباش، کلاه مخملی ها، بیماران جنسی، داعشی ها و ... تعادل در جامعه جلوی افراط و تفریط را می گیرد
  • هوشنگ IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    6 8
    گمشو اول از ناموس خودت شروع کن از زنت از دخترت خواهرت مادرت باشه ؟
  • هوشنگ IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    2 7
    بشین ببینم
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    12 5
    بیشرفا دنبال ایجاد بحرانند
  • SE ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    18 9
    اصحالات از انگل ستان انگل تر است
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    15 45
    قانونی نکنید ولی کسی لخت هم نشد تابستان هم گذشت چکار میشه کرد هروز دعوا درگیری که چی بشه چهل سال چیشد ؟ رضاخان نتونست زوری برداره نمیشه زوری هم گذاشت اصلا زوری هیچکاری نمیشه به سرانجام رساند حتی در خانواده
    • علوی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      30 7
      یعنی شما فرقی بین رضا قلدر که با حکم خدا مبارزه می کرد و جمهوری اسلامی که می خواد حکم خدا را اجرا کنه نمی بینید؟
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    11 31
    فقط می دونم لجبازی آخر و عاقبت نداره
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 2
    شبهه چیه!!!!؟
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    12 96
    تظاهرات ضد جنگ در اروپا را نگاه کنید خیلی از زنان بی حجاب با صدای بلند علیه جنایات اسراییل شعار می دهند.انسانیت و وجدان های بیدار در درون آدم هاست.
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      25 1
      بیحجابای ایران که طرف اسرائیل بودن نه فلسطین. اون بیحجابای مد نظر شما هم اگ درست اسلام بهشون رسیده بود با حجاب میومدن راهپیمایی
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    35 6
    وای وای از دست بی حجابی ای خدا بدادمان برس این طرف تورم دزدی مسول رانت وووووو گرانی آنطرف نفهم هرزگی کشف حجاب بی بند و باری خدایا کجا برویم از دست این ابلهان
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    23 6
    وقتی قانون محکم نباشه مجال برای جولان دروغ و پروپاگاندا فراهم میشه. از روز روشن تر بود که هیچ کس با اون دختر خانم درگیر نشده ولی چرا چپ ها باز دروع میگن؟ چون هزینه ای نداره که هیچ براشون فایده هم داره. شما بودید دروع نمیگفتید؟
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    16 2
    یه خبر نگار آمریکایی یه دروغ علیه حماس گفت معلوم شد دروغ بوده سریع خودش اومد عذر خواهی و اصلاح کرد. این به اون معناست که او آدم اخلاق مداریه؟ نه اصلا این یعنی قوانین نظارتی مطبوعاتی و مجازی آمریکا فوق العاده سخت گیرانه و دقیق هست ولی در ایران؟ مشاهده کنید خودتون. از یه دروغ مسلم مقاله می نویسند و تحلیل می‌کنند و تجویز!
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    8 8
    مردم رای به اصلاح طلب ها نمیدهند اصلاح طلب ها خشمگین میخواهند از مردم در کف خیابانها تقاص بگیرند
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    10 5
    منطقه رو بشکه باروته اصلاح طلبا ببین تو چه فکری هستن.
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    8 4
    هدف اصلاح طلبا از مطرح کردن این بحث ها خود اون بحث نیست بلکه میخوان نسبت به حاکمیت بی اعتمادی و فضای غبار آلود ایجاد کنن.
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    20 5
    پارسال دیدیم حضور خبرنگاران مستقل چقدر مانع شبهه شد
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    3 18
    به هر صورت چه خوشمون بیاد چه نیاد...
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    13 5
    با گذشت زمان دم خروس از پشت جماعت روباه صفت اصلاح طلب داره میزنه بیرون.
    • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      14 1
      اصلاح طلب اصول گرا خیلی وقت موضوعی تمام شده است کجایی عمو؟
  • PL ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    26 7
    مسئولان کشور بیش از یک سال است کشف حجاب را به درخواست کرباسچی ملعون و همفکرانش به علاوه مذهبی های صورتی و سکولار عملا آزاد کردند ، و همینطور در قانون جدید هم بدحجابی و بی حجابی را به صورت قانونی به رسمیت شناخته اند . ظاهرا این رسانه های اصلاح طلب خواب تشریف دارند . باید به حال از دست رفتن حیا و غیرت و بی اهمیت شدن حجاب و شئونات اسلامی در چنین جامعه ای خون گریه کرد .
  • سید IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    12 4
    عسلاه تلبان طحوء عاور !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امیر IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    1 21
    درمرگ ارمیتا اگرچه حقیقت معلوم نشد اگه حقیقت رو گقته بودن این جوری رسانه های خارجی مانور نمیدادن این اتفاق خیلی جاها ممکنه بیفته ولی این که حقیقت گفته نشه جامعه شک میکنه
  • عادل IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    19 2
    اینقدر مماشات کردن که حالا وقیح شدن. هیچ فرد عاقل و حلال خوری با هنجارشکنی و بی حیایی موافق نیست. بی حجابی مقدمه مفاسد بزرگتری هست.
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    14 1
    درحالی‌که دولت می‌توانست شرایطی را فراهم کند که خبرنگاران رسانه‌های مختلف به‌محل بیمارستان رفته و از این حادثه به‌شکل مستقل بنویسند... دولت شرایط را فراهم کند تا جاسوس خبرنگاران شما(اصلا طلبکارا) با دروغ و دونگ مملکت را به آشوب بکشن کور خوندید.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    2 17
    برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون برای چهره‌ای که می‌خنده برای دانش‌آموزا، برای آینده برای این بهشت اجباری
  • hamid7306 ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    12 0
    چرا این جوانان نمیفهمن حجاب قانون خدای شماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس