کد خبر 1541867
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

به گزارش مشرق، احسان کیانی، دکترای مطالعات خاورمیانه یادداشتی را با عنوان دشواری‌های اطلاع‌رسانی در نبرد غزه که برگرفته از نوشته والریا ویتچافتر است منتشر کرد:

والریا ویتچافتر، کارشناس حوزه فناوری طی گزارشی در «اندیشکده بروکینگز» مورخ ۴ آبان ۱۴۰۲ به بررسی مصائب خبرنگاری در جنگ غزه پرداخته است.

وی بیان می‌کند که در شرایط بحرانی مانند جنگ غزه، تقاضا برای کسب اطلاعات از وضعیت منطقه نبرد «سر به فلک می‌کشد» ولی «عرضه اطلاعات معتبر به دلیل محدودیت‌های امنیتی، با تأخیر» همراه است. در چنین شرایطی که امکان ارائه اخبار دقیق به طور حضوری از مناطق نبرد با دشواری بسیاری همراه است، حجم بالایی از «اطلاعات نادرست و غیرمعتبر در فضای مجازی» منتشر می‌شود.

ویتچافتر به مشکل دیگری اشاره می‌کند که دوقطبی شدید در فضاهایی شبیه جنگ غزه است و موجب می‌شود امکان اجماع میان خبرنگاران و گزارش‌گران بسیار کاهش یابد. به نظر او، کاربران توییتر، فارغ از صحت‌سنجی اخبار، بیشتر به ادعاهای مد نظر خود و آن‌چه تمایل دارند، گرایش می‌یابند.

او قوانین جدیدایلان‌ماسک در توییتر مبنی بر ارائه «تأیید حساب کاربری» در ازای دریافت هزینه مالی را موجب تخطئه فضای اطلاع‌رسانی در این شبکه اجتماعی دانسته است.

نکته مهمی که نویسنده از آن غفلت نموده، قتل خبرنگاران و گزارش‌گران در غزه و حتی در کرانه باختری توسط ارتش اسرائیل است که عملاً با رعب‌افکنی، مانع انتشار دقیق و به‌هنگام تحولات شده تا از فشار افکار عمومی بر تل‌آویو بکاهد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 3
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    سپاه قدس الان کجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس