کد خبر 1542649
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
آبرسانی به مناطق مهم کردستان تمام شد

وزیر نیرو گفت: آبرسانی به مناطق مهمی از کردستان از جمله سنندج، سقز و بانه انجام شده و مناطق شرقی استان نیز در دست اجراست.

به گزارش مشرق، علیرضا محرابیان عصر جمعه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان در مجتمع فرهنگی فجر سنندج اظهار کرد: سال گذشته طرح آبرسانی به سنندج انجام شد که براساس نظرسنجی انجام گرفته، ۹۲ درصد مردم این شهر رضایت بسیار خوبی از این طرح دارند.

وی یادآور شد: در سفر اول دولت به کردستان، ۱۱ مصوبه در حوزه وزارت نیرو داشتیم که تاکنون ۹ مصوبه آن به طور کامل اجرا شده و ۲ مصوبه دیگر نیز از جمله آبرسانی روستایی در حال انجام است.

وزیر نیرو به سه مصوبه برق در سفر اول و پیشرفت ۶۰ درصدی آن اشاره داشت و ادامه داد: سه مصوبه ماده ۲۳ برای فاضلاب داشتیم که با همکاری سازمان برنامه و بودجه صادر شد.

محرابیان به طرح های افتتاح شده امروز وزارت نیرو در استان اشاره کرد و گفت: امروز زنجیره ای کامل از طرح ها از بالادست تا پایین دست و بازچرخانی بهره برداری شد که باعث رضایتمندی مردم شد.

وی با بیان اینکه سد سیازاخ نیز در گام بعدی بهره برداری می شود، افزود: در شرق استان به ویژه دهگلان، قروه و بیجار راه نپیموده داریم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به دهگلان تقریبا در حال تکمیل و ۲ کیلومتر آن باقی مانده است، یادآور شد: از مسیر دهگلان به قروه نیز آبرسانی در حال اجراست تا هر چه سریعتر به اتمام برسد، ضمن اینکه عملیات اجرایی آبرسانی از سد سیازاخ به بیجار که طول آن خیلی زیاد بوده شروع شده است.

محرابیان تاکید کرد: با مدیریت خوبی که شده آب به تمام روستاهای اطراف سد تالوار هم که شامل ۷۰ روستاست، تخصیص پیدا کرده و خط انتقال کانال کنی شده و با سرعت در حال انجام است و برای بخش صنعت هم محدودیتی نداریم.

وی یادآور شد: مطالعات فاز دوم ساخت سه سد شیخ بشارت، نی آباد و کانی گوژان نیز انجام شده و با هماهنگی لازم کار احداث آن با سرعت پیگیری می شود که آب برای آبیاری مدرن ۱۹ هزار هکتار را فراهم می کند.

وزیر نیرو ادامه داد: آبگیری سد ژاوه هم با حجم ۲۳۰ میلیون مترمکعب به خاطر فاضلاب سنندج انجام نشد ولی با اجرای فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب، این کار اجرایی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس