کد خبر 1542939
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
عجیب‌ترین رای توپ طلا برای کدام کشور بود؟

کامرون تنها کشوری بود که برای توپ طلا نه به مسی رای داد و نه هالند!

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورتال، لیونل مسی با غلبه بر ارلینگ هالند و کیلیان ام‌باپه توپ طلای ۲۰۲۳ را به دست آورد. مسی در رای‌گیری توپ طلا ۴۶۲ رای به دست آورد که ۱۰۵ امتیاز بیشتر از ارلینگ هالند، مهاجم منچسترسیتی، بود که ۳۵۷ امتیاز به دست آورد.

رای‌های کشورهای انگلیس، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و برزیل به لیونل مسی، فوق ستاره اینترمیامی رسید. کشورهای فرانسه، نروژ، سوئیس، یونان و ژاپن نیز کشورهایی بودند که به ارلینگ هالند رای دادند. با این حال کامرون تنها کشوری بود که در بین پنج نفر اول نه نام مسی را قرار داده بود و نه هالند. کوین دی‌بروینه، رودری، برناردو سیلوا، کیلیان ام‌باپه و آندره اونانا دروازه‌بان منچستریونایتد پنج انتخاب این کشور برای توپ طلا بود که در کمال تعجب نام مسی و هالند در آن دیده نمی‌شود.

در حالی نام هالند در این فهرست دیده نمی‌شود که سه هم‌تیمی او توانستند در این فهرست باشند. اونانا، ملی‌پوش کامرونی، نیز پس از اینکه فصل گذشته اینتر را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند، در بین پنج نفر اول حضور دارد. البته به نظر می‌رسد کامرونی‌ها می‌خواستند دروازه‌بان‌شان را در این فهرست داشته باشند.

نخستین بار نیست که آرای عجیب در توپ طلا دیده می‌شود و به همین خاطر فیفا از نمایندگان ۱۰۰ کشور برتر بر اساس رده‌بندی می‌خواهد در این رده‌بندی شرکت کنند. قبلا حافظ ماریکار، روزنامه‌نگار دیلی‌نیوز از سریلانکا در سال ۲۰۱۹ که مسی توپ طلا گرفت آرای عجیبی داشت. هترین بازیکن سال از نظرش الکساندر آرنولد بود. تنها کسی که مدافع لیورپول را در رتبه نخست قرارداد روزنامه‌نگار سریلانکایی بود. در جایگاه دوم پیر امریک اوبامیانگ قرار داشت و رتبه سوم را به آنتوان گریزمان اختصاص داد. روبرت لواندوفسکی و مارک آندره تراشتگن هم در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

این روزنامه‌نگار سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار رای داد. برای او بونوچی بهترین بازیکن آن سال بود. در آن سال بازیکن ایتالیایی در رتبه چهاردهم قرار گرفت و پنج امتیازی که ماریکار به او داد روی رتبه‌اش تاثیرگذار بود. روزنامه‌نگار سریلانکایی داوید دخه‌آ را در رتبه دوم قرار داد و جایگاه‌های بعدی به رادامل فالکائو، ادن هازارد و هری کین اختصاص داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس