کد خبر 154358
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲

یک کارشناس مسائل آمریکا می گوید: تخمین زده می شود که امسال در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین 1000 تا 2000 میلیون دلار افزایش وجود داشته باشند.

به گزارش مشرق، فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگویی با خبرآنلاین با موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دربارۀ هزینه هایی که نامزدهای ریاست جمهوری در این دور از انتخابات کردند، گفت: نکتۀ قابل توجه در خصوص این دور از انتخابات هزینه هایی است که در حوزۀ تبلیغات صورت گرفته است.

کارشناسان تخمین زده اند که هزینه های این دوره بتواند رکورد دوره های قبلی را بشکند. در مقایسه با انتخابات سال 2008 و ورود اوباما به میدان تبلیغات که گفته می شد هزینه های آن 5000 میلیون دلار بوده، تخمین زده می شود که امسال بین 1000 تا 2000 میلیون دلار در هزینه های تبلیغاتی افزایش وجود داشته باشند و در مجموع برآورد کرده اند که هزینه های انتخابات امسال بین 6 تا 7 هزار میلیون دلار باشد.

ایزدی در ادامه در تشریح دلایل افزایش هزینه های تبلیغاتی گفت: این هزینۀ بالا به تغییری باز می گردد که در قانون انتخابات آمریکا در ژانویۀ 2010 یعنی 2 سال بعد از روی کار آمدن اوباما ایجاد شد. در واقع دادگاه عالی آمریکا حضور پول در سیستم سیاسی را خیلی راحت تر کرد و خیلی از محدودیت هایی که پیشتر برای خرج کردن پول در عرصۀ سیاسی وجود داشت از میان برداشته شد.

متعاقباً نهادها، افراد، شرکتها و... توانستند با پول رسانی و کمک مالی به شکل نامحدودی در عالم سیاست حضور پیدا کنند و نتیجه همین شد که شاهدیم حجم زیادی از پولها وارد تبلیغات انتخاباتی شده است. در واقع این افزایش 1000 تا 2000 میلیون دلار دلیلش همین بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس