کد خبر 1543868
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
مورایس: کیفیت فوتبال ایران را به کل دنیا نشان دادیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: این کیفیت فوتبال ایران بود که نه تنها به ایران بلکه به کل دنیا نشان دادیم.

به گزارش مشرق، ژوزه مورایس پس از برتری ۹ بر صفر مقابل آلمالیق ازبکستان، اظهار داشت: برد مهمی بود. به ویژه وقتی اینگونه بتوانید در لیگ قهرمانان آسیا برنده شوید. به بازیکنانم بابت این برد مهم تبریک می‌گویم. شب خوبی برای بازیکنان آلمالیق نبود و نتوانستند آنچه هستند نشان بدهند. امیدوارم در بازی بعدی بتوانند کیفیت خودشان را نشان بدهند زیرا کیفیت‌شان این نبود که امشب ارائه دادند. اطمینان دارم کیفیت‌شان خیلی بهتر است. از هواداران نساجی هم ممنون هستم که ماندند و تیم ما را تشویق کردند.

سرمربی سپاهان خاطرنشان کرد: از هواداران عزیز سپاهان هم تشکر می‌کنم که مسافت زیادی را با مشکلات متعددی که شاید موجود بود به اینجا آمدند و نشان دادند در هر لحظه کنار ما هستند. در لحظاتی که حتی شرایط برای تیم ما ساده نبود، نشان دادند همبستگی خود را و نشان دادند کنار ما هستند. از بانوان عزیز نیز تشکر ویژه دارم که خیلی قابل احترام هستند. حضور آنها نیز خیلی مهم بود و انرژی مضاعفی به ما داد. یکی از دلایل برد امروز ما حضور بانوان و هواداران عزیزمان بود.

مورایس عنوان کرد: شروع خوبی در این بازی داشتیم و یک گل زدیم. پس از آن هم بلافاصله ۲ گل زدیم که توسط VAR رد شد اما از همان ابتدا قصد خود را نشان دادیم. خیلی زیبا است این لحظات با کیفیت را می‌بینیم. نیمه اول در شرایطی که یک بر صفر جلو بودیم، می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. آلمالیق خیلی خوب دفاع کرد و سعی داشت به ما ضد حمله بزند. از تمرکز خیلی بالایی برخوردار بودند. به آنها تبریک می‌گویم که امشب نشان دادند واقعاً خوب هستند. این کیفیت فوتبال ایران بود که نه تنها به ایران بلکه به کل دنیا نشان دادیم.

وی درپاسخ به این سوال که پس از شکست مقابل ملوان یک نتیجه عالی برابر آلمالیق کسب کردند، توضیح داد: همانگونه که همه می‌دانند شرایط و لحظات خوبی را سپری نکردیم که سخت بود. این نشان‌دهنده شخصیت باشگاه و بازیکنان است‌ که‌ به‌ خوبی می‌توانند از پس این مشکلات بربیایند. نتیجه باید در زمین رقم بخورد. بدون اینکه بخواهم توجیه کنم برخی مسائل تمرکز را از تیم و بازیکنان می‌گیرد اما به این مسئله خوب جواب دادیم. طبیعی است ببریم یا ببازیم زیرا انسان هستیم‌ و در زندگی نیز چنین اتفاقی می‌افتد. فقط مهم این است که بتوانیم از پس این کار بربیاییم.

سرمربی سپاهان تاکید کرد: ذهنیت خود را درست کردیم و توانستیم زیرا همیشه دنبال موفقیت هستیم. امروز هم کیفیت خود را به عنوان یک نماینده خوب کشور نشان دادیم که فوتبال بازی می‌کنیم. بیشتر دنبال لذت و شادی هستیم. فوتبال را برای هواداران بازی می‌کنیم. هفته گذشته اتفاقات خیلی بیش از حد بود و هفته خوبی را سپری نکردیم. امیدوارم یاد بگیریم تا بتوانیم با همه این چالش‌ها زندگی کنیم و از پس آنها بربیاییم. نمی‌خواهم این قضیه را زیاد ادامه بدهم، اما دوست داریم همه چیز عادلانه و منصفانه باشد. کسی را در برابر کسی یا حتی برابر دنیا قرار ندهیم. امتیازاتی که در لیگ برتر و آسیا از ما گرفتند، بیرون از زمین فوتبال بود. همه فکر می‌کنند این امر عادلانه نیست و قلبت به گریه درمی‌آید. در این حالت طبیعی است بدون تمرکز به زمین بروید.

مورایس درخصوص اینکه آیا امشب چیزی در ذهنش درمورد بازی با پرسپولیس می‌گذشت و آیا به این فکر می‌کرد گل بیشتری برای روحیه گرفتن و انجام مانور قدرت بزنند، توضیح داد: درمورد پرسپولیس فقط بازی فردای آنها به ذهن من آمد که برایشان آرزوی پیروزی می‌کنم زیرا تیم خوب و باکیفیتی هستند که قرار است نماینده کشور ما باشند. این چیزها بیشتر در ذهن من می‌چرخد.

وی درمورد احتمال صعود سپاهان به‌عنوان تیم اول یا دوم گروه گفت: ما بازی می‌کنیم تا بهترین و صدرنشین باشیم. می‌توانیم در گروه‌مان اول شویم و صعود کنیم. همچنین می‌توانیم به رتبه دوم گروه برسیم و صعود کنیم. حتی می‌توانیم تیم دوم گروه شویم و صعود نکنیم. نمی‌دانم کارمان چگونه به پایان می‌رسد، اما همه در قلب خودمان دنبال موفقیت هستیم و برای آن تلاش می‌کنیم.

سرمربی سپاهان عنوان کرد: به‌جای فکر کردن به سایر تیم‌ها روی سپاهان متمرکز شده‌ایم. کریستیانو رونالدو و بسیاری از افراد دیگر می‌گویند فقط غیرممکن است که غیرممکن است! هیچ چیز در دنیا غیرممکن نیست و ما می‌توانیم به هرچه که می‌خواهیم، دست یابیم. خدا می‌داند چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد و فردا به من تعلق ندارد. خدا درباره فردا تصمیم می‌گیرد و باید زندگی کنیم تا ببینیم چه پیش می‌آید.

مورایس درخصوص عملکرد فرشاد احمدزاده در این بازی، گفت: فرشاد بهترین بازیکن زمین شد و می‌توانست این عنوان را در بسیاری از بازی‌های دیگر به دست بیاورد. کیفیت تاکتیکی بالایی دارد و یکی از رهبران تیم ما است. تاکنون گل نزده بود و گلی که امشب زد، به کیفیت او اعتبار داد. فقط به دنبال گلزنی این بازیکن نباشید. کیفیتی که از خودش نشان می‌دهد و موقعیت‌هایی که می‌سازد، از ۱۰۰ گل ارزشمندتر است.

وی ادامه داد: فرشاد امشب برخلاف ایجاد موقعیت‌های گلزنی، به دنبال گلزنی هم بود. این لیاقت را دارد که فقط به خلق موقعیت و کمک به هم‌تیمی‌های خودش فکر نکند و به فکر گلزنی هم باشد. احمدزاده در میان همه بازیکنان ایرانی که دیده‌ام، یکی از تاکتیکی‌ترین و تکنیکی‌ترین بازیکنان محسوب می‌شود و نسبت به سایرین متفاوت است. امروز ۲ عملکرد خوب داشتیم. کیفیت ۲ بازیکن خیلی بیشتر از انتظار بود که احمدزاده یکی از آنها بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    به نظر من در رابطه با کیفیت تو ایران راجع چیزای زیادی میشه صحبت کرد و یه لیست داد،ولی قطعا و یقیناً خودرو سازی و فوتبال تو این لیست به هیچ عنوان جایی ندارن.یکی از یکی بدتر
    • حسن ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      0 1
      نظرت برای خودت خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس