مسکو: اسرائیل رسما گفته سلاح اتمی دارد، آژانس کجاست؟

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارنظر اخیر وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای بمباران اتمی علیه غزه واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به درخواست برای بمباران اتمی غزه از سوی یک وزیر رژیم صهیونیستی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پرسیده که آیا تل‌آویو به داشتن سلاح اتمی اذعان کرده است.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه (امروز) به درخواست «عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی برای حمله اتمی به غزه واکنش نشان داد و گفت که اظهارنظر درباره تسلیحات اتمی در اسرائیل، سوالات بسیاری از جمله درباره زرادخانه تسلیحات اتمی اسرائیل ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی اسپوتنیک روسیه، زاخاروا گفت: «این موضوع تعداد زیادی از سوالات را ایجاد کرد. سوال شماره یک این است که آیا ما داریم اظهارات رسمی درباره وجود سلاح هسته‌ای (در اسرائیل) را می‌شنویم؟ سوالاتی که همه دارند (این است) که سازمان‌های بین‌المللی کجا هستند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کجا هستند، بازرسان کجا هستند؟»

«عمیخای الیاهو» وزیر میراث رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (دیروز) در یک برنامه تلویزیونی گفت، انداختن بمب اتم در غزه یکی از راهکارهاست.

این وزیر کابینه بنیامین نتانیاهو دومین مسئول در رژیم صهیونیستی است که در روزهای اخیر خواستار بمباران اتمی غزه شده‌اند.

الیاهو گفت: ارتش اسرائیل ضربات قدرتمندی به حماس میزند. اما این صددرصد همان شیوه‌ای است که من میخواهم؟ خیر. شاید ۶۰ درصدش باشد».

وی در پاسخ مجری که پرسید، چه چیزی انتظار دارید آیا انتظار بمب اتم دارید، با بیان اینکه «در غزه کسی نداریم که دخیل نباشد»، گفت: این هم یکی از راه‌هاست».

به دنبال این اظهارات و در پی فشارها و واکنش بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، عمیخای الیاهو وزیر میراث رژیم صهیونیستی که خواستار بمباران اتمی غزه شده بود، حرفش را پس گرفت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات الیاهو گفت «سخنان او از واقعیت جداست» و به رغم جنایات جنگی این رژیم در غزه که هر روز تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مدعی شد اسرائیل و ارتش آن مطابق با بالاترین استانداردهای قوانین بین‌الملل برای جلوگیری از آسیب به افراد غیردرگیر عمل می‌کنند. همچنین رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند بنیامین نتانیاهو در دستوری، وی را تا اطلاع ثانوی از حضور در جلسات کابینه محروم کرد.

عمیخای الیاهو وزیر میراث رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس (توییتر سابق) با پس گرفتن درخواستش برای حمله اتمی به غزه نوشت: «روشن است هر کس در کله‌اش عقل باشد متوجه می‎‌شود که اشاره من مجازا بود... باید عملا پاسخی قوی و نامتناسب به تروریسم بدهیم... این همان فرمولی است که نظام‎‌های دموکراتیک از طریق آن تعامل می‌کنند... روشن است که اسرائیل هر چه در توان دارد به کار می‌گیرد تا اسرا را زنده و سالم بازگرداند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    12 18
    مسکو خودش نداره؟ اسرائیل عضو ان پی تی نیست
    • محمد ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      12 2
      موضوع همینه که بقیه کشورهای دارنده جز ان پی تی هستن، فقط اسرائیل نیست
    • ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      15 7
      آخه مسکو از صبح تا شب عین اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون و اروپایی‌های نوکرشون زر مفت راجع به ایران و سوریه و عراق و کرهٔ شمالی و..... نمیزنه!!!
    • ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      7 3
      وقتی همینا که خودشون تا خرخره خورما میخورن منع خوما خوری میکنن وقتی از یکی انتقاد میکنن پشیزی نمی ارزه مثل کودک کشی که منع کودک کشی میکنه و اتم داری که منع اتم داری میکنه و ظالمی که نهی ظلم میکنه و شیطانی که دوری از شیطان میکنه و دیکتاتوری که دیکتاتوری دیگری رو بد میدونه و اسیر کشی که دم از معاهده ژنو میزنه عجب دنیای غریبیه
    • ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      0 1
      عضو سازمان ملل که هست چرا شورای امنیت همان رفتاری که با کره شمالی وایران کرد با اسراییل نمی کند ؟
  • امید ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    19 3
    فوری فوری : باید کلیه سلاح های هسته ای اسرائیل جمع آوری و امحاء گردند.
    • سجاد ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      6 1
      امر دیگه ؟ چشم حتما :))))))) فوق فوقش محکوم میکنیم تمام
    • ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      7 1
      آژانس و آژانس بازی و بازرسی سوراخ دودکش واس ماس. اسرائیل سگ توله آمریکای سلاخه. یه جلاد لنگه آمریکای کثافت. پس هرکاری میتونه بکنه. پتیاره_مجری های BBC واق واق نمی کنن و قرشمال بازی در نمیارن ولو اسرائیل 1 میلیون فلسطینی رو با بمب اتمی ذغال کنه مثل هیروشیما.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    5 3
    روسیه فکر بعد از جنگ غزه رو نکرده!!!؟؟ اوکراین چه حالی بکنه از این داستان
    • ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      1 1
      خیلی پخمه ای هنوز فکر میکنی اکراین قراره جنگ رو ببره
  • حمید ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    9 1
    اسرائیل زاییده انگلیس و امریکاست،محاله که این دو به فرزند خودشون چیزی بگن، آژانس اتمی تمام ایران رو وجب به وجب یاد گرفت از بس در ایران بازرسی انجام دادن,درصورتی که ایران هیچ بمب اتمی نداشت،ولی هنوزم دان میان و میرن سازمان ملل و اژانس اتمی شورای امنیست چند سلاح در دست امریکا و غرب هستن که هر وقت بخوان بر علیه کشوری مثل ایران یا لیبی ازش استفاده کنن
  • شناس ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    3 2
    این که گفته بشه کشوری بدون داشتن سلاح هسته ای میتونه از خودش دفاع کنه یک دروغ ایران جرعت حمله به اسرائیل نداره چون اسرائیل سلاح هسته ای داره در اولین بر خورد با ایران صد درصد ازش استفاده میکنه امریکا هم به ایران حمله نمیکنه چون مشکوک که ایران سلاح هسته ای داشته باشه البته ایران نیازی به ساخت سلاح هسته ای نداره میتونه یک چند تایی از روسیه بخره
    • حمید ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
      1 0
      دوست عزیز اسرائیل مستقیم بدست ایران نابود نمیشه،بلکه به واسطه ی نیروهای نیابتی ایرانی و ایجاد احساس ناامنی برای افراد داخل اسرائیل صورت میگیره،اینجوری مهاجرت معکوس زیاد میشه و بهمین سادگی اسرائیل خودبخود نابود میشه، یه مثال ساده بزنم،همین عملیات طوفان اقصی شنیدم کلی از اتباع اسرائیلی رفتن و دیگه برنمیگردن،جایکه امنیت نباشه مردمش فرار میکنن،افغانستان و .... هم مثال ساده، در ضمن اسرائیل جرات استفاده بمب اتم علیه ایرانو نداره،چون اسلحه قدرتمندی مثل سید حسن و مقاومت در سوریه روی سر اسرائیل غاصب گذاشته شده و منتظر شلیک هستن
  • ایرانی با غیرت ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    8 2
    آمریکا و اسرائیل یک روح خبیث است در دو کالبد متعفن . آژانس الت فعل و دست نشانده آمریکا و همدستان رذل و فرومایه اروپائی او است. اسرائیل هم در این وسط نقش سگ هار گله را بازی میکند که به دستور غربی ها پاچه هرکشوری مثل ایران را که بخواهد موی دماغ غربی ها شود را میگیرد. حالا چه کسی میخواهد این رژیم جنایتکار را توبیخ کند؟!
  • ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    6 3
    اسرائیل کودک کش ضراد خانه هسته‌ای وبم اتم دارد وما نبايد انرژی هسته‌ای داشته باشیم ازعجایب روزگار
  • ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    6 2
    دم روسیه و سرکار خانم زاخارووا گرم!! این شد حرف حساب، اسرائیل هم باید عضو ان پی تی بشه و بازرسهایی از کشورهای بی‌طرف مثل ایران، روسیه، چین، ونزوئلا. عراق، سوریه و..... برن بازدید کنن و گزارش بدن!!!
  • ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    5 2
    سازمانی که فقط به ایران گیر میده و کاری با اسراییل نداره مشخصا اسراییل ادارش میکنه. اینکه ایران هنوز عضو ان پی تی هست اشتباهه.
  • ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    6 3
    در غزه زنان نه زندگی دارند ونه آزادی .چرا صدایی از هیچ مدافع زن زندگی آزادی در نمی آید
  • ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    5 1
    مگه تو نداری و بارها جهان را تهدید نکردی اگه همه حق اظهار نظر داشته باشن تو نداری
  • ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    5 0
    آژانس رفته برای اسقاطیل جاسوسی کنه، بازرساش هم دارن برا آمریکا دم تکون میدن
  • کریم ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    3 2
    مسکو بیشترین تعداد بمب اتمی را دارد حتی بیشتر از آمریکا .
  • ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    4 0
    اسراییل اگر بخواد هم نمیتونه استفاده کنه کدام احمقی در ۳۰ کیلیومتری خودش راکت یا بمب هسته ای منفجر میکنه
  • ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    ایران چرا سکوت کرده؟!
  • ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    آژانس انرژی اتمی جزو سربازان گوش به فرمان اسرائیل است
  • حسین ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    اسرائیل سالهاست بمب اتم دارد آژانس جرات نزدیکی به اسرائیل ندارد وشیطان پشتیبان اسرائیل است
  • ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    سلاح هسته ای حق مسلم ماست.نساختن سلاح هسته ای ظلمی است در حق مردم ایران و مسلمانان منطقه.با ساختن سلم هسته ای تحریم ها از بین میروند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس