مصر: پیام‌های آمریکا به اسرائیل نه جنگ را متوقف می‌کند و نه غیرنظامیان را نجات می‌دهد

وزارت خارجه مصر اعلام کرد، پیام‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی در راستای حفاظت از غیرنظامیان در نوار غزه و توقف حملات علیه این باریکه نیست.

به گزارش مشرق، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در جریان گفت‌وگویی مطبوعاتی تاکید کرد، تمامی کشورها باید برای تحت فشار گذاشتن رژیم صهیونیستی جهت افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و توقف جنایت‌ها، وارد عمل شوند و پیام ارسال کنند و کشورهای کمک‌کننده باید مسئولیت‌های خود را در قبال حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برعهده بگیرند.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه مصر تصریح کرد، رژیم صهیونیستی مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود و قطعنامه‌های سازمان ملل، توافق‌نامه‌ها و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و کشورهای منطقه این مسئولیت را برعهده دارند که از گسترش این درگیری‌ها و خارج نشدن اوضاع از کنترل اطمینان حاصل کنند.

ابوزید همچنین خاطرنشان کرد، مصر از روز اول از طریق همکاری و تلاش برای برقراری آتش‌بس، ورود کمک‌های بشردوستانه و خروج اتباع خارجی از نوار غزه مسئولیت خود را بر عهده گرفت زیرا منطقه خاورمیانه قادر به تحمل بی‌ثباتی بیشتر نیست.

وی در ادامه افزود، دو نشست اصلی، یکی اجلاس سران کشورهای اسلامی و دیگری نشست اضطراری سران کشورهای عربی وجود دارد که طی روزهای آتی به منظور بررسی پرونده اصلی یعنی تجاوزات رژیم صهیونستی علیه نوار غزه برگزار خواهد شد.

احمد ابوزید درخصوص اظهارات اخیر وزرای میراث و دارایی رژیم صهیونیستی درباره حمله با سلاح‌های هسته‌ای به غزه و ایجاد مناطق امنیتی در اطراف شهرک‌های کرانه باختری و ممانعت از نزدیک شدن اعراب، گفت، این اظهارات غیرمسئولانه است و احساس خشم و کینه را افزایش می‌دهد و نشان‌دهنده میزان زیاد نفرت و نژادپرستی است و این امر منجر به دامن زدن خشونت در منطقه می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه هر مقامی باید مسئولیت خود را در این زمینه برعهده بگیرد، گفت: «تجاوزات و شرایط فاجعه‌بار انسانی که هر روز شاهد آن هستیم به موضوعی فراتر از تحمل ما تبدیل شده است و وجدان جهانی و بشردوستانه باید بیدار شود.»

ابوزید درمورد کوچاندن فلسطینیان اظهار کرد، مصر و کشورهای عربی مخالف کوچاندن اجباری ملت فلسطین از اراضی خود هستند. قاهره همچنین مخالف نابودی مسأله فلسطین به این شکل توسط رژیم صهیونیستی است.

وی درخصوص سوخت‌رسانی به غزه گفت، این موضوع، محور گفت‌وگوها با طرف اسرائیلی برای اهداف انسان‌دوستانه در رابطه با فعالیت بیمارستان‌ها است و باید در اسرع وقت درخصوص آن چاره‌اندیشی شود.

پیشتر بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خواهان ایجاد مناطق امن در اطراف شهرک‌های کرانه باختری و ممانعت از نزدیک شدن اعراب به آن شد.

آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه در اظهاراتی که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد، گفته بود، یکی از گزینه‌های رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه انداختن بمب هسته‌ای در این منطقه است.

ارتش رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین در جریان عملیات «طوفان الاقصی» غافلگیر شده و شکست خورده، برای جبران این شکست مفتضحانه درحال هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در نوار غزه است و با بستن منابع آب و برق روی آنها و بستن تمامی گذرگاه‌ها منجر به شکل‌گیری یک فاجعه در این باریکه شده‌ است.

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد سی و دومین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و همزمان درصدد نفوذ زمینی در آن هستند، اما با مقاومت قوی رزمندگان فلسطینی مواجه شده و تا بدین لحظه موفق به پیش بردن طرح خود نشده‌اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    به اسراییل نگو جنگ را متوقف کن' یمب وموشک بهش نده خودش تموم میشه
  • ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    لبیک یا مهدی و خامنه ایی مرگ بر آمریکا ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس