کد خبر 1544677
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

به گزارش مشرق، کرامت و بصیرت در کانال ایتای خود نوشت:

صهیونیست ها هر روز بیانیه میدهند که غزه را به دو نیم قسمت کردیم، دوباره فردا همان ادعا را تکرار میکنند!

کوبی ماروم ژنرال بازنشسته اسرائیلی در گفتگو با روزنامه معاریو میگوید: تردید وجود دارد که ارتش اسرائیل بتواند به اهداف تعیین شده توسط محافل سیاسی دست یابد.

نبرد بسیار پیچیده است، ارتش اسرائیل پیش از این چنین چالش‌هایی ندیده و حتی نیروهای آمریکایی نیز هرگز آن را تجربه نکرده‌اند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص مینویسد: مبارزان شاخه نظامی حماس(قسام) در حال پایان دادن به زندگی نظامیان اسرائیلی در داخل غزه هستند. رویبن یشای روزنامه‌نگار اسرائیلی میگوید: نگران جان نظامیانی هستم که وارد غزه شدند، شاید آن‌ها هیچ وقت برنگردند!

مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی اعلام میکند: ماندن در غزه هزینه زیادی برایمان دارد. سرلشکر اسحاق بریک مقام سابق ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر مقامات سیاسی و نظامی این رژیم را از حمله زمینی به غزه و ورود به داخل این شهر برحذر داشته است.

سرلشکر اسحاق بریک در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان معاریو تاکید کرد که ورود نظامیان اسرائیلی به عمق غزه موجب خواهد شد تا تلفات و خسارات سنگینی به نیروها و ادوات جنگی رژیم وارد شود.

بریک تصریح کرد تحقق هدف ارتش یعنی نابودی حماس و جهاد اسلامی در غزه به ماه‌ها زمان نیاز دارد، به ویژه با وجود تونل‌هایی که حدود 500 کیلومتر برآورد شده و همین مسئله نابودی هزاران نفر از مبارزان فلسطینی را بسیار سخت و دشوار خواهد کرد.

وی گفت هر اندازه حمله زمینی به غزه بیشتر طول بکشد، تلفاتی به مراتب سنگین‌تر به ارتش وارد خواهد شد و از طرفی هم فشارهای بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی به سبب کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان نیز افزایش خواهد یافت.

سرلشکر اسحاق بریک گفت که سران و رهبران جهان بیش از این در برابر تظاهرات‌ها و فشارهای مردمی برای توقف جنگ در غزه دوام نخواهند آورد.

وی با اشاره به فراخواندن سفرای برخی کشورها از تل آویو و قطع روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی، نسبت به اعمال تحریم‌ها بر این رژیم به سبب قتل و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه هشدار داد.

کارشناس روزنامه عبری هاآرتص نیز میگوید: جنگی که ما انجام می دهیم نمی تواند به پیروزی ختم شود، ما قبلاً چندین بار همه رهبران حماس را کشته ایم و همیشه جایگزین هایی برای آنها ظاهر شده است و این بار نیز همان اتفاق خواهد افتاد.

بعدش چطور شده؟ آیا ما کل نوار غزه را اشغال خواهیم کرد؟ کدام رهبری در جهان اینقدر احمق است که سربازانش را برای تصرف غزه شلوغ و محاصره شده با جمعیت دو میلیون نفری بفرستد؟ آیا پیروزی بدون بازگشت همه اسرا ممکن است؟ دقیقا چگونه بازگردانده می شوند؟ پس این بار نیز جنگ با توافق آتش بس پایان خواهد یافت.

تحلیلگران داخلی هم چند دلیل برشمرده اند که بر اساس آن اهداف مدنظر اسرائیل در غزّه محقق نشده است.

۱- روزانه چندین زرهپوش رژیم منهدم می شوند.

۲ - نابودی حماس محقق نشده.

۳ - شلیک راکت از غزّه متوقف نشده

۴ - اسرای رژیم آزاد نشده اند.

۵ - کوچ اجباری مردم غزّه محقق نشده.

۶ - ارتش اسرائیل پیشروی زمینی تثبیت شده ای نداشته است.

همه اینها غیر از حملات بی سابقه انصار الله یمن، مقاومت عراق ، حزب الله لبنان و شلیک ها بلندی های جولان است که هر روز هم در حال افزایش است؛ بدون آنکه اعلام رسانه ای گسترده ای برای پوشش خبری آنها توسط مقاومت صورت گیرد و منجر به واکنش های بین المللی و منطقه ای علیه جبهه مقاومت گردد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    اره به لطف خدا وامام زمان
  • حمید محمدی ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 0
    به امید خدا مردان میدان شیران مقاومت پیروزند کاَش راهی برای رفتن به غزه بود شهادت ارزوی ماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس