حشمت مهاجرانی

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: نمی‌توانیم خودمان را فریب بدهیم چون کار سختی در جام ملت‌های آسیا داریم.

سرویس ورزش مشرق – طی روزهای اخیر و پس از ماجراهای خجالت آور مرتبط با حضور تیم فوتبال النصر و بازی روی چمن نامطلوب آزادی این موضوع که ورزشگاهی جدید برای شهر تهران احداث شود از سوی مسئولان وزارت ورزش به شکل جدی پیگیری شد. مقدمات گفت و گوها برای سپردن ساخت این پروژه به سازندگان چینی در حاشیه بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو ایجاد شد. وقتی کیومرث هاشمی در سفر به چین با گروهی از مهندسان و سازندگان چینی دیدار کرد قرار شد بعد از پایان این بازیها این افراد برای بررسی شرایط ساخت این ورزشگاه به تهران بیایند و در روزهای گذشته نیز این اتفاق به شکل جدی تری رخ داد.

حشمت الله مهاجرانی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت و گو با مشرق، در همین باره و در ارتباط با موضوعات مربوط با جام ملتهای آسیا، حذف زودهنگام تیم فوتبال امید در بازیهای آسیایی و مسایلی از این دست اظهاراتی را مطرح کرد.

*ایران از مدعیان جام ملتهای آسیاست

تیم ملی فوتبال ما از تیم‌های مطرح حاضر در جام ملت‌های آسیا خواهد بود. همه می‌دانند که هدف ما چیست و خودمان هم می‌دانیم که در چه میدانی قدم خواهیم گذاشت. وقتی سرمربی تیم خوب باشد نتیجه هم خوب خواهد بود. مردم روی نتایج تیم ملی است که درباره عملکرد آن نظر می‌دهند و سرمربی را بالا یا پایین می‌آورند.

قلعه‌نویی نمی‌آمد کی‌روش را نگه می‌داشتند/ هرچه ورزشگاه بسازیم کم است

*تیم ملی هنوز محک درست و حسابی نخورده است

متاسفانه تیم ملی ما در آستانه حضور در جام ملت‌های آسیا هنوز محک خوبی نخورده است. البته نتایج به دست آمده از نقطه نظر روحی خوب بوده و بالانس تیمی ما هم خوب است اما ما احتیاج داریم که با تیم‌های بزرگتر و قوی‌تر بازی کنیم تا در مواجهه با قدرت‌های آسیا دست پر زمین را ترک کنیم.

*قلعه نویی نمی‌آمد هرطور بود کی روش را نگه می‌داشتند

هنوز هم می‌گویم تعویض امیر قلعه نویی با کارلوس کی‌روش نقطه مثبت فوتبال ما در یک سال اخیر بود. در واقع اگر امیر جلو نمی‌آمد فدراسیون به هر شکلی بود باز هم کی‌روش را نگه می‌داشت و ما هیچ زمان از نتایج به دست آمده تیم ملی خوشحال نمی‌شدیم. حالا هم امیدوارم با مربی ایرانی نتایج مثبتی در جام ملت‌های آسیا بگیریم. هرچند که می‌دانم کار امیر خیلی خیلی مشکل است.

قلعه‌نویی نمی‌آمد کی‌روش را نگه می‌داشتند/ هرچه ورزشگاه بسازیم کم است

*حتما به جام جهانی می رویم، اما...

تیم ملی فوتبال ما قطعاً به جام جهانی می‌رود چون سهمیه برای آسیا زیاد است. بنابراین ما شانس‌مان بسیار بالاست اما کار در جام ملت‌های آسیا بسیار بسیار سخت است. البته ما از نظر نیروی انسانی در وضعیت خوبی هستیم و بازیکنانی داریم که در اروپا و در تیم‌های مطرح توپ می‌زنند. این می‌تواند احتمال موفقیت‌مان را زیاد کند اما نمی‌توانیم خودمان را فریب بدهیم چون کار سختی در جام ملت‌های آسیا داریم.

*فدراسیون با انتخاب عنایتی فقط رفع تکلیف کرد

درباره بازی‌های آسیایی و حذف تیم امید باید بگویم عنایتی بیشتر از این از دستش بر نمی‌آمد. نمی‌خواهم ایشان را تبرئه کنم چون او به هر حال مسئول است اما در کمترین زمان و بدون برنامه‌ریزی تیم امید را به او دادند. در واقع فدراسیون فقط برای رفع مسئولیت این کار را انجام داد و تیم امید را به عنایتی سپرد. در حالی که ما باید از مدت‌ها قبل سرمربی تیم‌مان مشخص بود و بازی‌های دوستانه زیادی را برای این تیم تدارک می‌دیدیم. در حقیقت بازی‌های آسیایی برای تیم امید ما حکم همان مسابقات تدارکاتی را داشت.

قلعه‌نویی نمی‌آمد کی‌روش را نگه می‌داشتند/ هرچه ورزشگاه بسازیم کم است

*عنایتی با آگاهی آمد و باید تیم را بالا می برد

با همه این اوصاف عنایتی باید مسئولیت این موضوع را قبول کند چون به هر حال می‌دانست که تیم امید با چه شرایط و مشکلاتی در اختیار اوست. او باید با این آگاهی، باور و با مواجهه با تمام مشکلات تیم ایران را به مراحل بالاتر می‌آورد.

*خوب است که استادیوم اضافه می کنیم

ما هر چقدر استادیوم بیشتر داشته باشیم این به نفع فوتبال کشورمان است. ما هر چقدر در این زمینه هزینه کنیم تا استادیوم آزادی ترمیم شود باز هم باعث به وجود آمدن یک استادیوم جدید نشده‌ایم. از نقطه نظر من این یک اقدام مثبت است و امیدوارم همه چیز به خوبی پیش برود.

قلعه‌نویی نمی‌آمد کی‌روش را نگه می‌داشتند/ هرچه ورزشگاه بسازیم کم است

*چینی ها در کار ساخت ثابت شده هستند

با این اقدام وزارت ورزش(ساخت ورزشگاه جدید) کاملا موافقم و به عقیده من این یک اقدام و کار بسیار مثبت است که بتوانیم یک استادیوم داشته باشیم. داشتن یک استادیوم مدرن با همه تشکیلات می‌تواند اعتبار فوتبالمان را افزایش بدهد. از آن گذشته چینی‌ها در طول سال‌های گذشته ثابت کرده‌اند که سازنده‌های خوبی هستند و از این نظر می‌توانیم با اطمینان خاطر این پروژه را به آنها بسپاریم.

قلعه‌نویی نمی‌آمد کی‌روش را نگه می‌داشتند/ هرچه ورزشگاه بسازیم کم است

*چرا خرج دوباره کنیم؟

من معتقدم که نباید پولی که می توان با آن ورزشگاه جدید و مدرن ساخت را صرف بازسازی ورزشگاه آزادی کنیم. چرا هزینه ساخت ورزشگاه را صرف این کار کنیم؟ در حالی که می دانیم تهران به عنوان پایتخت ایران ورزشگاه کم دارد و می توان با احداث ورزشگاه های جدید این شهر پرجمعیت را از این نظر بی نیاز کرد.

*این کافی نیست، باز هم باید ورزشگاه ساخت

ما هرچه بیشتر به ورزشگاه‌های فوتبالمان اضافه کنیم باز هم کم است. در همه این سال‌ها بارها و بارها از کمبود زمین‌های تمرینی و مشکلات این چنینی در رده باشگاهی و ملی گله مند بودیم و از کمبود زمین به دردسر می‌افتادیم. امیدوارم که این ورزشگاه ساخته شود و باز هم بتوانیم ورزشگاه‌های بیشتری بسازیم چون باز هم ورزشگاه خوب کم داریم. هرچه استادیوم‌های مدرن‌تر و مجهزتر در اختیار تیم ملی و باشگاه‌های ایران قرار بگیرد قطعاً در پیشرفت فوتبال کشورمان هم تاثیرگذار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 0
    متاسفانه اخراج دانشجویان مقاطع تحصیلی بالا و دلیل بسیاری از انصراف های دانشجویی خود دانشگاه و اساتید آن است که بسیار بی مسئولیت رفتار کرده . چرا پرداخت جریمه انصراف و اخراج دانشجو را بین دانشجو و استاد و دانشگاه تقسیم نمی کنید تا بفهمند باید بخاطر حقوق و بودجه ای که دریافت می کنند مسئولیت پذیر باشند و دانشجو را منبع درآمد فرض نکنند و دانشجو را زیر فشار مضاعف روحی و مالی له نکنند
  • وحید ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    قلعه نوعی و جواد چکش و افشاریان درویش و گل محمدی عامل اصلی تضعیف پرسپولیس هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس