کد خبر 1545136
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
همه مدعیان ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای جانشینی پادشاه

با توجه به شایعات مختلف درباره حضور با عدم حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس باید دید آیا ورزشکاری دیگری در این وزن جزو مدعیان هست یا خیر.

به گزارش مشرق، جراحی کتف حسن یزدانی و احتمال خداحافظی زودهنگام او از دنیای کشتی این روزها مورد توجه بسیاری از علاقمندان به کشتی قرار گرفته است. اینکه حسن یزدانی به المپیک پاریس می‌رسد یا جراحی کتف او پایانی بر قدرت‌نمایی اوست، سوالی است که تا چند ماه آینده جواب آن مشخص خواهد شد اما سوال اصلی اینجاست که آیا در صورت خداحافظی پادشاه از دنیای قهرمانی جایگزینی در وزن ۸۶ کیلوگرم هست یا خیر؟

شایعه رقابت کامران قاسم‌پور در ۸۶ کیلوگرم

کامران قاسم‌پور و حسن یزدانی از کودکی دوستی دیرینه‌ای با هم دارند اما در دنیای کشتی رقیب همدیگر محسوب می‌شدند. در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور بارها با هم برای پوشیدن دوبنده رقابت داشتند که برتری با حسن یزدانی بود همین موضوع باعث شد تا قاسم‌پور به وزن بالاتر یعنی ۹۲ کیلوگرم برود و افتخاراتی هم در مسابقات جهانی کسب کند تا نامش در دنیای کشتی مطرح شود.

بیشتر بخوانید:

حسن یزدانی نیاز به جایگزین ندارد

همه مدعیان ۸۶ کیلوگرم برای جانشینی حسن یزدانی

باتوجه به اینکه ۹۲ کیلوگرم وزن المپیکی نبود و قاسم‌پور هم همانند دیگر ورزشکاران رویای مدال المپیک را دارد تصمیم گرفت شانس خود را در وزنی دیگر امتحان کند برهمین اساس او به وزن ۹۷ کیلوگرم رفت. از طرفی آسیب‌دیدگی او باعث شد تا این آزادکار کشورمان در مسابقات جهانی صربستان شرکت نکند. حالا بحث‌هایی درباره حضور او در وزن ۸۶ کیلوگرم شنیده شده اما باید در نهایت تصمیم کادر فنی و این کشتی‌گیر در آینده چطور خواهد بود؟ با پایان مسابقات لیگ و تعریف چرخه، تکلیف این کشتی‌گیر هم مشخص خواهد شد. آخرین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد اواخر شهریور برگزار شد که کامران قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم در تمرینات شرکت کرد.

کریمی و سوادکوهی ۲ مدعی ۸۶ کیلوگرم

علیرضا کریمی و علی سوادکوهی هم از دیگر مدعیان وزن ۸۶ کیلوگرم محسوب می‌شوند. علی سوادکوهی پیش از این در ۷۹ کیلوگرم کشتی گرفته و با کسب مدال‌های متعدد تصمیم گرفت امسال در وزن ۸۶ کیلوگرم برای پوشیدن دوبنده تلاش کند. وی که با غلبه بر جردن باروز خود را به جهان نشان داد در لیگ امسال هم خیلی خوب ظاهر شده است. وی در چند مسابقه برگزار شده موفق شد حریفانش را مغلوب کند. سوادکوهی در دور برگشت لیگ که آخر هفته برگزار شد ۶ بر یک امیرحسین علیزاده را شکست داد. سوادکوهی امسال با تیم بانک شهر وارد رقابت شده است.

علیرضا کریمی هم رقیب حسن یزدانی بود و بارها با او در انتخابی تیم ملی کشتی گرفت که هر بار نتیجه را به یزدانی واگذار کرد. این آزادکار کشورمان با تیم انبوه‌سازان هوتن در لیگ امسال کشتی می‌گیرد. کریمی در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۳ که در آستانه برگزار شد به مدال نقره رسید.

باتوجه به اتفاقات رخ داده، چند کشتی‌گیر در وزن ۸۶ کیلوگرم هستند که می‌توانند برای پوشیدن دوبنده ملی تلاش کنند اما باید دید در فاصله ۸ ماه مانده به المپیک وضعیت حسن یزدانی چطور خواهد بود و او چه زمانی به تشک برمی‌گردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس