کد خبر 1545347
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
جنگنده میگ-۲۹ اوکراین سرنگون شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-۲۹ و نیز ۳۸ پهپاد اوکراینی امروز توسط نیروهای روسیه سرنگون شدند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی این کشور امروز شنبه جنگنده میگ- ۲۹ اوکراینی را سقاط کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه شده است: علاوه بر ساقط کردن جنگنده میگ- ۲۹ اوکراین، مسکو امروز ۳۸ پهپاد اوکراینی را بر فراز زاپروژیا سرنگون کرده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای نظامی روسیه همچنین ۵ موشک هیمارس را نیز رهگیری کردند.

این در حالیست که «وادیم آستافیف»، سخنگوی نیروهای «گروه جنوب» ارتش روسیه پیشتر اعلام کرد که نیروهای این گروه در محور دونتسک ۶ ضدحمله ارتش اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها دست‌کم ۱۸۵ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

وی دراین‌باره گفت: در محور دونتسک، یگان‌های گروه جنوبی، با پشتیبانی آتش جنگنده و توپ، ۶ حمله گروه‌های تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را دفع کردند. دشمن در مناطق شهرک‌های رازدولوفکا، نیکولایفکا و کلشچایفکا متحمل خسارات زیادی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات شد. در مجموع تا ۱۸۵ سرباز در این مسیر کشته و زخمی شدند. پنج دستگاه وانت و یک دستگاه کامیون کاماز دشمن منهدم شد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    3 1
    خدا رو شکر
    • ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      1 0
      مرگ بر آمریکا و اسراییل
  • ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 0
    مرگ بر اسرائیل
  • ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    تبریک و خسته نباشید عرض می کنم به ارتش آزادی بخش روسیه، دمتون گرم!!
  • عمیر ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    زنده باد اوکراین لعنت به متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس