کد خبر 1546195
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
مرحله جدید عملیات نجات ۴۰ کارگر هندی محبوس در تونل

 پس از ریزش ناگهانی تونلی در هند که به محبوس شدن ۴۰ کارگر منجر شد، از امروز سه‌شنبه ماشین‌آلات حفاری سنگین برای نجات آنان وارد عمل شد.

به گزارش مشرق، ماشین آلات حفاری ‌از امروز برای بیرون کشیدن تقریباً ۴۰ کارگر هندی که در داخل تونل فروریخته بزرگراه هیمالیا که دو روز پیش در ایالت اوتاراکند در شمال هند دچار حادثه شدند، به کار گرفته شدند.

این تونل که در یک بزرگراه اصلی که بخشی از مسیر زیارتی هندوها است ساخته می‌شد، صبح روز یکشنبه به وقت محلی فرو ریخت.

دوندرا سینگ پاتوال، یکی از مقامات مدیریت بلایای طبیعی منطقه گفت: غذا، آب و اکسیژن برای کارگران گرفتار شده تامین شده و مقامات با همه آنها در تماس مستمر هستند.

بیل های مکانیکی دو روز است مشغول آواربرداری هستند تا مسیری برای رسیدن به کارگران ایجاد کنند و منتظر تحویل یک لوله فولادی عریض بودند که برای بیرون کشیدن ایمن کارگران قرار است کار گذاشته شود.

پاتوال خاطرنشان کرد تعیین زمان لازم برای بیرون کشیدن کارگران ممکن نیست.

وی افزود: تیمی از زمین شناسان ایالتی و موسسات آموزشی برای تعیین علت حادثه در محل حاضر شده اند.

منطقه اوتاراکند مستعد رانش زمین، زلزله و سیل است و این حادثه به دنبال موارد فرونشست زمین در این ایالت رخ می دهد. زمین شناسان ساخت و ساز بی رویه در ناحیه کوه ها را علت این حوادث می دانند.

کار بر روی ساخت این تونل در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و ابتدا قرار بود تا ژوئیه (تیر/ مرداد) ۲۰۲۲ تکمیل شود، که اکنون این موعد تا می ۲۰۲۴ (اردیبهشت ۱۴۰۳) به تعویق افتاده است.

مسیر زیارتی چار دام یکی از پرهزینه ترین پروژه های دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند محسوب می‌شود. هدف این پروژه اتصال چهار مکان مهم زیارتی هندوها در شمال هند از طریق ۸۸۹ کیلومتر جاده دو خطه است که با هزینه ۱.۵ میلیارد دلار ساخته می‌شود.



منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس