آکسیوس: اسرائیل یک نرم افزار جاسوسی در غزه راه اندازی کرده است

تارنمای آمریکایی آکسیوس گزارش داد که رژیم اسرائیل برای ردیابی افرادی که ادعا شده در ماه گذشته در پی حمله حماس ربوده یا کشته شده‌اند، به گروه سازنده نرم‌افزارهای جاسوسی «ان‌اس‌اُ» (NSO) روی می‌آورد.

به گزارش مشرق از تارنمای خبری آکسیوس، به گفته این منبع آگاه از عملیات شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌اُ» که درخواست کرده که نام او فاش نشود، چندین آژانس صهیونیستی به احتمال زیاد از جاسوس‌افزار پگاسوس «Pegasus» که فناوری «ZERO click» یا هک دستگاه بدون آنکه کاربر متوجه شود را دارد، برای نفوذ به دستگاه هدف و ردیابی افرادی که در جریان حمله ماه گذشته حماس ناپدید یا ادعا شده توسط حماس ربوده شده‌اند، استفاده می‌کنند.

پگاسوس را گروه «ان‌اس‌اُ» که یک شرکت صهیونیستی وابسته به سازمان اطلاعات جاسوسی این رژیم موسوم به موساد است، طراحی کرده است.

«ان‌اس‌اُ» به دلیل ارائه فناوری‌های نظارتی به دولت‌ها که برای جاسوسی از روزنامه نگاران، مخالفان و فعالان حقوق بشر استفاده کردند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

همچنین «ان‌اس‌اُ» در حال انجام یک سلسله لابی‌گری فعال در ایالات متحده است تا فناوری خود را از لیست جدیدی که آژانس‌های فدرال را در استفاده از نرم افزارهای جاسوسی خود منع می‌کند و همچنین از لیست سیاه تجاری آمریکا حذف کند.

بر پایه این گزارش، «ان‌اس‌اُ» همچنین برنامه‌ای موسوم به «اتاق جنگ» (war room) با دیگر شرکت‌های مشابه و کارمندان سابق خود برای ردیابی و باز کردن قفل تلفن‌ افرادی که کشته یا مفقود شده‌اند و همچنین تلفن افراد مظنون ایجاد کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پگاسوس برای جاسوسی از فعالان حقوق بشر فلسطینی استفاده شده است. گروه ناشناس دیگری نیز از این ابزار برای جاسوسی از ده‌ها خبرنگار شبکه الجزیره در سال ۲۰۲۰ استفاده کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس