وزیر کار: سامانه شناسایی جمعیت بیکار و جویای کار ایران راه‌اندازی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه شناسایی جمعیت بیکار و جویای کار ایران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران درباره جزئیات شناسایی افراد بیکار در جامعه گفت: این موضوع به شکل سنجش‌های نوبه‌ای که مراکز رسمی از جمله مرکز آمار ایران و بانک مرکزی انجام می‌دهند، نرخ بیکاری را مشخص می‌کند.

وی افزود: از سوی سامانه دیگری به نام «سامانه شناسایی جمعیت بیکار و جویای کار ایران» در دست راه‌اندازی است و در آینده نزدیک با راه‌اندازی این سامانه و همکاری که دستگاه‌های مختلف انجام می‌دهند، به روز خواهیم دانست که چه تعداد شاغل، چه تعداد افراد جویای کار و چه تعداد بیکار داریم و علت بیکاری آنها چیست؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآورشد: همچنین از طریق این سامانه تعداد کارفرمایانی که علاقه مند هستند از خدمات کارگران استفاده کنند و اینکه چه تعداد از این نیروهای جویای کار و بیکار علت بیکاری‌شان سرمایه و چه تعداد عدم آموزش است، مشخص خواهد شد.

مرتضوی درباره اقدامات دولت در زمینه معیشت سالمندان و تکریم آنها گفت: دولت مساعدت‌های ویژه‌ای به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه قشر سالمند دارد.

وی با اشاره به سالمندانی که در مراکز نگهداری تحت نظارت سازمان بهزیستی هستند، گفت: این سازمان با همکاری مردم، مساعدت‌های ویژه‌ای را به عمل آورده است و ما حتما نسبت به تکریم سالمندان عنایت ویژه‌ای داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تغییر مدیران در وزارتخانه از جمله شستا و  به ویژه تاپیکو خاطرنشان کرد: این روند همچنان ادامه دارد تا بازدهی کار افزایش پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس