کد خبر 1546785
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
روسیه: 140 تُن کمک برای غزه فرستادیم

روسیه اعلام کرد، حجم کمک‌های بشردوستانه‌ای که تا کنون برای مردم غزه ارسال کرده به بیش از ۱۴۰ تُن رسیده است.

به گزارش مشرق، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد، کشورش تا کنون بیش از ۱۴۰ تُن محموله‌های کمک بشردوستانه را برای مردم غزه فرستاده است.

این دیپلمات وزارت امور خارجه روسیه گفت: «ما به نوبه خود به مشارکت فعال در فعالیت‌های بشردوستانه به منظور کاستن از رنج‌های مردم غیرنظامی ادامه می‌دهیم. هواپیماهای وزارت وضعیت اضطراری روسیه روز دهم نوامبر با محموله‌های غذا و دارو برای ساکنان نوار غزه از شهر کازان عازم مصر شدند.»

زاخارووا خاطر نشان کرد: «در مجموع بیش از ۱۴۰ تُن اقلام بشردوستانه تا کنون از روسیه برای غزه فرستاده شده است؛ محموله‌هایی که تحویل کارمندان انجمن هلال احمر مصر شدند تا در میان ساکنان نیازمند این منطقه فلسطینی تحت محاصره توزیع شوند.»

زاخارووا تاکید کرد، ابعاد فاجعه بشردوستانه در غزه در ضمن محاصره جنایتکارانه‌ای که رژیم صهیونیستی علیه این باریکه اعمال کرده، رو به گسترش است.

او بیان کرد: «نوار غزه همچنان با کمبود شدید غذا، دارو و سوخت مواجه است. به دلیل درگیری‌های جاری، تنها ورودی محموله‌های بشردوستانه یعنی گذرگاه رفح در مرز با مصر همچنان با محدودیت‌های چشمگیر عمل می‌کند. حجم کمک بشردوستانه‌ای که از طریق این گذرگاه عبور می‌کند برای پوشش دادن نیازهای موجود کافی نیست.»

زاخارووا در واکنش به پیشنهاد «آندرس فوگ راسموسن» دبیر کل اسبق ناتو درباره عضویت مقطعی اوکراین در این ائتلاف گفت، روسیه چنین عضویتی را در هر وضعیت و شکلی که باشد قبول نمی‌کند.

زاخارووا خاطر نشان کرد: «ما مکررا موضعمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو را توضیح داده‌ایم. ورود اوکراین به این ائتلاف چه با وجود برخی مناطقش و چه بدون آن مناطقش برای روسیه به هر شکل غیرقابل قبول است.»

اخیرا روزنامه «گاردین» گزارش داد،‌ راسموسن در یک سخنرانی پیشنهاد داد، اوکراین با در نظر گرفتن مرزهای مناطقی که تحت کنترلش دارد به ائتلاف ناتو بپیوندد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد، آمریکا به روسیه آمادگی خود را برای برگذاری مذاکرات غیر رسمی با مسکو در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اَپک) در شهر سان فرانسیسکو اعلام کرده است.

زاخارووا گفت: «شروع نشست یک هفته‌ای رهبران این سازمان حاکی از آن بوده که اکثر کشورهای شریک و دوست به ویژه آنهایی که به جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین تعلق دارند دیدگاه‌هایی مشابه با دیدگاه‌های ما داشته و به دنبال سیاست زدایی از فرآیندهای اپک و تمرکز بر مباحث اساسی هستند. در همین پیش‌زمینه، حتی آمریکا هم شروع به اعلام آمادگی خود برای ورود به یک گفتگوی غیررسمی عملگرایانه با ما هر چند در پشت صحنه، کرده است. با این وجود همچنان مشاجرات لفظی بی ثمر بر سیاست‌های واشنگتن غالب بوده و در صفحات دستگاه‌هایتان این موضوع را مشاهده می‌کنید.»

وی افزود: «البته این رویکرد، این که آمریکا به طور علنی چنین موضع تهاجمی اتخاذ کند و اساسا برای کار عادی ما مانع تراشی کرده و سپس در پشت صحنه برای چیز دیگری بحث کند عجیب است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 1
    مرگ بر روسیه
  • عمیر ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    از اینو خون بچه های بیگناه رو کردن توی شیشه از اونور برای ریاکاری برای کسی حتی حسابشونم نمیکنه کمک میفرستن 😂😂😂😂😂😂😂
  • عمیر ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    زنده باد اوکراین بزودی همین کمک ها باید واسه کفن و دفن سربازاتون خرج کنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس