کد خبر 1546885
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
بررسی شرایط صعود نوجوانان ایران به دور حذفی/ لذت زندگی در گروه مرگ

تیم فوتبال کمتر از ۱۷سال ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام‌جهانی باید به مصاف کالدونیا برود که با توجه به برتری شاگردان حسین عبدی مقابل برزیل، عملا باید این تیم را در مرحله حذفی دید.

به گزارش مشرق، جام جهانی فوتبال کمتر از ۱۷ سال نوجوانان به میزبانی اندونزی در حال برگزاری است. مسابقاتی که با چند شگفتی همراه بود که از آن جمله می‌توان به برتری ایران برابر برزیل و شکست آرژانتین مقابل سنگال اشاره کرد.

شاگردان حسین عبدی در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی فوتبال کمتر از ۱۷ سال باید فردا جمعه از ساعت ۱۵:۳۰ به مصاف کالدونیا بروند و در دیگر دیدار همزمان این گروه انگلیس رو در روی برزیل صف‌آرایی خواهد کرد. کارشناسان قبل از آغاز این دوره از مسابقات روی کاغذ هیچ شانسی برای تیم ایران متصور نبودند اما حسین عبدی و شاگردانش نشان دادند نتیجه در زمین بازی مشخص می‌شود و ایران این شایستگی را دارد تا به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده در گروهی که به گروه مرگ موسوم بود، زندگی کرده و یکی از گزینه‌های صعود هم باشند.

فراموش نکنیم فوتبالیست‌های کمتر از ۱۷ سال ایران در نخستین دیدار خود دست به شاهکاری تاریخی زدند و با پیروزی ارزشمند ۳ بر ۲ مقابل برزیل توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان به فوتبال را معطوف به خود کردند. آنها در دومین بازی برابر انگلیس هر چند گل او را به ثمر رساندند اما با بدشانسی در لحظات پایانی نتیجه را واگذار کرده و حالا باید در سومین جدال خود به مصاف کالدونیا بروند. با این شرایط مروری خواهیم داشت بر احتمالات موجود این گروه تا وضعیت صعود شاگردان حسین عبدی را بررسی کنیم.

از ۶ گروه این دوره از مسابقات، تیم‌های اول و دوم به صورت مستقیم راهی مرحله حذفی خواهند شد و ۴ تیم برتر سوم نیز به جمع ۱۲ تیم دیگر اضافه می‌شوند. اگر برزیل موفق به کسب امتیاز مقابل انگلیس نشود و ایران تفاضل گل مناسبی برابر کالدونیا ایجاد کند، شانس صعود ایران به عنوان تیم دوم گروه و قرار گرفتن در مسیر آسان‌تر وجود دارد.

در حال حاضر انگلیس با ۶ امتیاز و تفاضل گل ۱۱+ صدرنشین است، برزیل با ۳ امتیاز و تفاضل ۸+ در جایگاه دوم قرار دارد و ایران نیز با ۳ امتیاز و تفاضل گل صفر در رده سوم است و اما احتمالات موجود:

پیروزی ایران و انگلیس

انگلیس با ۹ و ایران با ۶ امتیاز به دور بعدی راه خواهند یافت.

پیروزی ایران و برزیل

در این صورت تیم‌های انگلیس، برزیل و ایران هر سه ۶ امتیازی می‌شوند و در این صورت کار به تفاضل گل می‌کشد.

پیروزی ایران و احتمال تساوی برزیل و انگلیس

ایران ۶ امتیازی خواهد شد و بعد از انگلیس ۷ امتیازی به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی می‌شود.

تساوی ایران و پیروزی‏‬ انگلیس

انگلیس ۹ امتیازی خواهد شد و ایران با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی خواهد شد.

تساوی ایران و پیروزی برزیل

در این حالت ایران ۴ امتیازی خواهد شد و تیم‌های برزیل و انگلیس با ۶ امتیاز صعود خواهند کرد و شاگردان عبدی باید در انتظار مشخص شدن تیم‌های برتر سوم گروه‌های شش‌گانه باشند تا تکلیف‌شان مشخص شود.

تساوی ایران، تساوی انگلیس و برزیل

انگلیس با ۷ امتیاز صدرنشین شده و صعود خواهد کرد و یکی از ایران و برزیل با ۴ امتیاز و بر اساس تفاضل گل به دور بعدی راه خواهند یافت.

شکست ایران و‏‬ پیروزی انگلیس

در این صورت ایران و برزیل هر کدام سه‌امتیازی خواهند شد اما برزیل به دلیل تفاضل گل بهتر راهی دور بعدی می‌شود و شاگردان عبدی باید منتظر وضعیت سایر گروه‌ها بمانند.

شکست ایران و‏‬ پیروزی برزیل

در این صورت ایران با سه‌امتیاز به کار خود پایان خواهد داد و انگلیس و برزیل با ۶ امتیاز راهی دور بعد می‌شود و شاگردان عبدی باید منتظر وضعیت سایر گروه‌ها بمانند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یدالله ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    مشرق 130 تا پشه کشتم درسته صد و سی تا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس