یارانه بعضی خانوارها افزایش می‌یابد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح افزایش اعتبار کالابرگ الکترونیک برای امنیت غذایی کودکان خانوارهایی که توسط وزارت بهداشت شناسایی می‌شوند، خبر داد.

به گزارش مشرق، علیرضا عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک برنامه تلویزیونی درباره جزئیات طرح، گفت: یکی از طرح‌های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از ابتدای امسال شروع شده است.

وی افزود: این طرح برای افزایش امنیت غذایی کودکان بوده و تعداد خانوارهایی که مشمول این طرح می‌شوند ۱۲۰ هزار خانوار است.

وی ادامه داد: خانوارها از سوی وزارت بهداشت شناسایی شده و سه شاخص برای این طرح در نظر گرفته شده است. پس از تعیین بین دهک‌ها تقسیم بندی شده و در نهایت یارانه جدید به خانوارها تعلق می‌گیرد.

عسگریان با اشاره به جزئیات این یارانه، گفت: برای دهک یکم تا پنجم یک میلیون تومان به ازای هر نفر و خانوار متعلق به دهک ششم و هفتم ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در یک خانواری که نیاز است برای دو فرزند امنیت غذایی محقق شود دو میلیون تومان برای آن خانواده در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: این طرح پیوسته بوده و برای کودکان تا ۶ سال است و کودکانی که ۶ سال را تمام می‌کنند از پوشش این طرح خارج می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که این طرح ارتباطی با طرح کالابرگ ندارد و آن طرح محفوظ است و لازم است خانواده‌ها توجه ویژه به این طرح داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت یک طرح مفصل راهبردی در حوزه امنیت غذایی تعریف کرده است که مهم‌ترین برش آن طرح کالابرگ بود. وی در این خصوص افزود: اکنون نیز نوزادان و کودکان بین ۶ ماه تا ۶ سال را تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گفته عسگریان از روز یکشنبه هفته آینده این طرح آغاز می‌شود، اکنون به خانوارها پیامک ارسال شده و اگر خانواده‌ای کودکی دارد که نیازمند تغذیه ویژه است و در دهک یک تا ۳ قرار دارد یک میلیون تومان دریافت می‌کند.

عسگریان با بیان اینکه قبلاً در مورد کالابرگ الکترونیک گفته می‌شد که تنها ۱۱ قلم کالا را دربرمی گیرد اما به ۱۶ قلم افزایش یافته چراکه خانواده‌ها باید پروتئین، ویتامین و میزان انرژی مورد نیاز را دریافت کنند و برای اینکه این اتفاق بیفتد سبزیجات و میوه‌جات هم به ۱۱ قلم لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت مرغ و گوشت قرمز، حبوبات، روغن شکر، قند و برنج اضافه شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نحوه خرید این اقلام گفت: ۱۱ قلم اعلانی دارای بارکد هستند و قلم‌هایی که جدیداً اضافه شده نیز بارکد منحصر به فرد دارند و اگر به فروشگاه‌های واجد شرایط و زنجیره‌ای مراجعه کنید به دلیل همین بارکد خاص به راحتی می‌توان آنها را خرید کرد.

عسگریان با بیان اینکه ابلاغ به صورت پیامکی است و خانوارها از این طریق می‌توانند مطلع شوند، گفت: این برنامه ادامه خواهد داشت و به صورت مفصل از آن صحبت خواهد شد، اگر خانواری از این یک میلیون تومان استفاده نکند تنها یک ماه ذخیره می‌شود. در ماه دوم یک میلیون اضافه می‌شود اما اگر استفاده نشود قطع خواهد شد، میزان تأثیرگذاری این طرح توسط وزارت بهداشت بررسی شده و اگر روی کودک اثر نداشته باشد به خانواده‌ها اطلاع داده شده و یارانه تخصیص داده شده قطع می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    خداوکیلی دراین اوضاع بیکاری ،جنگ،گرونی که دست ازسرمرذم برنمیداره،یارانه ها راکه بروز کنید یعنی طبق تورک باید۱۵برابر یاحداقل۱۰برابرش کنید
  • عبدالعلی گل بابا نژاد عزیزی ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    تو را به خدا بس کن پول ۳بسته پفک بعنوان یارانه نقدی واریز می شود مرغ ۱۰هزار کردی ۱۲۰هزار حالا دیکه چی تو سرت است نکنه ایندفعه میخوای بجای اقتصاد موجودات زنده جراحی بفرمای آخه میترسم نسل ایرانیان از هستی محو کنی بنده خدا تا اینجا ۲۵برابر افزایش داشت قیمتها آنوقت در جواب خبر نگار میفرمای محار کردی چی را محار کردی یک قلم جنس سراغ داری کمتر از ۲۵برار نشده باشه مردم نادان فرض کردی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!افسوس
  • ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    پس چرا موقعی که بچه های ما این سنین داشتن هیچی نمیداد دولت؟ حق ما چه میشه؟ دولت باید به همه یک چیزی بدهد،چون بچه ها تا ۲۰ سالگی رشد میکنند و احتیاج به مواد غدایی دارن،حق ما رو هم بدید.
  • ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    2 0
    والا کمیته ای ها و بهزیستی ها وضعشون از اغلب مردم عادی بهتره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    چقدر این طرح ها پیچیده است.. اصلا معلوم نیست چجوری حساب می کنند. اون از کالابرگ که صد تا فرمول براش دادید یه بار گفتید 90 درصد رو باید خرید کنه تا شامل بشه، بعد شد 70 درصد و بعد 50 درصد ولی در عمل ما این رو ندیدیم. الان هم تو همین متن چقدر تناقض بود.. دهک یک تا پنج نفری یک میلیون اضافه میشه؟ پس قضیه فرزند زیر 6 سال چیه؟ اونوقت اینها نقدی هست یا به شرط خرید؟ و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس