وزیر کار: 2.5 میلیون نفر از کالابرگ الکترونیک استفاده کردند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اقبال عمومی به کالابرگ الکترونیک گفت: در همین نوبت اخیری که بحث کالابرگ الکترونیک اعلام شد، ۲.۵ میلیون نفر از این مزیت استفاده کردند.

به گزارش مشرق، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه نشست صبح امروز هیأت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: تمام زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری کالابرگ الکترونیک تکمیل شد و در حال حاضر در گستره کشور فعال است.

وی افزود: خوشبختانه نزدیک به ۱۵۰ هزار فروشگاه به سامانه متصل است و هر چه زمان می‌گذرد، اقبال عمومی به این مقوله بیشتر خواهد شد.

مرتضوی تصریح کرد: در همین نوبت اخیری که بحث کالابرگ الکترونیک اعلام شد، ۲.۵ میلیون نفر از این مزیت استفاده کردند.

وزیر کار در ادامه یادآور شد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز به همین موضوع توجه ویژه ای شده است.

وی در مورد مصوبه مجلس پیرامون بازنشستگی گفت: منابع پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان از کسورات قانونی کارمندان و شاغلین در بخش خصوصی و عمومی تامین می شود با توجه به افزایش میانگین امید به زندگی ضریب پایداری و پشتیبانی صندوق ها که در چارچوب مقررات و شاخص های بین المللی ۶ نفر حقوق بگیر به یک نفر بازنشسته می باشد، به شدت کاهش یافته است.

وزیر کار ادامه داد: در صندوق تامین اجتماعی که بهترین صندوق است چهار و یک دهم حقوق بگیر به یک بازنشسته است، در صندوق بازنشستگی کشوری هفت دهم حقوق بگیر به یک بازنشسته است، بسیاری از صندوق ها، صندوق بسته تعریف شده اند و علت این است که میانگین شاخص امید به زندگی و ضریب پشتیبانی کاهش یافته است.پیشنهاد دولت این بود که در طول برنامه برای آحاد کارمندان دولت سه ماه خدمت افزایش یابد در مجلس اصلاح شد.

وی تاکید کرد: افرادی که ۲۸ و ۲۹ سال تمام سابقه دارند، مشمول این قانون نمی شود و اجرای این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۵ آغاز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صادق ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    چرا کالابرگ ندادن ما باید ب کجا مراجعه کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس