کد خبر 1547514
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
شمارش معکوس برای افتتاح مترو پرند

مترو پرند بعد از ۱۸ سال در آستانه افتتاح قرار گرفت. مشکل برق برطرف شد. تست گرم انجام و بزودی بهره برداری آغاز می شود.

به گزارش مشرق، بعد از ۱۸ سال بالاخره تست گرم خط مترو پرند انجام شد. بزودی مسیر ریلی ۱۹ کیلومتری پرند آماده بهره برداری می شود.

مطالعات مترو پرند از سال ۱۳۸۴ شروع و عملیات اجرایی از سال ۹۱ توسط شهرداری تهران آغاز شد. قرار بود که مترو پرند در نیمه اول سال جاری افتتاح شود اما به دلیل عدم تأمین فیدرهای برق کار افتتاح به تعویق افتاد.

شرکت برق فیدر دارد/ ایمنی با تکمیل خط زرد بالا می رود

بعد از پیگیری‌های صورت گرفته دو فیدر برق به مترو داده شد و به گفته ظهرابی قائم مقام شرکت مترو تهران و حومه ، پیمانکار در حال اجرای عملیات عمرانی است تا خط زرد مترو تکمیل شود چرا که اگر این خط زرد تکمیل نشود، احتمال بروز حوادث زیاد است.

مترو پرند آماده بهره‌برداری شد؛ قرار است منبع اصلی تغذیه نیروی برق، پست‌های برق طول مسیر، پست‌های داخلی ایستگاه مترو مورد بررسی فنی قرار گیرد تا خدمت رسانی به شهروندان پرندنشین با گرفتن تاییدهای نهایی آغاز شود.

تست گرم مترو پرند انجام شد؛ بهره برداری در آینده نزدیک

بر اساس این گزارش، پروژه مترو پرند سال‌ها بلاتکلیف مانده بود و هر بار مسؤولین وعده افتتاح می‌دادند اما به دلیل عدم تامین منابع مالی این پروژه مسکوت ماند. عملیات سازه‌ای پروژه تکمیل شده و کار برق‌رسانی هم در گام نهایی است. محسن هرمزی معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت مشکلات برطرف، تست گرم انجام و این خط به زودی در دسترس عموم قرار می‌گیرد و در ابتدا با سه رام قطار فعالیت آغاز می‌شود.

انتظار چندین ساله مردم پرند رو به اتمام است و یکی از گره‌های ترافیکی جنوب تهران با این افتتاح این پروژه باز می‌شود. با راه‌اندازی این خط شهروندان به راحتی می‌توانند به تهران تردد کنند. پرند بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزانه تعداد زیادی سفر به تهران انجام می‌شود که با راه‌اندازی خط مترو، این سفرها ساماندهی می‌شود.

مترو پرند به صورت دو باند افتتاح می‌شود

قرار بود در ابتدا فقط یک لاین از خط افتتاح شود و باند بعدی بعدا آغاز به کار کند. شهردار تهران علیرضا زاکانی تأکید دارد که مترو پرند به صورت دو باند افتتاح می‌شود و پروژه در مرحله نهایی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، توسعه خطوط مترو تردد را تسهیل می‌کند و همچنین در کاهش ترافیک و آلودگی هوا که دو معضل اساسی تهرانی‌ها است تأثیرگذار است. تست گرم خط مترو پرند با موفقیت انجام شده و شمارش معکوس برای افتتاح آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، مسیر توسعه جنوبی خط یک مترو از ایستگاه شاهد آغاز و به پرند می‌رسد. شهرداری تهران فقط مجری ساخت است و تأمین منابع این پروژه از سوی دولت صورت گرفته است. تاکنون چندین بار وعده‌ برای افتتاح مترو پرند داده شده است اما به گفته مسوولان شهری این بار با انجام تست گرم، قطعا پروژه آغاز به کار می کند چرا که ایرادات احصا و در آینده نزدیک بهره برداری انجام می شود. البته برخی از مسؤولین از افتتاح این پروژه در اواخر آبان خبر دادند و برخی هم گفته‌اند در انتهای پاییز این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهددی ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    اگر قرار افتتاح بود تاریخ قطعی میدادن. حتی وزیر راه هم از تارخ افتتاح مطلع نیست چه برسه به سایت شما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس