ارتش اسرائیل مدعی شد: ضرب‌الاجل ندادیم فقط راه تخلیه بیمارستان شفا را باز کردیم!

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز مدعی شد که برای تخلیه بیمارستان شفا در شهر غزه ضرب الاجلی تعیین نکرده است و فقط یک راه را برای خروج از بیمارستان و ترک آن باز کرده است.

به گزارش مشرق، ارتش رژیم صهیونیستی که به خاطر ارتکاب جنایات جنگی در غزه، تحت فشار گسترده بین المللی برای توقف جنایت علیه بشریت است در بیانیه ای مدعی شد که فقط یک راه امن برای خروج افراد از بیمارستان الشفاء ایجاد کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی، ایجاد راه امن برای خروج از بیمارستان الشفاء را به زعم خود خواست رئیس بیمارستان اعلام کرد و مدعی شد که ارتش از هر اقدامی در راستای تخلیه امن بیماران استقبال می کند.

پیشتر، رییس بیمارستان‌های غزه از احتمال شهادت ده‌ها مجروح در مسیر، بعد از مجبور شدن به تخلیه بیمارستان الشفا خبر داد.

رییس بیمارستان‌های غزه با اشاره به تخلیه بیمارستان الشفاء در اظهاراتی گفت که ۶ نفر از بیماران دیالیزی و ۲۲ نفر از بیماران بخش مراقبت‌های ویژه شهید شدند.

وی تاکید کرد که بعد از انتقال نوزادان نارس به بیمارستان‌های دیگر، هر دو نوزاد را باید در یک دستگاه انکوباتور قرار دهیم.

رئیس بیمارستان‌های غزه همچنین گفت که احتمالا ده‌ها مجروح بعد از تخلیه بیمارستان الشفاء در راه، جان خود را از دست بدهند.

براساس این گزارش، ساعاتی پیش صدها نفر با پای پیاده بیمارستان الشفاءدر غزه را ترک کردند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که با تهدیدات و فشارهای رژیم صهیونیستی، تخلیه مجتمع پزشکی الشفاء را آغاز کردیم.

این وزارتخانه اعلام کرد: مجروحان در مقابل بیمارستان جمع شدند و تحت نظارت صهیونیست‌ها و حرکت تانک‌ها، با پای پیاده بیمارستان را ترک کردند.

وزارت بهداشت غزه همچنین تاکید کرد که بیمارستان به طور کامل تخلیه شده و تنها ۱۲۶ بیمار در آن باقی ماندند که توان حرکت ندارند.

پیشتر، شبکه الجزیره به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی دستور داده است که بیمارستان الشفاءدر غزه طی یک ساعت آینده باید تخلیه شود.

رئیس بخش جراحی این بیمارستان در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد: رژیم اشغالگر به ما ابلاغ کرده که بیمارستان از کارمندان، بیماران و مجروحان تخلیه شود.

رئیس بخش استخوان در این بیمارستان نیز اعلام کرد: وحشت‌ ‌و ترس شدید در بیمارستان حاکم است و ما بدون بیماران، بیمارستان را ترک نخواهیم کرد.

جنبش حماس در پی ضرب الاجل یکساعته رژیم صهیونیستی برای تخلیه بیمارستان الشفاء شهر غزه اعلام کرد که تهدید و وادار کردن مدیریت این بیمارستان برای تخلیه بیماران، زخمی ها، آوارگان و پزشکان، تروریسم و سادیسمی صهیونیستی است.

در حالی چهل و سه روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می گذرد که سازمان حقوق بشر اروپا- مدیترانه‌ اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تجاوزها علیه غزه طی ۴۳ روز گذشته، ۱۵ هزارو ۲۷۱ فلسطینی را به شهادت رساند که ۶۴۰۳ نفر از آن‌ها کودک و ۳۵۶۱ نفر نیز زن هستند.

این سازمان اعلام کرده که تعداد مجروحان فلسطینی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مدت اخیر نیز به بیش از ۳۲ هزارو ۳۱۰ نفر رسیده است.

در همین حال، برنامه جهانی غذا اعلام کرد که ساکنان نوار غزه با گرسنگی گسترده روبرو هستند و کمبود سوخت به تعطیلی نانوایی‌ها منجر شده است.

برنامه جهانی غذا با اشاره به اینکه فقط ۱۰ درصد امداد رسانی به نوار غزه از زمان شروع جنگ انجام شده است، اعلام کرد: مردم غزه با گرسنگی گسترده روبرو هستند و همه ساکنان آن به کمک‌های غذایی نیاز دارند؛ غذا و آبی در غزه موجود نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    مگه بیمارستان خودش راه عبورو خروج نداشت که اسرائیل براش راه خروج درست کرده درضمن خورزوخان با مسلسل رفته رو سرکادر بیمارستان شفای غزه و اونها رو به گلوله بسته و مجبور به تخلیه بیمارستان کرده! ؟ اسرائیل تو که میگی نبودی ولی واگذار دروغگو به قرآن ایشالله که به زودی حکمت کنه و حقتو کف دستت بذاره خب معلومه همه جنایتکاران میگن ما نبودیم ما بیگناهم اسرائیل هم همین طور
  • ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    1 1
    وضعیت کنونی غزه مثل اینه که با دست خالی رفتند پیشواز نابودی. احتمال اینکه ریس غزه عامدانه قرارداد نابودی با غاصب بسته باشند زیاده چون توهم میکردند که موشکها به هدف میخورد ولی 4 تا به هدف نخورده و محاسبات غاصب درست بود.
  • ,,محمد ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    بزگترین پیروزی اسرائیل در این است که بیمارستانها را فتح کند و بیماران را دستگیر کند و به جامعه جهانی وسازمانهای جهانی بگوئید پشیزی. برای شما قائل نیستیم
  • ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    3 0
    قانون فوق جنگل برجهان حاکم است متاسفانه !
  • ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    پروردگارا امنیت و آرامش را از صهیونیستهای غاصب دریغ کن، در دلهاشون چنان رعب و وحشتی بنداز که از ترس دم شونو بزارن رو کولشون و با پای خودشون فلطین اشغالی را ترک کنن
  • مخسن ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    1 0
    خدارحمت کند مرحوم استاد مطهری که می‌گفت شمرِ هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمرِ امروز را بشناس. واللهِ و باللهِ ما در برابر این قضیه [قضیه فلسطین] مسؤولیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس