کد خبر 1547652
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
چمنیان: بازیکنان تیم نوجوانان می‌توانند سال‌ها ستاره باشند/ توان شکست مراکش را داریم

سرمربی اسبق تیم فوتبال نوجوانان ایران، گفت: بازیکنان حال حاضر تیم نوجوانان می‌توانند سال‌ها در فوتبال ما ستاره باشند و توان شکست مراکش را هم دارند.

به گزارش مشرق، عباس چمنیان در مورد عملکرد تیم نوجوانان در مرحله گروهی جام جهانی زیر ۱۷ سال، اظهار داشت: بعد از نمایش خوبی که نوجوانان ایران در بازی اول با برزیل داشته و به برتری رسیدند به مصاف انگلیس رفتند که بازیکنان با کیفیتی در اختیار داشت و در لیگی بازی می‌کنند که عنوان بهترین و با کیفیت‌ترین لیگ دنیا را در اختیار دارد. بازی با چنین تیمی دشواری‌های خاص خودش را داشت.

وی افزود: نوجوانان ایران مقابل انگلیس در لحظات زیادی از بازی حریف را کنترل کردند و اجازه خلق موقعیت به حریف ندادند. شاگردان حسین عبدی در روزی شکست خوردند که استحقاق آن را نداشتند و بازنده سربلندی بودند. اگرچه تیم ایران در این بازی دو گل دریافت کرد اما دفاع ایران عملکرد چندان بدی نداشت. روی دو اتفاق دروازه ایران باز شد؛ ضمن اینکه ما فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم.

چمنیان تصریح کرد: نباید فراموش کنیم تیمی که در مسابقات جهانی به میدان رفته از بازیکنانی بهره می‌برد که زیر ۱۷ سال سن دارند. این بازیکنان تا زمانی که دچار اشتباه نشوند تجربه کسب نمی‌کنند. این موضوع برای همه تیم‌ها صدق می‌کند. هدف از برگزاری این مسابقات این است که بازیکنان نوجوانان در میدان بزرگ جام جهانی نوجوانان آب‌دیده شوند. در بازی کالدونیا هم بازیکنان می‌توانستند گل‌های بیشتری به ثمر برسانند؛ اما با بدشانسی این اتفاق رخ نداد تا تیم ایران هم‌امتیاز با صدرنشینی گروه به عنوان تیم سوم راهی مرحله بعدی شود.

وی تصریح کرد: به هر حال این جام جهانی می‌تواند درس‌ها و دستاوردهای بزرگی را برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد، تیمی که بازیکنان نخبه و شایسته‌ای را در اختیار دارد و اگر با برنامه‌ریزی اصولی در مسیر درست قرار بگیرند می‌توانند به ستاره‌های بزرگی تبدیل شده و سال‌ها برای فوتبال ایران افتخارآفرینی کنند.

سرمربی اسبق تیم نوجوانان در پایان گفت: ایران در مرحله بعدی باید با مراکش که تیم قدرتمندی است، بازی کند. اگر بازیکنان ایران روز خوب‌شان باشند و اشتباهات‌شان را به حداقل برسانند، مراکش را هم می‌توانیم شکست دهیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس