ملوان بدون پژمان و مازیار مثل منچستر بدون فرگوسن بود

مدیرعامل باشگاه ملوان انزلی گفت: باشگاه ما بعد از جدایی پژمان نوری و مازیار زارع مثل دوران منچستر یوناتید بعد از الکس فرگوسن شد.

به گزارش مشرق، ملوان انزلی لیگ برتر بیست و دوم را با ۲ باخت آغاز کرد. با این حال هواداران باشگاه از این تیم ناامید نشدند و با حمایت‌های خود یکی از عوامل موفقیت تیم بودند. اکنون این باشگاه با ۱۶ امتیاز در رده چهارم جدول و بالاتر از باشگاه‌های بزرگ و مدعی مثل تراکتور، سپاهان و گل‌گهر سیرجان ایستاده است. با آرش فهمیده مدیرعامل باشگاه ملوان گپ و گفتی در مورد ثلث اول لیگ برتر انجام دادیم که صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید:

* ملوان بعد از زارع و نوری تبدیل به منچستر بدون فراکوسن شد

ابتدا باید درگذشت علی نیاکانی از اسطوره‌های باشگاه ملوان را تسلیت بگویم. در باشگاه ملوان همواره به بزرگترها و پیشکسوتان احترام گذاشته می‌شود و این مکتب و روش باشگاه ملوان است. باشگاه ملوان در این فصل بعد از جدایی پژمان نوری و مازیار زارع دقیقاً دورانی مثل منچستر یونایتد بعد از الکس فرگوسن را تجربه کرد. نبود مازیار زارع و پژمان نوری حفره عظیمی برای باشگاه ملوان بود.

ملوان بدون پژمان و مازیار مثل منچستر بدون فرگوسن!

آنها سال‌های سال در ملوان بازی کرده بودند و در ۲-۳ سال اخیر هم به عنوان مدیرعامل و سرمربی در کنار تیم بودند. نبود این اسطوره‌ها می‌توانست ضربه زیادی به تیم وارد کند که با سعه صدر هواداران و تلاش کادر فنی و در رأس آن مهدی تارتار و بازیکنان توانستیم از سختی ها عبور کنیم و در لیگ برتر نتایج خوبی بگیریم.

* تارتار تجربه ۱۵ ساله‌اش را برای ما گذاشت

ملوان بدون پژمان و مازیار مثل منچستر بدون فرگوسن!

مهدی تارتار تجربه ۱۵ ساله خود را در لیگ برتر برای ما گذاشت و توانستیم نتایج خوبی بگیریم آن هم بعد از اینکه فصل را با دو باخت شروع کردیم. تارتار با هواداران ملوان هم ارتباط خوبی برقرار کرد . ملوان تیمی دوست داشتنی شد مثل همان ملوان قدیمی که تا آخرین دقیقه برای موفقیت و پیروزی تلاش می‌کند و بازی‌های زیبایی هم ارائه می کند اگر در بازی با استقلال پنالتی‌مان گل می‌شد بدون امتیاز از زمین خارج نمی‌شدم.

بیشتر بخوانید:

دستمزد گران ترین و ارزان ترین بازیکن ملوان

* ملوان شبیه اورست‌ نوردها است

با تلاش جمعی کادر فنی و بازیکنان به موفقیت رسیدیم و اکنون شبیه اورست نوردها شده‌ایم. می‌دانیم که یک نفر باید قله را فتح کند ما هم تلاش خود را انجام می‌دهیم و به سوی قله حمله خواهیم کرد.

ملوان بدون پژمان و مازیار مثل منچستر بدون فرگوسن!

بازیکنان و کادر فنی صددرصد توان خود را گذاشته‌اند. اکنون دروازه‌بان ما یک دروازه‌بان بومی است شما می‌دانید ۵۰ درصد شخصیت یک تیم دروازه‌بان آن است. من ابتدای فصل هم گفته بودم ملوان ۶ جواهر تراش نکرده دارد اکنون این جواهرها در حال درخشش هستند. ما در تیم ملی بانوان هم چهار نماینده داشتیم.

* قانون سقف بودجه ضرورتی برای فوتبال ما است

قوانینی مثل قانون سقف بودجه برای باشگاه‌ها که در واقع گرته برداری از قوانین مالی جوانمردانه باشگاه‌ها( فاینشنال فیرپلی) در فوتبال اروپا است اگر اجرا نشود مشکلات زیادی برای فوتبال باشگاهی ما رخ بدهد و شاید امسال آخرین سال حضور تیم‌های خصوصی در فوتبال ما شود، در مرحله گذار هستیم، بنابراین باید شفافیت مالی در باشگاه‌های‌مان ایجاد شود. در همین روزهای اخیر در لیگ برتر انگلیس باشگاه اورتون به دلیل همین قوانین با تنبیهات سنگینی مواجه شد. ما هم باید در همین مسیر حرکت کنیم و قانون سقف بودجه ضرورتی برای فوتبال ما است که باید بدون تبعیض اجرایی شود.

نباید اینگونه باشد که یک باشگاه ۲ هزار میلیارد تومان بودجه داشته باشد و باشگاه دیگر ۲۰۰ میلیارد تومان هم نتواند فراهم کند، باید با بضاعتی مساوی رقابت‌ها انجام شود. باشگاه ملوان ۱۱ تیم دارد که تیم‌های نونهالان، نوجوانان و جوانانش در لیگ برتر کشور حضور دارند. پنج تیم هم در لیگ‌های استانی دارد، ۲ تیم در فوتبال ساحلی دارد.

* پیشنهادات شرکت‌های تبلیغاتی شرم‌آور است

برخی پیشنهادات شرکت‌های تبلیغاتی به باشگاه‌ها واقعاً شرم‌آور است. یک شرکت به ما می‌گوید تبلیغ ما را روی پیراهنت انجام بده و به جای پول از ما جنس بگیر! و در واقع می‌خواهد تهاتر کند. مگر پیراهن یک باشگاه لیگ برتری استیکر و عکس‌برگردان است که ما یک طرف آن یک تبلیغ بزنیم و پشتش تبلیغ‌ دیگر! این پیشنهادات شرم‌آور است من می‌گویم پیراهن باشگاه ملوان قداست و حرمتی دارد نمی‌توانم آن را به خاطر جنس و تهاتر به شرکت‌ها بدهم. من با این چالش شوک‌آور مواجه شدم . باید قوانین جوانمردانه مالی در فوتبال ما یا همان سقف بودجه باشگاه‌ها به درستی اجرا شود.

* قانون وارونه در فوتبال ایران!

در فوتبال روز دنیا شرکت‌های تولیدکننده البسه به تیم‌ها بابت پوشیدن پیراهن‌شان پول پرداخت می‌کنند اما در لیگ برتر باید به شرکت‌های تولیدی پول بدهیم تا پیراهن‌ آنها را بپوشیم. مثلاً برندی مانند آدیداس شاید ۶۰ درصد هزینه‌های برخی باشگاه‌ها را پرداخت کند تا یک باشگاه پیراهن آدیداس را بپوشد اما در اینجا قوانین کاملاً برعکس شده است.

* احترام و دوستی حلقه گم شده فوتبال ما

در فوتبال ما یک حلقه گمشده به نام دوستی و احترام وجود دارد. متأسفانه مدیرعامل یقه مربی را می‌گیرد، مربی یقیه مدیرعامل را می‌گیرد و باشگاه‌ها نیز علیه یکدیگر شده‌اند و علیه همدیگر شکایت و شکایت‌کشی می‌کنند. هیچ احترام و دوستی در فوتبال دیده نمی‌شود. این شرایط اصلاً برای فوتبال ما مناسب نیست.

* یقه تیم های بزرگ را با بازیکنان ارزان گرفتیم

ما ۵۰ درصد مبلغ قرارداد کادر فنی و ۳۰ تا ۴۰ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده‌ایم و از تعهدات عقب نیستیم. البته در بخش آکادمی و بانوان کمی در پرداخت‌ها عقب هستیم. گران‌ترین بازیکن ما ۷ میلیارد تومان دستمزدش است و ارزان‌ترین آن ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با چنین بازیکنانی ما یقیه تیم‌های بزرگی و مدعی مثل پرسپولیس را گرفتیم، سپاهان را در اصفهان بردیم، به فولاد ۴ گل زدیم.

* انزلی یک فوتبال - شهر است

انزلی یک فوتبال - شهر است یک مدل جدید در فوتبال که با هزینه‌های کم به موفقیت می‌رسد. دقیقاً مثل زمانی که استقلال خوزستان با کمترین هزینه قهرمان لیگ شد. نمونه‌های آنها در فوتبال دنیا وجود دارد. در اسپانیا تیم خیرونا حتی بدون آنکه زمین تمرین داشته باشد در صدر جدول لالیگا قرار گرفته است. آنها در زمین گلف تمرین می‌کنند. در فوتبال یا باید یک باشگاه بزرگ باشکوه باشید مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ یا یک تک برند قابل احترام باشید که ملوان اکنون آن تک برند قابل احترام است.

ملوان بدون پژمان و مازیار مثل منچستر بدون فرگوسن!

ما در ابتدای فصل سختی‌های زیادی کشیدیم نبود پژمان و مازیار واقعاً به باشگاه فشار آورد آقای پوررشید حامی مالی باشگاه هم کنار رفته بود. اما این سختی‌ها را با حرفه‌ای گری و صبوری مهدی تارتار و همراهی و همدلی هواداران پشت‌سر گذاشتیم. مهدی تارتار تجربه حضور در باشگاه‌های پرطرفدار را داشت. او در تیمی مثل پارس جنوبی جم هم مربیگری کرده تیمی که هواداران زیادی دارد. تمام این تجربیات به او برای حضور موفق در ملوان کمک کرد. تارتار همیشه به من گفته که به غیر از تیم بزرگسالان حواس‌تان به آکادمی باشگاه و تیم بانوان باشگاه هم باشد. ما در جلسات شورای فنی که بزرگانی مثل نصرت ایراندوست و حسنی مقدم در آن عضو هستند تمام مسائل را بررسی می‌کنیم.

* چرا ملوان نباید ورزشگاه اختصاصی داشته باشد؟

باشگاه ملوان بیش از ۵۰ سال در فوتبال ایران قدمت دارد. از تاریخ تأسیس آن روی پیراهن ۱۳۴۷ است. چرا این باشگاه با این همه هوادار و یک فوتبال‌شهر نباید یک ورزشگاه اختصاصی داشته باشد. ما کمبود امکانات داریم اما وقتی من در مورد کمبودها صحبت می‌کنم به مذاق برخیاین مسئله خوش نمی‌آید ما برای حل مشکل‌مان به نزد کیومرث هاشمی وزیر محترم جوانان هم رفته‌ایم. برای ساخت یک ورزشگاه جدید نیاز به مساعدت و همچنین همکاری نهادهایی مثل محیط زیست، شهرداری و شورای شهر داریم. فوتبال می‌تواند نشاط اجتماعی را بیشتر کند.

* در انزلی فرهنگ‌سازی کرده‌ایم

ما در کار فرهنگ‌سازی هم اقدامات خوبی انجام دادیم بانوان هوادار ما هم در ورزشگاه حضور دارند و باعث ایجاد جوی کاملاً پاک و خوب در ورزشگاه شده‌اند اگر در برخی ورزشگاه‌ها ۲۰۰ بانوی تماشاگر می‌آید در بازی ملوان و نساجی بیش از ۱۳۰۰ بانوی تماشاگر حاضر شد و فقط تیم‌مان را تشویق کردند هیچ بی‌احترامی هم به حریف و بازیکنان حریف نشد. ما در فرهنگ‌سازی هم پیشرو بوده‌ایم.

* به حضور در جمع چهار تیم لیگ برتر فکر می‌کنیم

در این فصل ما هدف‌های متفاوتی داشتیم. هدف اول‌مان این بود که تک رقمی باشیم و بین تیم‌های ششم و هفتم قرار بگیریم اما اگر بتوانیم در نیم‌فصل دوم تیم را تقویت کنیم و خواسته‌های مهدی تارتار اجرا شود به حضور در جمع چهار تیم لیگ برتر هم فکر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم در نیم فصل ۲ یا ۳ بازیکن بگیریم با توجه به تغییر قوانین سربازی برخی بازیکنان درخواست حضور در ملوان را دارند و ما می‌خواهیم در نیم فصل تیم را تقویت کنیم. چند درخواست داشته‌ایم.

* تشکر از رسانه‌ها و نقدهای سازنده

رسانه میدان بلاغت است، میدان نقد و نظر ما نقدهای منصفانه را پذیرا شدیم و مورد حمایت رسانه‌ها هم قرار گرفتیم. رسانه‌ها یاور ما هم بودند و همچنین هواداران‌مان. من امسال دو نقش در باشگاه ملوان دارم هم مدیرعامل یعنی نقش پژمان نوری را دارم و هم نقش مالک باشگاه یعنی پورشید فصل گذشته را ایفا می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس