رسیدگی به پرونده مرگ ۶ معدنکار دامغانی به کجا رسید؟

رییس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به پرونده مهم رسیدگی شده در دادسرای عمومی و انقلاب دامغان در خصوص حادثه معدن زرمجاه طزره، از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای متهمان خبر داد.

به گزارش مشرق از مرکز رسانه قوه قضائیه، محمد جعفر عبدالهی روز یکشنبه گفت: در پی وقوع حادثه جان باختن ۶ نفر در معدن رزمجاه طزره دامغان و با توجه به شکایت اولیای دم، گزارش مرجع انتظامی، گواهی صادره از مرکز پزشکی قانونی و نظرات اولیه و تکمیلی هیات‌های سه و پنج نفره بازرسان و کارشناسان حوادث ناشی از کار و کمیته حقیقت یاب، وفق مواد قوانین مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ قرار جلب به دادرسی سه نفر از مسئولان این معدن صادر شد.

رییس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: شرایط ناایمن محیط کار، کافی نبودن تجهیزات ایمنی و حفاظت کارگران، عدم پایش کافی و موثر ریسک محیط کار، عدم بکارگیری و حضور مداوم نیروی متخصص در تونل محل وقوع حادثه، از جمله مواردی بوده که باید از سوی شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی تأمین می‌شده که با وقوع این حادثه، از سوی دادسرای عمومی و انقلاب دامغان تحت پیگیری قضایی قرار گرفته و در نهایت قرار جلب به دادرسی قطعی برای متهمان صادر شده است.

وی با اشاره به اتهام متهمان در کیفرخواست صادره گفت: ارتکاب بزه تسبیب در قتل غیرعمدی تعداد ۶ نفر از کارگران معدن ناشی از بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی در پرونده محرز شده است و هریک از متهمان به میزان تقصیر ناشی از عدم نظارت مفید و مستمر، عدم نظارت در حین و عدم نظارت و پایش گاز در محل کار کارگران مجرم شناخته شده‌اند.

وی ادامه داد: در کیفرخواست برای ارتکاب اعمال مجرمانه متهمان از محاکم کیفری ۲ دامغان درخواست شده است مجازات‌های عبرت‌آموز، بازدارنده و البته تکمیلی را تعیین کنند.

ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه یکشنبه دوازدهم شهریور ۱۴۰۲ طی حادثه ای در یکی از تونل‌های استخراج زغال سنگ طزره دامغان متعلق به شرکت البرز شرقی، ۶ معدنچی به نام‌های بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی‌صفت، در تونل محل حادثه انفجار معدن محبوس شدند که تلاش‌ها نتیجه نداد و پیکر بی‌جان آنان از تونل خارج شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس