کد خبر 1527416
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
پیگیری قضایی حادثه معدن طزره دامغان به کجا رسید؟

رییس کل دادگستری استان سمنان در مورد پیگیری حقوقی و قضایی علت حادثه فوت ۶ کارگر معدن زغالسنگ طزره شهرستان دامغان دستورهای جدیدی برای پیگیری صادر کرد.

به گزارش مشرق، محمدجعفر عبدالهی روز یکشنبه به خبرنگاران ابراز کرد: در جدیدترین اقدام های قانونی به مواردی شامل ارجاع پرونده به هیات سه نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار، پیش بینی نصب سیستم تهویه جهت خروج گاز تجمیع شده احتمالی از تونل و نیز تعیین علت تامه فوت جان باختگان توسط پزشکی قانونی و همچنین پیگیری مسئولان اجرایی مربوطه برای رسیدگی به مطالبات معدن کاران آن منطقه در حفظ امنیت شغلی و استانداردسازی ایمنی محیط کار و بازنشستگی پیش از موعد قانونی آنان نسبت به سایر مشاغل با توجه به سختی کار اشاره شد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه انفجار در معدن طزره بیان کرد: پس از وقوع حادثه در معدن رزمجاه منطقه طزره در حوزه قضایی دامغان که منجر به جان باختن ۶ نفر از معدن‌کاران شد، دستور قانونی به مسئولان قضایی مربوطه صادر شد و مسئولان قضایی دامغان باید پیگیری قانونی مطالبات معدن کاران را در دستور کار قرار دهند.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: طبق گزارش‌های اولیه، تجمیع گاز متان در داخل تونل علت وقوع انفجار بوده است.

هیات سه نفره برای شناسایی مقصران حادثه معدن

وی بیان کرد: پرونده این حادثه به هیات سه نفره اولیه کارشناسان حوادث ناشی از کار ارجاع و تأکید شد تا مقصران با سرعت و دقت شناسایی شوند و در صورت فقدان رعایت نکات ایمنی، مراتب اعلام شود.

عبدالهی اضافه کرد: به مسئولان قضایی دامغان دستور داده شد تا اگر کارشناسان مربوطه همچنان احتمال تجمیع گاز در آن تونل را پیش بینی می‌کنند، به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در آینده، نسبت به خروج گاز از طریق سیستم تهویه یا ادوات دیگر اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: پیکر جان باختگان پس از خروج معدن به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت تامه فوت را اعلام کنند.

عبدالهی با اشاره به بخشی از مطالبات معدن کاران آن منطقه تصریح کرد: امنیت شغلی از بدیهیات توقعات مستخدمین از متصدیان کار است وانتظار می رود مسئولان اجرایی مربوطه با پیگیری سختی کار این زحمت‌کشان، بازنشستگی زودتر از موعد قانونی نسبت به سایر مشاغل را در کنار استانداردسازی ایمنی محل کار فراهم آورند.

رییس کل دادگستری استان سمنان به مسئولان قضایی دامغان تاکید کرد: تا شناسایی مقصران این حادثه و ادامه روند رسیدگی قانونی، مدیران و مسئولان آن معدن باید در دسترس باشند و به محض نیاز در کمترین زمان ممکن خود را به مراجع قضایی معرفی کنند.

شامگاه ۱۲ شهریور بود که ۶ نفر از معدن کاران منطقه طزره دامغان به علت ریزش یکی از تونل ها در اثر وقوع انفجار ناشی از تجمیع گاز، حبس و جان باختند و دادگستری استان سمنان دستور قانونی اعم از توقف موقت فعالیت آن معدن به نحوه ای که دستمزد معدن کاران در ایام تعطیل پرداخت شود، تا شناسایی مقصرین و پیگیری وصول زودتر از موعد دیه جان باختگان به وراث قانونی و حفظ امنیت جان و زمینه های ادامه اشتغال فعالان آن معدن را به مسئولان قضایی مربوطه صادر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس