ثبت کمترین میزان رضایت از بایدن در نظرسنجی‌ها تحت تاثیر جنگ غزه

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا به پایین‌ترین سطح در دوران ریاست‌جمهوری او رسیده و ۶۲ درصد رای‌دهندگان آمریکایی گفتند از عملکرد سیاست خارجی وی ناراضی هستند.

به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی رسانه آمریکایی که یکشنبه (دیروز) منتشر شد، نشان داده محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور به ۴۰ درصد کاهش یافته که کمترین میزان محبوبیت در کل دوران ریاست جمهوری وی است.

در این نظرسنجی، ۵۷ درصد شرکت‌کنندگان گفتند عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور را تایید نمی‌کنند. به علاوه، این نظرسنجی نشان داد تنها ۳۳ درصد موافق سیاست خارجی بایدن هستند، که کاهش هشت درصدی از ماه سپتامبر را نشان می‌دهد. در همین حال، ۶۲ درصد رای‌دهندگان آمریکایی از جمله ۳۰ درصد دموکرات‌ها گفتند از عملکرد سیاست خارجی بایدن ناراضی هستند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، نظر رای‌دهندگان تا حد زیادی تحت تاثیر رویکرد رئیس‌جمهور آمریکا در قبال درگیری حماس و اسرائیل قرار داشت.

جو بایدن به شدت از حملات رژیم صهیونیستی در غزه که حتی بیمارستان‌ها، اردوگاه آوارگان و مدارس را هم در امان نگذاشته و به شهادت بیش از ۱۲ هزار نفر شامل هزاران کوک و زن منجر شده، حمایت کرده و علی‌رغم تظاهرات‌های مردمی در سراسر دنیا از جمله آمریکا در حمایت از مردم غزه، گفته با آتش‌بس در جنگ مخالف است.

در این نظرسنجی، تضعیف موقعیت بایدن بیش از همه در بین دموکرات‌ها قابل توجه است که بیشترشان معتقدند تل‌آویو در جنگش در نوار غزه زیاده‌روی کرده است. این نارضایتی در بین رای‌دهندگان ۱۸ تا ۳۴ ساله که ۷۰ درصد آن‌ها از سیاست خارجی بایدن در قبال این جنگ ناراضی هستند، شدیدترین است.

به علاوه، برای اولین بار در رقابت فرضی بین جو بایدن و دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از ساکن فعلی کاخ سفید با ۴۶ درصد حمایت در مقابل ۴۴ درصد پیش افتاد. این نظرسنجی از ۱۰ تا ۱۴ نوامبر (۱۹ تا ۲۳ آبان) با شرکت هزار نفر انجام شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس