کد خبر 1548624
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
مصوبه مجلس برای تادیه بدهی دولت به تامین اجتماعی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کاری را برای تادیه بدهی دولت به تامین اجتماعی تعیین کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی، درباره موارد ارجاعی به کمیسیون، با تصویب جزء ۱ بند الحاقی ۱ ماده ۲۹ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کاری را برای تادیه بدهی دولت به تامین اجتماعی تعیین کردند.

«دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تأدیه بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تأمین اجتماعی از محل سهام قابل واگذاری دولت در قالب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، واگذاری املاک مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرائی، تأدیه نقدی در بودجه سنواتی، اوراق بهادار قانونی و امتیازات مورد توافق، اقدام کند. این بند شامل دستگاه‌های زیرنظر مقام معظم رهبری و قوای مقننه و قضائیه و نهادهای عمومی غیردولتی نمی شود.

تبصره- در اجرای حکم این بند باید سالانه حداقل ده درصد( ۱۰%) بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تسویه گردد و هرگونه تعهد جدید برای سازمان تأمین اجتماعی باید در قانون بودجه همان سال پیش بینی و تأمین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس