ضریب افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳ بیشتر از شاغلان است

رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس گفت: گام اول را برای همسان‌سازی برداشتیم و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ضریب افزایش حقوق بازنشستگان بالاتر از شاغلان تعیین شده است.

به گزارش مشرق، داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: مجلس و دولت در موضوع بهبود معیشت و متناسب‌سازی پرداختی بازنشستگان و شاغلان هم نظر هستند و اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، درباره شیوه اجرا است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: ما باید در زمینه نحوه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با مجلس شورای اسلامی توافق کنیم. ما معتقدیم که باید روش روشن‌تری وجود داشته باشد تا بتوان ضرایب سنواتی افزایش حقوق بازنشستگان را به میزان بالاتر از ضرایب شاغلان تعیین کرد و این کار به تدریج در طول سال‌های برنامه انجام خواهد شد.

منظور تصریح کرد: توافق اولیه در مذاکراتی که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم این بود که برای اجرایی شدن کار همسان‌سازی، ضرایب افزایش سالانه حقوق بازنشستگان بالاتر از شاغلان انتخاب شود. ما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ هم همین روند را پیش بردیم، به این صورت که ضریب افزایش حقوق بازنشستگان بالاتر از شاغلان تعیین شد.

وی تاکید کرد: این اولین گام در سال اول برنامه برای حرکت به سمت متناسب‌سازی است و در سال‌های بعد نیز تکرار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مسعود ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 0
    همش دروغ و وعده سر خرمن آقای بازنشستگان کشوری امروز گرسنه بمانید تا انشاءالله در سالهای آینده همسان سازی آنجا م خواهد شد الله اکبر از این همه خالی بندی
  • حسن ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    آقای رئیس برنامه و بودجه با 2%اختلاف ضریب متناسب سازی حقوق بازنشسته حداقل چندین سال زمان می برد پس بازنشسته را گاگول فرض نکنید و باید حداقل درعرض سه سال حقوق بازنشسته به90%شاغل برسد البته تازمانی که حقوق مسئولان چندین برابر حقوق عادی باشد این ها درکی درست از وضع بازنشسته نخواهند داشت
  • امیر ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 1
    مجلس تصویب کرده ۴۰ درصد همسانسازی را سال اول اعمال کند خاندوزی امروز اعلام کرد فقط ۲ درصد حقوق بازنشسته از شاغلین بیشتر خواهد بود دو درصد در ۱۵ میلیون میشود سیصد هزار تومان ( نیم کیلو گوشت ) بنده خودم در سال ۹۴ بازنشسته شدم با مدرک فوق لیسانس از دانشگاه هزار دلار حقوق بازنشستگی می گرفتم الان شده ۳۸۰ دلار یعنی در هشت سال شصت و دو درصد حقوقم کم شده آقای خان دوزی دو درصد به چه درد ما می خورد اینقدر وقت مجلس را گرفتند ماحصلش شد نیم کیلو گوشت
  • ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 0
    انشاء الله نتیجه اش درانتخابات معلوم میشه ان2درصدبخوردکله مبارک بدرتان
  • ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    ما منتظر انتخابات مجلس و ریاست جمهوری هستیم
  • امیر ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    شرمتان باد الان دو درصد بیشتر کردید در 1403 با این می خواهید کار را درست کنید
  • علی ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    چرا آنچه مجلس تصویب کرد باید دولت اجراء کند ،تو از کدوم کره اومدی ،انسانیت و دلسوزی و عدالت اصلا به شما نمیاد،پول فروش نفت و گاز و مشتقات نفتی و پتروشیمی و فولاد و انرژی و مالیات و هزار منابع این کشور کجا میره ،،شما میخواهید همه مردم و خصوصا حقوق بگیران رو با سلطه برخورد کنید،تورم بالای ۴۰ درصد و گرانی شدید در معیشت و اجاره خونه و درمان و.. میخواهید ۲۰ درصد اضافه کنید ،،بابا خجالت خوب چیزه ،این قدر با حرف خودتون بازنشستگان رو عصبانی نکنید،،حقوق حداقل بالای ۲۰ میلیون و اگر شما میخواهید به روش خودتون باشه باید درصد ضرایب حداقل ۳۵ درصد باشد ،اگر غیر از این خدا لعنت مسئولی که درک نداره و باعث سرخوردگی حقوق بگیران میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس