واکنش آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به پرتاب ماهواره توسط کره شمالی

نمایندگان ویژه دولت‌های واشنگتن، سئول و توکیو در امور کره شمالی طی بیانیه‌ای مشترک، اقدام پیونگ‌یانگ در پرتاب ماهواره نظامی به فضا را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان ویژه دولت‌های واشنگتن، سئول و توکیو در امور کره شمالی طی بیانیه‌ای مشترک، اقدام پیونگ‌یانگ در پرتاب ماهواره نظامی به فضا را محکوم کردند.

وزارت خارجه کره جنوبی با اعلام این خبر، گفت که این سه مقام در تماسی تلفنی، پرتاب ماهواره توسط کره شمالی را تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا دانستند.

بر این اساس، سه کشور مذکور همچنین مدعی شدند که این اقدام پیونگ‌یانگ، نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که کره شمالی را از هرگونه شلیک موشک بالستیک منع می‌کند.

شامگاه سه‌شنبه بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی پرتاب برنامه‌ریزی شده خود را یک روز زودتر از زمان اعلام شده انجام داد.

کره شمالی در ماه مه و آگوست سال جاری اقدام به پرتاب یک ماهواره جاسوسی نظامی کرد، اما این دو تلاش با شکست مواجه شد. کره شمالی پیشتر ژاپن را از برنامه خود برای پرتاب موشک حامل یک ماهواره نظامی مطلع کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    دم جناب آقای کیم جونگ اون رهبر محترم جمهوری دموکراتیک خلق کره و مردم سخت کوشش گرم!!
  • ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    کره جنوبی وژاپن بجای دشمنی با کره ای شمالی باید با این کشور متحد بشوند وآم یکا را از کشورشون اخراج کنند نه اینکه نگران توسعه‌ی سپر موشکی کره ای شمالی باشند
  • ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 0
    باز آمریکا و مستعمراتش (ژاپن و کره جنوبی) دهن کثیفشون رو باز کردن و شکر زیادی خوردن. پرتاب ماهواره کره شمالی به این زباله ها چه مربوطه؟
  • سید فروزان ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    قطعنامه های سازمان ملل بخورد توی سرتان ، خیلی پیگیر اجرای قعطنامه های سازمان ملل هستند ، یقه رژیم اشغالکر را بکیرند ، کره شمالی انکشت در بینی کند ، نکران و محکوم میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس