کره شمالی در حال بازسازی پاسگاه‌های مرزی با کره جنوبی است 

مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی اخیراً سربازان و تجهیزات خود را به منطقه غیرنظامی مرز دو کشور و با هدف بازسازی پاسگاه‌های این منطقه اعزام کرده است. 

به گزارش مشرق، به نقل از یونهاپ، مقامات نظامی کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی تلاش دارد که پاسگاه‌های منطقه غیرنظامی بین دو کشور موسوم به DMZ را که در جریان توافق سئول-پیونگ یانگ تخریب شده بود، را بازسازی کند.

در سال ۲۰۱۸، دو کره هر کدام ۱۰ برجک نگهبانی و نظارتی از ۱۱ بُرجک خود در منطقه غیرنظامی بین دو کشور را به عنوان بخشی از توافق برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از درگیری‌های تصادفی منفجر کردند.

مقامات نظامی با استناد به عکس‌هایی که با دوربین‌ها و دستگاه‌های مادون قرمز نصب شده در منطقه غیرنظامی مرزی بین دو کشور گرفته شده است، گفتند که سربازان به‌شدت مسلح کره شمالی از روز جمعه در حال بازسازی پاسگاه‌ها و بُرجک‌های نگهبانی آسیب‌دیده در چندین مکان مشاهده شده‌اند.

یک مقام ارشد نظامی کره جنوبی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر تنها چند برجک نگهبانی در حال انجام عملیات بازسازی هستند، اما انتظار می‌رود که (کره شمالی) همه آنها را دوباره فعال کند زیرا اینها امکانات ضروری برای نظارت مرزی هستند.

در واکنش به اقدام اخیر کره شمالی، مقامات سئول متعهد شدند که فعالیت‌های کره شمالی را برای شناسایی نشانه‌هایی از اقدامات تحریک آمیز در امتداد مرز دو کشور به دقت بررسی کنند.

پیشتر و روز شنبه رسانه‌های رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند که ماهواره نظامی و شناسایی این کشور که سه شنبه گذشته به فضا پرتاب شد، تصاویری را از مناطق مختلف کره جنوبی ارسال کرده است.

این تصاویر شامل شهر سئول پایتخت کره جنوبی و همچنین مناطق موکپو، گونسان، پیونگ تاک و اوسان است که میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا هستند. این تصاویر در جریان دیدار کیم جونگ اون رهبر این کشور از آژانس فضایی کره شمالی به او نشان داده شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس