کد خبر 1551096
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
تعویق پرتاب ماهواره جاسوسی کره جنوبی به فضا

وزارت دفاع کره جنوبی روز سه شنبه از تعویق پرتاب ماهواره جاسوسی خود به مدار زمین که قرار بود از پایگاه موشکی آمریکا در «کالیفرنیا» صورت بگیرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، چند روز پس از ارسال ماهواره تجسسی کره شمالی به مدار زمین، کره جنوبی از تعویق پرتاب برنامه ریزی شده اولین ماهواره جاسوسی خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند که پرتاب این ماهواره تا روز پنجشنبه به تعویق انداخت.

طبق قرارداد با شرکت آمریکایی «اسپیس ایکس»، کره جنوبی قرار است پنج ماهواره جاسوسی را تا سال ۲۰۲۵ پرتاب کند. اولین پرتاب از این ماهواره‌ها با استفاده از موشک «فالکون» اسپیس ایکس در پایگاه نیروی هوایی «وندنبرگ» در کالیفرنیا در آمریکا برنامه ریزی شده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای مدعی شد که پرتاب این موشک به دلیل شرایط جوی به تعویق افتاده است.

کره جنوبی در حال حاضر هیچ ماهواره جاسوسی ندارد و تا حدی به ماهواره‌های جاسوسی آمریکا برای نظارت بر تحرکات کره شمالی متکی است.

کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تصاویر گرفته شده توسط ماهواره «مالیگیونگ» از کاخ سفید و پنتاگون در واشنگتن و ناوهای هواپیمابر ایالات متحده در یک پایگاه نیروی دریایی و یک کارخانه کشتی سازی در «ویرجینیا» را بررسی کرده است.

پیش ازاین، نمایندگان ویژه دولت‌های واشنگتن، سئول و توکیو در امور کره شمالی طی بیانیه‌ای مشترک، اقدام پیونگ‌یانگ در پرتاب ماهواره نظامی به فضا را محکوم کردند.

کره شمالی پیشتراعلام کرده بود که این ماهواره تصاویری از تاسیسات نظامی آمریکا در گوام و هاوایی و تاسیسات مهم در کره جنوبی دریافت کرده است.

کره شمالی اعلام کرده است تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که کره شمالی در حال استقرار نظامیان و تسلیحات خود در مرز با کره جنوبی و بازگشایی پست‌های نگهبانی پس از تعلیق توافق نظامی سال ۲۰۱۸ به کره جنوبی است.

روزنامه «ایندیپندنت» به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد، کره شمالی سلاح‌های سنگین را در مرز مستقر و پست‌های نگهبانی در امتداد مرزمستقر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس