کد خبر 1549274
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
جنگ غزه و اقتصاد در حال فروپاشی رژیم صهیونیستی/ خسارت هفتگی ۶۰۰ میلیون دلاری تل‌آویو

منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از تاثیرات کمرشکن، جنگ غزه بر اقتصاد این رژیم پرده برداشتند.

به گزارش مشرق، منابع عالی رتبه رژیم صهیونیستی به کانال ۱۲ این رژیم اعلام کردند که نشست مهمی میان مسئولان برجسته وزارت دارایی با کابینه جنگ این رژیم برگزار شده و سه ساعت به طول انجامیده و طی آن هزینه جنگ علیه غزه مورد بررسی قرار گرفته است.

این منابع افزودند که بر اساس گزارش های ارائه شده در این نشست، جنگ غزه روزانه بالغ بر یک میلیارد شِکل هزینه روی دست این رژیم می‌گذارد.

این هزینه حقوق نظامیان ارتش اشغالگر را هم شامل می‌شود به طوری که هر نظامی نیروهای احتیاط هزار شِکل در روز دریافت می‌کند. هزینه ساعات پروازی، سوخت، خوراک و مهمات نظامی هم به آن اضافه می‌شود.

منابع مذکور تاکید کردند که کمک های آمریکا به اشغالگران به ۹ میلیارد دلار می‌رسد که به خرید مهمات و سلاح اختصاص یافته است.

از سوی دیگر «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از مرخص کردن نیروهای احتیاط با وجود اینکه هنوز جنگ غزه تمام نشده است، خبرداد و درباره علت آن هم گفت: عوامل متعددی در این باره دخیل است از جمله اوضاع اقتصادی. وضعیت اقتصادی باید با ثبات باشد که بتوان جنگ را ادامه داد.

بیشتر بخوانید:

تل‌آویو: جنگ را تا نابودی حماس ادامه می‌دهیم

این اظهار نظر سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی اندکی پس از گزارش‌های رسانه ای است که از مرخص کردن آرام و بی سرصدای نظامیان احتیاط که با شروع جنگ در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) فرا خوانده شدند، مطرح شد.

طبق این گزارش‌ها، هزاران نظامی احتیاط مرخص شده‌اند؛ اما شمار واقعی آنها اعلام نشده است.

پس از عملیات طوفان الاقصی حماس علیه رژیم صهیونیستی، این رژیم بیش از ۳۶۰ هزار نظامی احتیاط خود را فرا خواند؛ اما این فراخوانی هزینه سنگینی بر این رژیم تحمیل کرده است؛ از حقوق ۱.۳ میلیارد دلاری ماهانه آنها گرفته تا تعطیلی فعالیت های اقتصادی زیرا این نیروهای احتیاط کار خود را به سبب جنگ رها کرده اند.

طبق برآوردها رژیم صهیونیستی در هفته ۶۰۰ میلیون دلار به علت کمبود پرسنل، خسارت می‌بیند.

بانک مرکزی رژیم صهیونیستی اذعان کرده است که کمبود نیروی کار هزینه سنگینی روی دوش اقتصاد این رژیم گذاشته است که تعطیلی مدارس در سراسر فلسطین اشغالی و فرار ۱۴۴ هزارنیروی کار از مناطق مرزی نزدیک غزه و لبنان و نیز فراخوانی نظامیان احتیاط برای جنگ را شامل می‌شود. این رژیم ۳۶۰ هزار نفر از نظامیان احتیاط را فرا خوانده که بزرگترین رقم در این رژیم است.

از سویی بیکاری در این رژیم هم از اکتبر (مهر) گذشته روند صعودی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    همین یه قلم فقط مطمئن باش که مرکز پول دنیا با همین غاصب هست دوسال هم بجنگد از دلار کم نمیاره
  • ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    شکست حماس بمعنی ناتوانی قدرت منطقه ای ایران در قبال اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس