کد خبر 1549298
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
حمایت طالبان از آتش بس در غزه

طالبان خواستار حل تشکیل دولت فلسطینی و پایان اشغال این کشور شد.

به گزارش مشرق، طالبان ضمن حمایت از آتش بس در غزه خواهان حل دائمی قضیه فلسطین و تشکیل حکومت فلسطینی در سرزمین های اشغالی گردید.

وزارت خارجه طالبان اعلام کرد پس از یک‌ونیم ماه بمباران رژیم صهیونیستی بر مردم بی‌دفاع غزه که در نتیجهٔ آن بیشتر از ۱۴هزار تن شهید شدند و نیروهای صهیونیستی همه حدود حقوق بشری را شکستند، اعلام توافق بر آتش‌بس برای چهار روز گامی مثبت در راستای جلوگیری از تلفات بیشتر مردم بی دفاع فلسطین است.

وزارت خارجه طالبان همچنین گفته است اعلام آتش‌بس موقت بشردوستانه و دیپلماسی فعال دولت قطر در رسانیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند غزه ستودنیست و نیاز است تا به‌خاطر نجات حیات مردم غزه، این آتش‌بس دائمی شود.

در این اعلامیه آمده است رفتار دوگانهٔ دولت‌های غربی و سازمان‌های مدعی حقوق بشری در رابطه به نقض حقوق بشری در غزه و شکستن تمامی حدود بشری توسط رژیم صهیونیستی، به اعتبار آنها صدمه‌ای جبران‌ناپذیر رسانیده است.

به گفته وزارت خارجه طالبان راه‌حل جامع و پایدار قضیهٔ فلسطین این‌است که اشغال اراضی تاریخی فلسطین به پایان برسد و به فلسطینی‌ها حق داده شود تا مانند سایر ملت‌ها، دولتی مستقل در قلمرو تاریخی خود داشته باشند

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس