غزه پس از آتش بس؛ از روند بازگشت ساکنان تا ورود محموله سوخت +فیلم

همزمان با آغاز آتش بس، ساکنان روند بازگشت به منازل خود را شروع کرده‌اند؛ اما با وجود این هواپیماهای اسرائیلی اطلاعیه هایی ریخته و به ساکنان درباره بازگشت به مناطق شمالی غزه هشدار دادند.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز آتش بس خانواده ها روند بازگشت به منازل خود را شروع کرده اند اما با وجود این هواپیماهای اسرائیلی اطلاعیه هایی ریخته و به ساکنان درباره بازگشت به مناطق شمالی غزه هشدار دادند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک بمب های گازی در اطراف فلکه کویتی در شهر غزه مانع از بازگشت مردم به منازلشان می شوند.

همچنین این نظامیان به شدت اقدام به تیراندازی در خان یونس و رفح کردند.

به دنبال برقراری آتش بس موقت، آوارگان در شهر رفح در جنوب غزه به دنبال تماس با خویشاوندان خود در شمال غزه برای اطلاع از وضعیت آنها هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: منطقه شمال غزه منطقه خطرناک جنگی است و ما اجازه جابجایی ساکنان از جنوب غزه به شمال آنرا نخواهیم داد.

از سوی دیگر آمبولانس ها به سمت مناطق شهر غزه و شمال آن برای انتقال مجروحان و شهیدان رهسپار شده اند.

همزمان با آغاز آتش‌بس موقت در غزه، کامیون‌های حامل سوخت پس از هفته‌ها محاصره و بمباران، وارد گذرگاه رفح شدند.

شماری از آمبولانس انتقال مجروحان از طریق گذرگاه رفح به سمت بیمارستان العریش مصر کردند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین در شمال غزه از ویرانی گسترده در بیمارستانها و مدارس و ساختمانها در بیت حانون خبر داد و اعلام کرد: ساکنان با اجرایی شدن آتش بس شروع به بازگشت به بیت حانون کرده اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که هواپیماهای رژیم صهیونیستی به طور کامل آسمان غزه را ترک کردند.

بر اساس این آتش بس، ۵۰ نفر از اسرای دشمن اعم از زن و کودکان کمتر از ۱۹ سال در مقابل ۱۵۰ نفر از اسرای زن فلسطینی و کودکان کمتر از ۱۹ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد.

توقف پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی در جنوب نوار غزه طی این ۴ روز به مدت ۶ ساعت در روز از ۱۰ صبح تا ۴ عصر هم از بندهای موردتوافق این آتش‌بس موقت عنوان شده است.

در روزهای آتش‌بس موقت، باید تردد آزادانه مردم در نوار غزه تضمین شود و به ویژه در خیابان صلاح الدین کسی مورد حمله قرار نگیرد و تردد از شمال نوار غزه به جنوب آن امکان پذیر باشد.

در این مدت همچنین نباید اشغالگران به احدی حمله کنند یا احدی را در کل غزه بازداشت کنند.

پیش از این محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس موقت در نوار غزه باعث دستیابی به یک توافق پایدار شود که توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح جامع را در پی داشته باشد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین گفت امیدواریم که این آتش‌بس به گفتگوهای جدی برای آغاز روند صلح جامع و عادلانه منطبق با قطعنامه‌های بین المللی منجر شود.

وزیر خارجه قطر از همه شرکای دوحه به‌ویژه آمریکا و مصر به علت مشارکت در دستیابی به توافق آتش‌بس موقت چهار روزه در نوار غزه قدردانی کرد.

وزارت خارجه قطر به عنوان یکی از میانجی‌های ناظر بر روند توافق در غزه بیانیه‌ای را در خصوص دستیابی به این آتش‌بس منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه ۱۵۰ اسیر فلسطینی شامل زنان و کودکان زیر سن قانونی در برابر آزادی ۵۰ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی از غزه آزاد خواهند شد و تعداد اسرای تبادل شده در مراحل آینده از اجرای توافق افزایش پیدا خواهد کرد.

وزارت خارجه قطر همچنین اعلام کرد که در طول مدت آتش بس اجازه ورود تعداد زیادی از کمک‌های امدادی از جمله سوخت برای تأمین نیازهای انسانی به نوار غزه داده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    2 6
    خدا را بینهایت شکر ولی مهمتر از این اتش بس عملیات های جنون امیز تر و وحشیانه تر اسراییل بعد از اتش بس هست که ممکنه رخ دهد. حماس قهرمان باید امادگی کامل داشته باشند.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    2 7
    هیچ حیوونی روی بیمارستان ها بمب نمیندازه مگه اسرائیلی های وحشی و آمریکایی های حیوون که اینجور جنایت هارو در ویتنام و هیروشیما و ناکازاکی انجام دادن و کل شهر رو آتش زدن.
  • مهدی مختاری 291 ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 5
    آمریکای لعنتی با کامیون و کشتی به صورت علنی به اسرائیل جنایتکار کمک تسلیحاتی می فرستاد؛ اما ایران برای کمک به فلسطین مظلوم هیچی نفرستاد؛ فقط یک سایت بیهوده راه اندازی کرد برای اعزام نمایشی سرباز به فلسطین که هیچ سربازی هم اعزام نشد. بن ارۀ ملعون هم کفن فرستاد. لعنت به اون رفیقی که در لحظۀ حساس پشتت را خالی می کند.
    • ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      0 5
      بهتره کمی فکر کنی ببینی چه چوری در عرض یکسال دفاع با سنگ تبدیل شد به حملهء با موشک؟
    • ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      0 5
      بهتره کمی فک کنی تا هر چی گذاشتن دهنت رو الکی تکرار نکنی اون زمان سنگ میزدن نهایتش گلوله سمت شون شلیک میشد الان که موشک شلیک میکنن که اکثرش هم منهدم میشه اسراییل بمب و موشک رو سرشون خالی میکنه پس همچنان فرقی نکرده
  • ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 5
    کدوم بازگشت، اومدن وسایل خونه شونو وردارن. تو ۵ روز میخوان خونه شونو بسازن ؟ اسرائیل دیگه نمیزاره به غزه شمالی برگردن.
  • ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 8
    با اینکه این آتش بس بسیار شکننده ست اما پیروزی بزرگی برای رزمندگان مقاومته، فقط اتحاد تمام گروههای فلسطینی موجب پیروزی نهائی ست
  • ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 7
    لعنت خداوندبراسراییل وبانیان کودک کش غزه لعنت خداوندبربایدن پشتیبانی کننده اسراییل
  • ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 5
    مرگ براسرایل مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس