مشاور عالی مقام معظم رهبری: حضور بسیجیان امنیت پایدار در ایران اسلامی را رقم زد

مشاور عالی رهبر انقلاب در امر نیروهای مسلح با اشاره به اتفاقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوره های مختلف به خصوص در فتنه ها، گفت: حضور بسیجیان آرامش خاطر و امنیت پایدار را در ایران اسلامی رقم زد.

به گزارش مشرق، سرلشگر «سید یحیی رحیم صفوی» بعد از ظهر جمعه در همایش ۱۰ هزار نفری اقتدار بسیجیان استان البرز که به صورت متمرکز استانی در میدان صبحگاه سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج برگزار شد، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به تک تک بسیجیان البرزی و خانواده هایشان، افزود: بسیجیان مومن، خردمند، مردمدار و مردمیار استان البرز و سپاه استان البرز مانور اقتدار امروز شما که همراه با استان های دیگر در حال برگزاری است در حقیقت تضمین کننده اقتدار و امنیت ملی ایران است.

وی اظهار کرد: اگر ایران امروز قدرتمند است و عظمت، شوکت و وجاهت بین المللی دارد و اگر رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی اینگونه در مقابل ظالمین و جنایتکاران صهیونیستی در دفاع از مظلومان غزه و در دفاع از مظلومان فلسطینی ایستاده اند به پشتوانه اقتدار نیروهای مسلح ایران و پشتوانه اقتدار شما بسیجیان دلاور سراسر کشور است.

وی به فلسفه صدور فرمان امام راحل در ۴۰ سال قبل برای تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی و رسالت ماموریت و اهداف بسیج در شرایط حاضر اشاره کرد و گفت: در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ پس از تصرف لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام و این احتمالی که ممکن است آمریکایی ها حمله نظامی به ایران داشته باشند، حضرت امام خمینی (ره) درپنجم آذر ماه همان سال فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند.

وی افزود: جیمی کارتر رییس جمهور وقت آمریکا اردیبهشت سال بعد از آن، فرمان حمله نظامی به ایران و تهران را با هدف آزادسازی جاسوسان آمریکایی که در لانه جاسوسی بودند را صادر کرد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امر نیروهای مسلح ادامه داد: رییس وقت ستاد مشترک ارتش آمریکا ارتشبد جونز تاریخ هجوم نظامی به ایران را چهارم اردیبهشت از نظر هواشناسی تعیین کرد و مکان حمله را در صحرای طبس که نیروهای آمریکایی و عوامل داخلی آن ها در ایران قبل از آن شناسایی وعلامت گذاری کرده بودند.

وی با بیان اینکه آمریکایی صبح ۱۴ اردیبهشت ۱۳۵۹ با هفت فروند هواپیمای فول پیکر هرکولس و هشت فروند هلی کوپتر و بیش از ۱۰۰نظامی وارد ایران و صحرای طبس شدند، اضافه کرد: آمریکایی ها اسم این عملیات را عملیات پنجه عقاب توسط نیروهای دلتا گذاشته بودند که متاسفانه آگاهانه یا ناآگاهانه هیچکدام از رادارهای ایران حرکت هلی کوپترها و هواپیماها را از دریای عمان ثبت نکرده و ندیدند.

رحیم صفوی گفت: اطلاعات نظامی ایران پیش بینی نمی کرد و بنی صدر خبر که فرمانده کل قوا و رییس جمهور وقت ایران بود به ظاهر از این عملیات خبر نداشت و فرود این نیورهای نظامی در صحرای طبس با یک غافلگیری استراتژیک همراه شد.

وی افزود: در حین عملیات سه هلی کوپتر در اثر طوفان شن و یکی در هنگام سوختگیری هوایی که با هواپیمای سوخت رسان برخورد کرد و از بین رفت که در نهایت آمریکایی ها پنج هلی کوپتر را در صحرای طبس به جا گذاشتند و نظامیان باهواپیما فرار کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم انقلاب اسلامی در امور نیروهای مسلح با بیان اینکه اعلام شکست آمریکا در این عملیات از سوی جیمی کارتر ساعت یک بامداد روز پنجم اردیبهشت ماه انجام شد، اظهار کرد: تازه پس از آن بود که ایرانی ها متوجه این عملیات شدند.

آمریکایی ها در صورت حمله به ایران تجربه شکستی دوباره را خواهند داشت

وی تصریح کرد: پس از این عملیات بود که امام راحل فرمودند که «نباید بیدار شوند آن هایی که به معنویات توجه ندارند و به این غیب ایمان نیاوردند و چه کسی این هلی کوپترها را ساقط کرد که شن ها مامور خدا بودند و باد مامور خدا بود» و اگر آمریکایی ها این گونه بازهم بخواهند تجربه کنند اینگونه نتیجه را دوباره می بینند.

رحیم صفوی بیان کرد: پس از این تجاوز نظامی و شکست، خطراتی متوجه ایران بود برای اینکه تحقیر شده بودند و پس از آن آمریکایی ها به دنبال تحریک و تشویق صدام رییس جمهور بعثی عراق رفتند و آن حمله نظامی تحمیلی را به تحریک و تشویق و حمایت آمریکایی ها بعد از پنج ماه از شکست عملیات طبس آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این جنگ نیز با غافلگیری شروع شد، گفت: نه از سیاسیون کشور و نه فرماندهان عالی رتبه تصور یک جنگ به خصوص طولانی مدت نداشتند و رییس جمهور وقت که فرمانده کل قوا بود تصور چنین جنگی را نداشت و در این جنگ هشت ساله نابرابر آنچه که تعیین کننده سرنوشت جنگ شد حضور بسیج و رهبری های امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه در این جنگ هشت ساله ارتش و سپاه حضور داشتند، افزود: ولی حضور ۲ میلیون نیروی بسیجی داوطلب و خط شکن و پیروزی آفرین بود که پیروزی را به همراه آورد زیرا هر نفر از بسیجیان به اندازه چند نفر عراقی بود که آن هم به دلیل ایمان و شجاعتی بود که داشتند.

رحیم صفوی با تاکید بر اینکه پس از دفاع مقدس امنیت کامل کشور را شما بسیجیان تامین کردید، اظهار کرد: مهمترین وظیفه هر بسیجی در هر کجا که هست داشتن یک فهم درست و یک تحلیل صحیح از محیط داخلی کشور است و اینکه فرصت ها و تهدیدات را بشناسد و مشکلات و راه حلش را بداند و بسیج چه باید در سطح ملی و استانی تا شهرستانی انجام دهد.

بسیجی باید اشراف کامل بر تمام مسایل داخلی و منطقه ای داشته باشد

وی گفت: شما بسیجیان باید محیط منطقه ای را بشناسید و بدانید در افغانستان، جمهوری آذربایجان و کشورهای عربی جه می گذرد و همچنین محیط بین الملل را بشناسید ضمن اینکه سیاست های ناامن سازی آمریکایی ها هم در شرق روسیه و هم در شرق آسیای جنوب شرقی را بدانید و بدانید که در جنگ غزه آمریکایی ها فرماندهی صحنه سیاسی و نظامی و رسانه ای را برای کمک به صهیونیست ها داشتند.

مشاور فرمانده کل قوا افزود: آنچه که در آینده ایران و منطقه غرب آسیا و جهان شما شاهد آن خواهید بود طی چند سال آینده کاملا از آنچه که تاکنون رخ داده متفاوت خواهد بود و امروز شاهد نوعی تغییرات در نظام قدرت جهانی و شکل گیری قدرت های جدید بین المللی و منطقه ای هستیم که این تغییرات در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، تکنولوژی و فناوری های جدید و بروز و ظهور رهبران قدرتمند لایق و قدرتمند و ایستادگی در مقابل قدرت های مستکبر جهانی است.

پشتوانه قدرت ایران حضور ملت در تمام صحنه های مورد نیاز است/ ثمره خون شهدای دفاع مقدس آزادی راه کربلا

رحیم صفوی ایران را یک قدرت منطقه ای و تاثیرگذار در معادلات جهانی عنوان کرد و گفت: پشتوانه ایران حضور ملتش در تمام صحنه های مورد نیاز مثل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و شکل گیری جبهه مقاومت الگوگیری از شماست.

وی ادامه داد: ثمره خون شهدای دفاع مقدس آزادی کربلا شد و مطمئن باشید محصول سال های دفاع مقدس شکل گیری و تقویت جبهه مقاومت شد و شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت از فرمانده دلیرش خون حاج قاسم سلیمانی و ثمره خون شهدای جبهه مقاومت و فلسطینیان مظلوم آزادی قدس شریف را ندا می دهد.

این فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس اضافه کرد: طی بیش از ۴۰ شبانه روز گذشته شاهد اقدامات جنایتکارانه و نسل کشی رژیم صهیونیستی بودید و از امروز آتش بس اعلام شد ولی صهیونیست و آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از این ۴۰ و چند روز گذشته و شهادت ۱۴ هزار نفر از مردم عادی غزه که فقط بیش از پنج هزار کودک بودند و ۳۸ هزار زخمی دادند هیچ دستاوردی به دست نیاوردند.

وی گفت: نتاهیاهو گفت ریشه حماس را می کنیم و غزه را از بین می بریم ولی چه شد؛ مردم غزه مقاومت کردند و کسی فرار نکرد در حالیکه از صهیونیست ها فرار کردند و جتایتکاری و توحش و قصاوت آن ها به گونه ای بود که تمام مردم دنیا حتی در بیشتر ایالت های آمریکا بر علیه صهیونیست راهپیمایی کردند.

وی افزود: آیا آمریکایی ها و غربی ها که بیش از ۲۰۰ سال است که مردم جهان را فریب می دهند و شعار حقوق بشر و آزادی بیان و دفاع از کودکان و زنان را سر می دهند این روزها شرمنده نیستند که این شعارها را می دادند.

وی تاکید کرد: چهره و دروغ آمریکایی ها حتی برای مردم خودشان ظاهر و نشان داده شد.

نیروی جوان یک شمشیر دولبه ای است که باید به نیازهایشان توجه شود

رحیم صفوی با اشاره به اینکه ایران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۳۶ میلیون نفر جمعیت داشت و اکنون ۸۶ میلیون نفر جمعیت دارد، گفت: بیش از ۵۰ میلیون نفر نیروی جوان زیر ۴۰ سال در ایران زندگی می کنند که جنگ و امام را ندیدند و اکنون این نیروی جوان یک شمشیر دو لبه است و باید به فرهنگ، اقتصاد و زندگی آن ها توجه کنیم.

وی در ادامه به تمام بسیجیان و جهادگران در عرصه های مختلف گفت که در حال عبور از یک گردنه خطرناک هستیم که به فضل الهی و عنایت ائمه معصومین (ع) ریل گذاری های پیشرفت انجام شده و به سمت قله ها حرکت می کنیم ضمن اینکه مشکلات و خطرات داریم ولی هنر بسیجیان ما آن است که در هر صحنه ای که نیاز انقلاب است حضور داشته و مشکل کشور را رفع کنند.

رحیم صفوی با بیان اینکه یکی از ضروریات حضور بسیجیان در فضای مجازی است که از آن عقب هستیم، گفت: دشمنان یک جنگ ترکیبی و شناختی بر علیه ایران اسلامی به راه انداخته اند یعنی در اذهان و باورها رسوخ کرده و تغییر در محاسبات و اندیشه و اخلاق و رفتار جوانان به وجود می آورند.

وی افزود: این جنگ، جنگی است که دشمنان با رسانه هایشان افکار و سلیقه ها و باورهای جوانان را هدف قرار داده و عوض می کنند که باید در این صحنه به صورت جدی وپررنگ حضور داشته باشیم.

وی یادآورشد: این جنگ از جنگ نظامی سخت تر است زیرا لایه های مختلفی دارد ولی از آنجا که جوانان خوش فکر و شجاع و زنان و مردان صبور و پدر و مادرانی مهربان و رهبری خردمند و رییس جمهوری خدمتگذار داریم و ظرفیت های زیادی داریم از این جنگ نیز سربلند بیرون خواهیم آمد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مثل ایران در دنیا وجود ندارد و ایران قلب جهان اسلام است.

رزمایش اقتدار نیروهای مسلح استان البرز با حضور یگان های فاتحین و نواحی و گردان های امام علی (ع)، بیت المقدس و تخصصی اقشار مختلف برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس