کد خبر 1550000
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
گاردین: تحریم‌های روسیه بیشتر به ضرر اروپا شد

روزنامه گاردین گزارش داد، تحریم‌ها آن قدر که به ضرر اروپا بوده، بر اقتصاد روسیه تاثیر نگذاشته است و پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادر روسیه از رشد منطقه یورو پیشی بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه گاردین، تحریم‌های غرب تاکنون نتوانسته رشد اقتصادی روسیه را متوقف کند و پیش‌بینی می‌شود که از رشد اقتصادی منطقه یورو پیشی بگیرد.

شرکت سرمایه‌گذاری آموندی، بزرگ‌ترین صندوق در اروپا به لحاظ دارایی، پیش‌بینی کرده است، تولید ناخالص داخلی روسیه در سال ۲۰۲۴ برابر با ۱.۵ درصد خواهد بود. این درحالی‌است که اقتصاد منطقه یورو در سال آینده تنها ۰.۵ درصد رشد خواهد کرد.

وینسنت مورتیه، مدیر عامل آموندی، در یک کنفرانس خبری در پاریس گفت: « این بدان معناست که آمریکا، اروپا، ژاپن، استرالیا -یعنی کشورهای توسعه یافته بزرگ، نمی‌توانند یک کشور را به صورت موثر و کارآمد تحریم کنند... ما فقط می‌توانیم ابراز تاسف کنیم، اما این یک واقعیت است.»

مورتیه خاطرنشان کرد، تحریم‌ها تاحدی بر برخی افراد و نهادهای روسی که دارایی‌های آنها در ۲۰ ماه گذشته مسدود شده، تأثیر داشته با این حال عملا بر واردات و صادرات روسیه تاثیر نگذاشته است.

روسیه پس از اینکه دسترسی به بازارهای غربی را از دست داد، بیشتر مبادلات تجاری خود را به صورت موفقیت‌آمیزی به سوی کشورهای گروه بریکس (برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی) و کشورهایی نظیر ترکیه و قزاقستان سوق داده است. این کشورها از تجارت با کشورهای تحت تحریم سود می‌برند.

وی افزود: «این کار بررسی یک واقعیت است. در نهایت، اگر به بررسی جنگ در اوکراین بپردازیم: اروپا به طور مستقیم و شدید آسیب دیده است. (تاثیر تحریم‌ها) برای آمریکا خنثی بوده اما ترکیه، آسیای مرکزی و آسیا به طور کلی از آن سود برده‌اند.»

آمارهای جدید نشان می‌دهد که این کشور تاکنون خود را با تحریم‌ها وقف داده، به طوری که وزارت دارایی روسیه رشد ۳ درصدی را تا پایان سال پیش بینی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس