کد خبر 1499755
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
وزیر دارایی روسیه: دلار به خودش آسیب زد

وزیر دارایی روسیه با بیان اینکه در کشورهای دنیا دیگر اعتمادی به تسویه با دلار و یورو وجود ندارد، گفت که این دلار بود که به خودش آسیب زد.

به گزارش مشرق، «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه گفت که اعتماد به دلار، یورو و سایر ارزهای کشورهای غربی از بین رفته است.

وی در گفت‌وگو با شبکه آر تی در برنامه «نیوز میکر» که در حاشیه شرکت در مجمع بین‌المللی اقتصاد پترزبورگ انجام شد، گفت: دیگر اعتمادی به تسویه با دلار، یورو یا سایر ارزهای کشورهای غربی وجود ندارد.

سیلوانوف افزود: این نه تنها در مورد روسیه و چین، بلکه در مورد سایر کشورها نیز صدق می‌کند که به طور فزاینده‌ای شروع به تسویه حساب با ارزهای ملی یا با ارزهای قابل اعتماد و فاصله گرفتن از واحد پول ایالات متحده کرده‌اند.

وزیر دارایی روسیه با اشاره به اینکه روسیه به زودی روبل دیجیتال خود را راه اندازی خواهد کرد که مشمول هیچ محدودیتی نخواهد بود، گفت: انتظار می‌رود اجرای پرداخت با ارزهای ملی در جهان با افزایش همراه باشد.

سیلوانوف درباره تاثیر تحریم‌های غرب بر روسیه گفت: ما تجارت خارجی خود را از دست ندادیم و با توجه به تحریم‌ها بازارهای جدیدی پیدا کردیم.

وی افزود: اگر اروپا صادرات به بازار بزرگی مانند روسیه را ممنوع کند، متضرر خواهد شد.

وزیر دارایی روسیه درباره افق‌های اقتصاد کشورش گفت: با وجود محدودیت‌ها، ما به رشد و توسعه و گسترش حاکمیت تکنولوژیک خود ادامه می‌دهیم. روسیه از روابط خوب سیاسی و اقتصادی با کشورهای عربی برخوردار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 0
    خوشمان آمد که وزیر دارایی روسیه اعلام می کند که دلار به خودش ضرر زده است. تو فکر ریال باش که بزودی همه دنیا را می گیرد.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 1
    روسیه هم با حمله به اکراین به خودش ضربه زد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس