کد خبر 1550319
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

با توجه به افزایش قیمت بلیط هواپیما، میل و رغبت مردم به انجام سفر داخلی با قطار بیشتر از قبل شده است. علاوه بر این، لذتی که در سفر با قطار می‌توان تجربه کرد، با هواپیما قابل مقایسه نیست و امنیت سفر با قطار بیشتر از هواپیما یا ماشین است. خطوط ریلی امروزه در سراسر کشور پراکنده شده و تقریبا تمام استان‌ها به ایستگاه‌های قطار دسترسی دارند. یکی از پرترددترین مسیرها، خط ریلی تبریز – تهران است که سالانه هزاران گردشگر و مسافر را جا به جا می‌کند. این خط ریلی در سال ۱۲۹۵ افتتاح شده و در همه فصل‌ها امکان رزرو بلیط آن وجود دارد. فاصله تهران تا تبریز حدود ۶۳۱ کیلومتر است که با قطار تقریبا ۱۱ تا ۱۲ ساعت زمان می‌برد.

اما سوال این‌جاست که چطور می‌توان بلیط ارزان قیمت تبریز به تهران را رزرو کرد؟ در ادامه این مقاله روش مناسبی را معرفی می‌کنیم.

چطور بلیط ارزان قطار تبریز به تهران رزرو کنیم؟

قیمت بلیط قطار تبریز – تهران چگونه است؟

قیمت بلیط قطار تبریز تهران به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها شرکتی است که بلیط خود را از آن تهیه می‌کنید. هر چه شرکت ریلی امکانات بیشتری را به شما ارائه دهد، قیمت بلیط آن بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، فصل و زمانی که بلیط تبریز تهران را خریداری می‌کنید، روی قیمت بلیط آن تاثیر می‌گذارد. معمولا هزینه رزر بلیط تبریز تهران در فصل‌های بهار و پاییز گران‌تر از سایر مواقع است. همچنین در ایام تعطیلی و مناسبت‌های مختلف، نرخ قیمت بلیط قطار تبریز تهران بیشتر می‌شود. اما با این حال، قیمت بلیط قطار تبریز به تهران نسبت به هواپیما ارزان‌تر است و ظرفیت بیشتری هم دارد.

معرفی انواع قطار تبریز – تهران

تقریبا ۲۰ نوع قطار در ناوگان ریلی ایران وجود دارد که از میان آن‌ها چندین قطار در مسیر تبریز تهران و بالعکس مشغول فعالیت هستند. این قطارها عبارتند از:

  • قطار شش تخته میلاد
  • قطار اکسپرس
  • قطار چهار تخته خلیج فارس
  • قطار درجه یک سهند
  • قطار لوکس چهار تخته طوس
  • قطار چهار ستاره سبز
  • چهار ستاره غزال
  • قطار چهار ستاره و چهار تخته نوین
  • قطار لوکس البرز

چطور بلیط ارزان قطار تبریز به تهران رزرو کنیم؟

در قطارهای تبریز تهران چه خدماتی ارائه می‌شود؟

به طور کلی قطارهای تبریز تهران از کیفیت‌ خوبی برخوردارند و شما با خواست خود می‌توانید در هر کدام از قطارها یک کوپه اختصاصی رزرو کنید. این قطارها در مسیر بالعکس، یعنی قطار تهران تبریز نیز فعالیت می‌کنند و مهمانداران مجرب و زبده آن‌ها آماده خدمات رسانی به مسافران هستند. اگر می‌خواهید غذای خود را در قطار میل کنید، در قطار امکان صرف صبحانه، نهار یا شام وجود دارد و شما با خیال راحت می‌توانید غذای خود را میل کنید.

از امکاناتی که در اغلب این قطارها ارائه می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه مطبوع هوا
  • ارائه بسته‌های پذیرایی رایگان
  • فروش تنقلات
  • توزیع روزنامه و نشریه
  • سرویس خواب تمیز
  • سرویس بهداشتی

بهترین موقع برای خرید بلیط قطار تبریز تهران و سفر به این شهر چه زمانی است؟

امکان خرید بلیط قطار تبریز تهران در تمام فصل‌های سال برای شما وجود دارد. اما در برخی از مسیرها مانند تبریز تهران، تهران مشهد و غیره، به علت حجم بالای مسافران، ممکن است امکان خرید بلیط مناسب و ارزان وجود نداشته باشد. به همین دلیل بهتر است چند روز زودتر از زمان سفر برای خرید بلیط قطار اقدام کنید.

همچنین در روزها و ایام خاص، مانند اعیاد مذهبی، تعطیلی‌ها، عید نوروز، اواخر هفته و غیره که اغلب تقاضا برای خرید بلیط قطار زیاد است، زمان مناسبی برای خرید بلیط نیست. اما اگر قصد دارید در این موقع از سال به سفر بروید، بهتر است یک ماه زودتر برای خرید بلیط اقدام کنید.

اگر قصد دارید از تبریز به تهران سفر کنید، فصل‌های بهار و پاییز را انتخاب کنید. چون در تابستان، هوای تهران به نسبت گرم است و در فصل زمستان نیز آلودگی هوا افزایش پیدا می‌کند.

چگونه بلیط قطار تبریز را ارزان‌تر بخریم؟

روش‌های زیادی برای خرید بلیط ارزان تبریز تهران وجود دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • در قدم اول برای این‌که بتوانید بلیط ارزان‌تری را خریداری کنید، استفاده از روش آنلاین برای خرید بلیط قطار است. با این کار می‌توانید هزینه کمتری را برای خرید بلیط سفر خود پرداخت کنید.
  • روش دیگر خرید بلیط سفر در روزهای اول یا وسط هفته است؛ چون معمولا تقاضا برای خرید بلیط در روزهای آخر هفته بیشتر بوده و این موضوع هزینه رزرو بلیط را بالا می‌برد.
  • همچنین استفاده از کلاس معمولی قطار یا رزرو قطار سالنی، با توجه به زمان حرکت قطار می‌تواند هزینه سفر را تا میزان زیادی کاهش دهد.
  • علاوه بر این، سعی کنید از سایتی بلیط خود را رزرو کنید که قابل اعتماد بوده و ارزان‌ترین بلیط‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. بدون شک سایت فلای تودی بهترین گزینه است.
  • تا جایی که می‌توانید از سفر در هنگام پیک، که زمان اوج تقاضا است، به شدت خودداری کنید. چون در این مواقع، سایت‌های فروش بلیط قطار تعداد سهمیه بلیط قطار ارزان خود را کاهش داده و شما مجبور می‌شوید برای رزرو بلیط هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

چطور بلیط ارزان قطار تبریز به تهران رزرو کنیم؟

از فلای تودی بلیط ارزان بخرید

بدون شک بهترین سایت برای خرید بلیط ارزان تبریز تهران، سایت فلای تودی است. برای اطلاع از قیمت‌ها و خدمات، کافیست به سایت فلای تودی مراجعه کنید تا از همه این موارد مطلع شوید. این سایت خدمات متنوعی را به شما ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید بلیطی ارزان و مقرون به‌ صرفه، متناسب با بودجه و سلیقه خود رزرو کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم به توصیه سایت فلای تودی عمل کرده و وقت خود را برای رزرو بلیط از طریق سایر روش‌ها هدر ندهید و زودتر از تاریخ مورد نظر، بلیط خود را از سایت فلای تودی برای سفر خریداری کنید.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس