کد خبر 1550321
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

به گزارش مشرق، محمدرضا کائینی، فعال رسانه، با انتشار عکسی از رئیس ساواک در تلگرام خود نوشت:

شهنه فرتوت و مصائب وارونه‌گوییِ پیرانه‌سر

معرکه‌گیرانِ قدیم، هرگاه که در جعبه خویش مار نداشتند، دستِ‌کم سعی می‌کردند تا برای ماندن در چشم خلق‌الله و ستاندن سکه‌ای از تماشاچی، از صندوق عقرب خشکیده، دندان سگ، مهره الاغ، تُک خفاش، دست میمون و...الخ درآورند!

حالا حکایت شبکه روبه‌زوال و بهایی-سلطنت‌طلبِ من‌وتوست که پس از سالها توسل به مرده‌ریگ پهلویسم و خوردن کفگیر به تَه دیگ، به بزک‌دوزک جلاد و شهنه ساواک رفته و سعی دارد که وی را -که در پَس خویش درّه‌پاک باقی نگذاشته و به همین دلیل از سال پنجاه و هفت تا نود و دو به سوراخی در ناکجاآباد خزیده بود- به عنوان نابغه دوران به مخاطب بیندازد!

گو کسی نیست که از این "تله‌ویزیون" بپرسد: این متفکر عدیم‌المثال با همه هوش و درک همه‌جانبه، از چه روی نتوانست با صدور دستورِ دههاهزار دستگیری، زندان، شکنجه، تبعید، تعطیل مراکز دینی و علمی و سانسور هزاران کتاب و نشریه، ذره ای از نفرت عمومی نسبت به شاه بکاهد؟ و اساسا در نگاه کلان، اگر قراق و خاندانش در این مرزو بوم زمینه داشتند، به اذعان یکی از عُمال همان شبکه، مردم و جریانات سیاسی دوباره به سال پنجاه و هفت بازنمی‌گشتند و یک صدا به دست‌انداختن "شازده مهربان" نمی‌شدند.


حالا پس از یک دوره اختفاء، این فرتوتِ به پایان خط رسیده را -که پس از عمری گزارشگری، هنوز بلد نیست که در برابر دوربین چطور بنشیند و خویش را جمع و جور کنند- آورده اند که با کلمات جویده و عبارت بعضا نامفهوم و عمری در ذهن و زبان چرخیده و کلیشه شده، فضایل و مناقب ناشنیده ساواک را بازگوید! کار بر او دشوار است، چه اینکه باید در حین بیان، بسا دانسته‌های خویش را سانسور کند و فقط آنها را بگوید، که امروز برای سرهم دادن رپُرتاژآگهی مفید می‌نماید!

او پیشتر هم گفته بود، که خاطراتِ واقعی خویش از رذالت و فساد پهلوی را نخواهد گفت، چه ممکن است که جمهوری اسلامی از آنها سوء استفاده کند! لذا برای پُرکردن یک سریال پنج قسمتی-که بناست کش‌دادنش مخاطب را مقهور کند!- دروغ می‌گوید، وقایع را کاریکاتوری می‌کند و گاه برای فریب مخاطب و تاجایی که به رویکرد اصلی این رپُرتاژ لطمه نزند، از معایب شاه و اطرافیانش چیزی وسط می‌اندازد!

با این همه هدف از این معرکه، آن است که همه می دانیم: درآوردن اَدای آدم های جمع‌وجور و شسته‌رُفته کردن سازمانی، که پیش نسل انقلاب، منفورترین قلمداد می شد. او را تا پایان این تیاتر مشایعت خواهیم کرد و کم گویی ها و زیاده گویی هایش را، در آئینه تاریخ خواهیم دید. پس از پایان اما، وی را به وادی تمام شدگان خواهیم سپرد، چه او و آنان که وی را به این نمایش آورده‌اند نیز، قاعدتا اینگونه می اندیشند! تا آخر با ما باشید.

سفیدنمایی شبکه معاند از شکنجه‌گر ساواک!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    1 0
    حالا سفیدش هم بکنند طرف یه پاش لبه گوره. دو روز دیگه می میره همه فراموشش می کنند
    • ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      1 0
      برای فریب مردم ساده لوح ایران عمررا اگه فراموشش کنن
  • ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    تطهیر نجاست
  • ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    در مقابل امثال ضیا و شکیبا و بعضیها هم در تلویزیون به افراد مذهبی توهین میکردن
  • ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    کار شبکه منو تو به کجاکشیده که برای پایان کارش ازشخصیت شکنجه گرتاریخ گذشته پوشکی خواسته شده تا به تطهیرساواک بپردازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس