عضو سنا: تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه غیرقابل قبول است

عضو سنای آمریکا تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش مشرق، عضو سنای آمریکا تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه غیرقابل قبول عنوان کرد.

«کریس مورفی»، عضو مجلس سنای آمریکا تاکید کرد: تعداد بسیار زیاد غیرنظامیان کشته شده در غزه غیرقابل قبول است و قانونگذاران آمریکایی باید مرتبط ساختن کمک‌ها به اسرائیل به پایبندی این رژیم به قوانین بین‌المللی انسانی را بررسی کنند.

پیش از این مدیر اجرایی یونیسف اعلام کرده بود که از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۵۳۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند که ۴۰ درصد از مجموع قربانیان جنگ در غزه را تشکیل می‌دهند.

این سازمان بین‌المللی بیان کرد: «نیمی از کودکان غزه به سبب بمباران‌ها و ادامه جنگ آواره شدند. یک میلیون کودک در نوار غزه امنیت غذایی ندارند. بیشتر بیمارستان‌های غزه به سبب نبود سوخت از خدمت خارج شدند. هرگونه حمله به مدارس در غزه را محکوم می‌کنیم و گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۲۰۰ کودک همچنان زیر آوار مانده‌اند.»

آمار کل شهدای فلسطینی نیز به بیش از ۲۰ هزار نفر و مجروحان به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

در همین ارتباط نیز، نخست وزیر قطر در گفت‌وگو با فایننشال تایمز اظهار داشت که ناکامی در دست‌یابی به آتش‌بس دائمی در غزه منطقه را در برابر خطر جنگ و ناامنی قرار می‌دهد.

نخست وزیر قطر همچنین افزوده است که اسرائیل لیستی از اسامی ۹۰ زن و کودک اسرائیلی را که در جریان حمله هفتم اکتبر حماس به اسارت گرفته شدند، تحویل ما داده است.

به گقته نخست وزیر قطر، واکنش غرب به جنگ علیه غزه برای کل منطقه شدیداً ناامید کننده است.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرد که تمدید آتش‌بس در غزه امکان پذیر است. «جان فاینمر»، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه MSNBC تاکید کرد: «به اعتقاد ما، تمدید آتش‌بس موقت در غزه امکان پذیر است. تمدید آتش‌بس موقت در صورتی که حماس آماده آزادی دیگر گروگان‌ها باشد، ممکن است.»

همچنین جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تلاش می‌کند تا آتش‌بس موقت در غزه را تمدید کند.

دو روز پیش نیز در چارچوب آتش‌بس موقت میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، در مقابل آزادی ۱۳ اسیر صهیونیست ۳۹ اسیر زن و کودک فلسطینی از زندان‌های این رژیم آزاد شدند. همراه این ۱۳ اسیر صهیونیست ۱۲ شهروند تایلندی نیز خارج از توافق آتش‌بس توسط جنبش حماس آزاد شدند.

همچنین «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اِن‌بی‌سی نیوز» ادعا کرد که ۳ آمریکایی در اسارت حماس هستند؛ ۲ زن و یک کودک.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص گفت: دلایلی داریم که معتقدیم یکی از ۳ آمریکایی که توسط حماس به اسارت درآمده است، امروز آزاد می‌شود. فکر می‌کنیم که آزادی‌ها ادامه داشته باشد. گفتم دلایلی داریم؛ اما نمی‌خواهم بگویم که اطمینان ندارم. با همه طرف‌ها برای امکان تمدید توافق آتش بس در حال کار هستیم.

«جیک سالیوان» اضافه کرد: احتمال تمدید توافق وجود دارد. این موضوع برعهده حماس است. حماس قرار است درباره آزادی ۱۰ نفر تصمیم بگیرد. رئیس جمهور بایدن در ۲۴ ساعت گذشته در تماس‌هایی برای بررسی این موضوع بوده؛ امروز هم وی با نخست وزیر اسرائیل تماس خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    شو اف اجرا می کنند
  • ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس