۳ فلسطینی ساکن آمریکا در اثر تیراندازی با سلاح گرم زخمی شدند

به گزارش رسانه‌ها، سه مرد جوان فلسطینی در نزدیکی محوطه یک دانشگاه در ورمونت آمریکا براثر تیراندازی با سلاح گرم زخمی شدند.

به گزارش مشرق از "الجزیره", گزارش‌ها حاکی از آن است که این حادثه عصر شنبه در نزدیکی محوطه دانشگاه ورمونت در شهر برلینگتون رخ داد.

پلیس آمریکا نام این سه نفر را هشام عوارطانی، کنان عبدالحمید و تحسین احمد معرفی کرده است. آن‌ها در سه دانشگاه مختلف در آمریکا تحصیل می‌کنند.

به گفته کمیته آمریکایی-عربی ضد تبعیض (ADC) ، دو نفر از قربانیان این تیراندازی در مراقبت‌های ویژه هستند و یکی از آن‌ها از بیمارستان مرخص شده است.

در این گزارش از عامل یا عاملان این تیراندازی اطلاعاتی ارایه نشد.

دانشکده دوستان رام الله در کرانه باختری اشغالی، که این سه نفر در آنجا تحصیل کرده‌اند، در بیانیه‌ای در رسانه اجتماعی فیس بوک گفت: «ما از حادثه اخیر مربوط به سه نفر از فارغ التحصیلان ما عمیقاً نگران و خواهان تحقیقات جامع در این خصوص هستیم .

به گفته پلیس هنوز انگیزه تیراندازی به سمت این افراد مشخص نشده است.

این حادثه درمیان افزایش احساسات ضد فلسطینی در آمریکا رخ داد. سیاستمداران جمهوری خواه و دموکرات آمریکایی با وجود افزایش تلفات فلسطینی‌ها و اتهامات فزاینده علیه رژیم صهیونیستی مربوط به جنایات جنگی, از جنگ اسرائیل در غزه حمایت کرده‌اند.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.
رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی‌قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

در سومین روز از مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی، گردان‌های عزالدین قسام ۱۷ اسیر دیگر را تحویل صلیب سرخ داده است.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) یکشنبه شب اعلام کرد که در چارچوب مرحله سوم مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی، ۱۳ اسیر صهیونیست دیگر، ۳ اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را تحویل صلیب سرخ داده است.

همچنین قرار است ۳۹ کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس