موضع گیری جهاد اسلامی فلسطین درباره تمدید آتش بس غزه

یکی از رهبران جهاد اسلامی فلسطین درباره تمدید آتش بس گفته است که تمدید آتش بس بشردوستانه در غزه منوط به ارزیابی مقاومت فلسطین است.

به گزارش مشرق، «داوود شهاب»، از رهبران جهاد اسلامی فلسطین درباره تمدید آتش بس در غزه و آزادی دیگر اسرای اسرائیلی به الجزیره گفته است که تمدید آتش بس بشردوستانه در غزه منوط به ارزیابی مقاومت فلسطین است.

داود شهاب گفت: «ما بیش از هر چیز به منافع مردم فلسطین متعهد هستیم.»

این عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین همچنین افزود: «تمام اقدامات مقاومت منوط به ارزیابی، مطالعه و هماهنگی است. ما به دنبال توقف جنگ و مقابله با آوارگی ساکنان غزه هستیم و همزمان اجازه نخواهیم داد اشغالگران شرایط مقاومت فلسطین را تغییر دهند.»

شهاب درباره آتش بس فعلی در غزه نیز گفت: «آتش بس فعلی به طور خاص به زندانیان غیرنظامی که توسط مقاومت نگهداری می‌شوند مرتبط است. آزادی اسیران دشمن اسرائیلی بهایی دارد که تل آویو بایستی این بها را در نظر بگیرد.»

همزمان نخست وزیر قطر در گفت‌وگو با فایننشال تایمز اظهار داشت که ناکامی در دست‌یابی به آتش‌بس دائمی در غزه منطقه را در برابر خطر جنگ و ناامنی قرار می‌دهد.

نخست وزیر قطر همچنین افزوده است که اسرائیل لیستی از اسامی ۹۰ زن و کودک اسرائیلی را که در جریان حمله هفتم اکتبر حماس به اسارت گرفته شدند، تحویل ما داده است.

به گقته نخست وزیر قطر، واکنش غرب به جنگ علیه غزه برای کل منطقه شدیداً ناامید کننده است.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به تجمع فلسطینیان مقابل زندان اوفر در غرب رام الله برای استقبال از اسرای آزاده، ۲۱ نفر زخمی شدند.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرد که تمدید آتش‌بس در غزه امکان پذیر است. «جان فاینمر»، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه MSNBC تاکید کرد: «به اعتقاد ما، تمدید آتش‌بس موقت در غزه امکان پذیر است. تمدید آتش‌بس موقت در صورتی که حماس آماده آزادی دیگر گروگان‌ها باشد، ممکن است.»

همچنین جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تلاش می‌کند تا آتش‌بس موقت در غزه را تمدید کند.

در این بیانیه آمده است: «جنبش مقاومت اسلامی حماس در تلاش خواهد بود آتش‌بس موقت را پس از پایان مدت ۴ روزه همان‌طور که در این توافق ذکر شده، از طریق مذاکره جدی برای افزایش تعداد اسرای اسرائیلی که قرار است آزاد شوند، تمدید کند.»

پیش از این، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ارتش این رژیم سومین گروه از اسیران نزد حماس را تحویل گرفته است.

گردان‌های قسام نیز اعلام کرد که در قالب توافق آتش‌بس موقت و تبادل اسیران ۱۳ اسیر صهیونیست، ۳ شهروند تایلندی و یک شهروند روسی را به صلیب سرخ تحویل داده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که این مرحله از تحویل اسیران صهیونیست در نقطه‌ای مرزی میان غزه و اراضی اشغالی انجام شده و این بار مرز مصر محل تحویل اسیران نبوده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز محل تحویل اسیران صهیونیست را شمال غزه عنوان کرد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که اسیران صهیونیست در مسیر حرکت به سمت گذرگاهی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «کیبوتس بئیری» هستند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که حال عمومی اسیران صهیونیست آزاد شده خوب است.

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که در مقابل آزادی گروه سوم اسیران صهیونیست، ۳۹ کودک فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

همچنین بر اساس گزارش‌های ارسالی، ارتش رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینیانی که اطراف زندان «عوفر» در اراضی اشغالی جهت استقبال از اسیران فلسطینی تجمع کرده‌اند، گاز اشک‌آور پرتاب کرده تا آن‌ها را متفرق کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس