کد خبر 1550472
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
گور دسته جمعی شهدا در نوار غزه

ارتش اشغالگر متهم است با نبش قبر گوری دسته‌جمعی از کشته‌شدگان بیمارستان شفا، اجسادی را که ۱۰روز از دفن‌شان گذشته بیرون کشیده و با خود برده‌اند.

به گزارش مشرق، گمانه‌زنی‌ها درباره تکرار هتک‌حرمت و سرقت اندام‌های حیاتی شهدای فلسطینی در تقابل اخیر توسط صهیونیست‌ها، ناظران حقوق‌بشر اروپا را به بررسی و تحقیق واداشته است. این اتهام در حالی به رژیم صهیونیستی وارد شده که فارغ از کارنامه سیاه این رژیم در انجام این رفتار غیرانسانی، چند سال قبل نیز دادگاه عالی و پارلمان آن، این توقیف اجساد را برای ارتش و پلیس مجاز اعلام کرده بود.

به گزارش سایت القدس، این ناظران حوزه اروپا و مدیترانه اسنادی در دست دارند که نشان می‌دهد پیکر فلسطینی‌ها از بیمارستان شفا در غزه، بیمارستان اندونزی در شمال آن و دیگر بخش‌ها که شامل کریدور امن آوارگان به مرکز و جنوب این باریکه می‌شود، توقیف و جمع‌آوری شده‌اند. در این گزارش‌ها همچنین تأکید شده که ارتش اشغالگر متهم است، با نبش قبر گوری دسته‌جمعی از کشته‌شدگان در بیمارستان شفا، اجسادی را که ۱۰روز از دفن‌شان گذشته بیرون کشیده و با خود برده‌اند. در این میان گرچه تعدادی از پیکرها از طریق کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ به خانواده‌ها در جنوب باریکه غزه تحویل شده‌اند اما همچنان شماری از شهدا مفقود هستند.

همین دلایل ظن مؤسسه حقوق‌بشری اروپا را نسبت به تکرار اتهامات صهیونیست‌ها در سرقت اندام‌های شهدای فلسطینی بیشتر کرده است، ضمن اینکه شماری از پزشکان در غزه نیز در جریان بررسی فوری پیکرها، برداشته‌شدن اندام‌های حیاتی مانند قلب، کلیه، کبد و همچنین شبکیه و قرنیه چشم‌ها را تأیید کرده‌اند. با این‌حال ناظران حقوق‌بشر معتقدند باوجود تأیید پزشکان شاغل در غزه، در این برهه صحه گذاشتن بر این اتهام تکراری توسط صهیونیست‌ها نیازمند بررسی بیشتر پیکرها با امکانات و فضای مناسب است.

تجارت سیاه با ابزارهای غیرانسانی
آنطور که ناظران اروپایی حقوق‌بشر عنوان کرده‌اند صهیونیست‌ها سابقه سیاهی در سرقت پیکر شهدای فلسطینی دارند و در برهه‌ای، دست‌کم ۱۴۵ شهید فلسطینی در سردخانه‌های خصوصی صهیونیست‌ها و ۲۵۵ گور شماره‌گذاری‌شده در مناطق تحت سلطه تل‌آویو پیدا شده‌اند. در گزارش اخیر این سازمان حقوق‌بشری همچنین آمده است صهیونیست‌ها امپراطوری سیاه خود در فروش اعضای بدن را با توقیف اجساد فلسطینی‌های کشته‌شده به وجود آورده‌اند. این پیکرها در گورهای دسته‌جمعی در مناطقی مانند پایگاه نظامی از دور خارج شده به‌صورت ناشناس و با اعداد مشخص دفن شده‌اند. از سوی دیگر برخی از خانواده‌های شهدای کرانه باختری مدعی شده‌اند، زمانی که پیکر عزیزانشان را تحویل گرفته‌اند بدن‌ها منجمد بوده و صهیونیست‌ها اجازه کالبدشکافی را به آنها نداده بودند؛ موضوعی که اتهام سرقت اندام‌ها را هم‌زمان با جنایات اخیر صهیونیست‌ها و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه، جدی‌تر کرده است.

قانونی‌کردن یک جنایت!
صهیونیست‌ها در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای قانونی‌کردن رفتار غیرانسانی خود روی پیکر شهدای فلسطینی داشتند تا در نگاه بین‌المللی مشروعیتی به فرایند توقیف و ضبط اندام‌های پیکر شهدا بدهند. این تلاش‌ها در سال ۲۰۱۹ به ثمر نشست و دادگاه عالی این رژیم، ارتش را در توقیف پیکر فلسطینی‌ها و دفن آنها در گورهای موقت شماره‌گذاری شده، مجاز دانست. دو سال بعد و در اواخر سال ۲۰۲۱، کنست نیز لایحه‌ای قانونی را مصوب کرد که طی آن نگهداری اجساد فلسطینی‌ها توسط پلیس و ارتش صهیونیستی قانونی اعلام شد.

در پی این حکم و مصوبه، شواهدی به‌دست آمد که اجساد توقیف شده علاوه‌بر سرقت اندام‌ها، در دانشکده‌های پزشکی سرزمین‌های اشغالی نیز در اختیار دانشجویان قرار گرفته بودند.
یک پزشک اسرائیلی با نام میر ویس، در کتاب خود جزئیاتی را فاش کرده است که سرقت اندام‌های فلسطینی‌ها و پیوند آنها به بیماران این رژیم را اثبات می‌کند. ویس در این کتاب با شواهد دقیق روایت این پیوندها و همچنین تحقیقات آزمایشگاهی دانشگاه‌های این رژیم روی اندام‌های فلسطینی‌ها را توضیح داده است. اما آنچه این اتهامات را هولناک‌تر می‌کند، روایت یهودا هس، رئیس سابق مؤسسه ابوکبیر در سرزمین‌های اشغالی است که اعتراف کرده برداشته‌شدن اندام‌های حیاتی، پوست و بافت‌های اجساد فلسطینی‌ها در برهه‌های مختلف بدون اطلاع خانواده‌هایشان صورت گرفته است. در سال ۲۰۰۸ شبکه امریکایی سی‌ان‌ان نیز تحقیقاتی را فاش کرد که ثابت می‌کرد رژیم صهیونیستی، بزرگترین مرکز جهانی تجارت غیرقانونی اندام‌های انسان را دارد و از اجساد فلسطینی‌ها برای رسیدن به سود بیشتر بهره می‌گیرد.
مرکز حقوق‌بشر اروپا و مدیترانه با استناد به شواهد تاریخی و مستندات جمع‌آوری شده خود از تحرکات اخیر، رژیم صهیونیستی را تنها حکومتی خوانده که سرقت اندام‌های انسان را با اتکا به قوانین قضایی و پارلمانی، به‌صورت سیاستی سیستماتیک برای خود درآورده و بدون‌توجه به توافقات بین‌المللی، آن را با ادله بازدارندگی امنیتی مجاز کرده است. اما امتناع از تحویل اجساد به خانواده‌ها و دفن محترمانه و در چهارچوب قواعد دینی از سوی این رژیم، مصداق مجازات جمعی است که طبق ماده ۵۰ قوانین لاهه و همچنین ماده ۳۰ کنوانسیون چهارم ژنو ممنوع اعلام شده است.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 2
    تشکرازاسراییل شریف
  • ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    16 4
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...
    • ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      3 161
      مرگ بر تو
    • یزدان ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 0
      قدیمیا یه مثل داشتن میگفتن دعا گربه سیاه بارون نمیاد
    • ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      3 1
      درجواب ۱۶:۳۸ - لعنت خداوند و ملائکه و اولیائش بر تمام حامیان صهیونیزم به هر شکلیو انشاالله هرچه زودتر نابود خواهید شد.
  • هم وطن. ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    لعنت خدا برا صهیونیست های کودک کش و دزد اجساد. فقط خدا می‌داند دراین چندسال چه کارهای وحشتناکی کرده اند.آزمایش دارویی و مواد شیمیایی بر روی اسیران .......
  • ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 2
    غاصب متاسفانه باهوش است و هنگام حمله معمولا طرف مقابل خود را نابود کرده و باعث شده اتحادیه عرب بترسد و صلح کند و در برارش کاری نکند برای همین بزدل و ترسو و بیسواد و کند ذهن بودن ملل عرب بود که خدا دایم نماینده میفرستاد به راه راست بروند که نرفتند تابحال و انحراف در اسلام ایجاد کنند و فقط دزد و شیاد تولید و تحویل دادند و معظلی برای ملل اطراف شدند که با نیزه و اسب حمله کنند و انها را نیز به قول خود به راه راست ببرند
    • ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      0 2
      خداوند دشمنان ما را از احمقها قرار می دهد .
  • ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    7 2
    اندام حیاتی بعد از ۱۰ روز باقی میمونه؟؟
    • ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      2 0
      بله باقی می ماند . ولی مهمتر از این حرفها ، تاثیرات سلاحهای استفاده شده روی بدن انسان را مورد مطالعه قرار می دهند . بخصوص که از سلاحهها و بمبهای نامتعارفی مثل اورانیوم ضعیف شده و بمب خوشه ای و بمب فسفری و ... استفاده زیادی می کردند . عقرب جراره ، جلوی اسرائیلیها کم می آورد .
    • ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      0 0
      یعنی اینقدر ...؟ نابغه، این ارازل اول اندام های حیاتی قربانی رو میدزدن، میکشن و سپس در گور دسته جمعی دفن میکنن. الان هم از ترس کمیته های حقیقت یاب اجساد قربانی ها را دزدیده و بردن به مکان نامعلوم.
    • ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      0 1
      احتمالا تا یه مدتی باقی میمونه بخصوص قلب
  • ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    از اسرائیل پست تر کسی نیست ،مردم فلسطین رو کشته خونه زمین سرزمینشونو گرفته بچه زن و شوهر خانواده همسایه طرف رو‌کشته و حالا بعد از مرگ حتی به جسدشون هم رحم نمیکنه و با امعا احشا داخلیشون تجارت میکنه از اسرائیل پست تر کسی نیست و پست تر از اسرائیل آمریکاست که از چنین جانی بیرحمی همه جوره حمایت و ساپورت میکنه
  • ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 0
    اسرائیل در سوریه و لهستان و اوکراین و فلسطین به طور علنی ، کودکان و افراد سالم را می کشند و قلب و ریه و کلیه و قرنیه چشم و ... آنها را می دزدند . فیلم کشتن دختر بچه 5 ساله سوری که در بین اجساد در حال گریه و راه رفتن بود را پیدا کنید و بر نفرتتان از رژیم غاصب صهیونیستی بیفزایید . صهیونیستها خوی وحشی گری دارند و نباید بگذارید این بیماران روانی زنده بمانند .
  • م. ناظری ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    برداشتن بافت ها پس از ده روز در کجای اندام انسان زنده کابرد داره . علوم پزشکی را نیز جابجا کردید.
  • ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 1
    اگه اینجوره هرکی مردتاده روز نشده بارضایت خانواده اندامهاش رو بدین به دیگران
  • ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 2
    امام صادق علیه السلام می فرمایند: پیمان شکنی باعث تسلط دشمنان بر مومنین می شود، مردم فلسطین طلب استغفار کنن تا از تسلط صهیونیستهای غاصب خارج شوند
  • ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 2
    شاید هم میتی نبوده چون فیلمش درتومد تکون می خوردن
  • یزدان ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    بالاخره باید خسارتش یجور جبران بشه
  • ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    یعنی جنایتی نیست که این حرامزاده ها توش دستی نداشته باشن!!!
  • فدائی اسلام و ایران🇮🇷 ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 0
    خوی جنایت کار بودن اجازه نمیدهد که دنیا در آرامش باشد حتی برای اجسادِ مردگان! لعنت به رژیم شیطانی صهیون که اوامر ابلیس را اجرا میکنند!!!
  • ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 1
    اندام حیاتی بعد 10 روز متلاشی میشه و بوی بسیار بدی میگیره این توضیح منطقی به نظر نمیاد
  • محمد جواد ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 1
    بعد ۱۰ روز اندام حیاتی قابل استفاده وجود نداره این حرفها چیه می‌زنید
  • ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 1
    قلب و کبد یک جسم مرده به چه دردی میخوره ؟
    • ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      1 0
      این اروپایی های بی تمدن که از تمدن فقط دزدی و وسیل دزدی مردم دیگه رو دارن و بگذریم . اینا در جنگ جهانی نمیدونم اول یا دوم هم دندان سرباز مرده رو میبردن برای خودشون تا ازش به عنوان دندان استفاده کنن این کت شلواری ها اینن
  • لیلا ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    مرگ بر آنگولا ، آفریقا و جنگل آمازون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس