کد خبر 1550863
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کشتی‌های جنگی چین وارد میانمار شدند

در بحبوحه نگرانی‌های چین در مورد افزایش درگیری بین نیروهای نظامی میانمار و مخالفان در نزدیکی مرز کشورش، سه کشتی نیروی دریایی چین به عنوان «سفیر حسن‌نیت» وارد میانمار شدند.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی ارتش چین (PLAN) در بیانیه‌ای اعلام کرد ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده زیبو و ناوچه با موشک‌های هدایت‌شونده جینگ ژو روز دوشنبه توسط یک ناوچه میانماری در شهر اصلی میانمار یانگون اسکورت شدند.

روزنامه گلوبال نیو لایت میانمار نیز گزارش داد که این نیروی نظامی ۷۰۰ نفره در یک بازدید چهار روزه توسط کاپیتان ارشد چین سان بو هدایت می شوند و یک کشتی چینی تدارکاتی به نام کینداهو نیز همراهی‌شان می کند.

بر اساس این گزارش، گروه ضربت چین «تمرینات امنیتی دریایی» با میانمار برگزار خواهد کرد.

این کشتی‌های چینی بخشی از ناوگان ۴۴ نیروی دریایی چین هستند که از سال ۲۰۰۸ عملیات ضد راهزنی دریایی را در خلیج عدن و سواحل سومالی انجام می دهند. ناوگان ۴۴ چندی پیش در سواحل امارات متحده عربی مشاهده شد.

ارتش چین در سال جاری پس از لغو محدودیت های کرونایی در اواخر سال ۲۰۲۲، تعامل‌های نظامی خود را در جنوب شرقی آسیا افزایش داده است.

طی ماه جاری، نیروهای دریایی چین و ویتنام سی و پنجمین گشت‌زنی مشترک خود را از سال ۲۰۰۵ در خلیج بیبو انجام دادند. همچنین نیروهای چینی رزمایش دفاع مرزی با نیروهای مسلح لائوس داشتند.

دیدار نیروی دریایی چین از میانمار در حالی انجام می شود که نیروهای نظامی دولت کودتای میانمار در حال نبرد با مخالفان در نزدیکی مرز با چین هستند و این روال نگرانی های چین را افزایش داده است.

روزنامه PLA Daily گزارش داد نیروهای چینی از روز شنبه تمرینات شلیک مستقیم را در کنار مرز خود انجام می‌دهند تا ارتش خود را برای هر نوع شرایط اضطراری آماده نگاه دارند.

این رزمایش‌ها که قرار است روز سه‌شنبه به پایان برسد، مطابق با یک برنامه آموزشی سالانه است، اما پی ال ای دیلی نوشت درگیری ها در میانمار مشکلاتی را به همراه داشته و وضعیت امنیتی را پیچیده کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 0
    اون مخالفان در واقع مسلمانان هستن که با کمک دولت چین در برمه سرکوب خواهند شد
  • ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 2
    میانمار همان بود که مسلمانان را کشتار کرد. بینیم اینبار دستگاه وزارت امور خارجه کشور در خصوص همکاری دولت چین با آدمکشان مسلمان چه واکنشی دارد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس