کد خبر 1472649
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷

به گزارش مشرق، امیرعباس زینت بخش در کانال تلگرامی خود طی یادداشتی نوشت: آمریکا در ژاپن، کره جنوبی، لهستان، آلمان و…دارای پایگاه های نظامی بوده که هزاران آمریکایی در این پایگاه ها زندگی می کنند.

چین هم در فیلیپین، اندونزی، کانادا، آمریکا، مالزی و در سراسر جهان دارای پایگاه های نظامی بوده و احتمالا میلیون ها چینی در این پایگاه ها مشغول زندگی و بالتبع دارای مدرسه، فرهنگ و زبان چینی می باشند.

آمریکا در کشورهای زیادی از طریق ساخت پایگاه نظامی اعمال نفوذ می کند. از سوی دیگر؛ چین در سراسر جهان محله های چینی (Chinatown) می سازد و از این طریق کنترل رسانه، سیاست، فرهنگ و اقتصاد آن کشور را در دست گرفته و اعمال نفوذ می کند!

بیشتر چینی هایی که خارج از سرزمین اصلی (Mainland) زندگی می کنند، دو تابعیتی و دو زبانه هستند. در گذشته ها، چینی ها اینکه از سرزمین اصلی چین هستند را افشا نمی کردند و می گفتند زادگاهشان تایوان است. اما الان، با اعتماد به نفس بالا اعلام می کنند که زادگاهشان سرزمین اصلی چین است چرا که چین بعد از آمریکا، درحال کنترل جهان است! بنابراین آنها با سرزمین اصلی به تجارت پرداخته و از اینکه متعلق به چین هستند، افتخار می کنند.

باید پذیرفت که چین دنیا را گرفته است. برای اینکه دقیق تر به اثبات این ادعا بپردازیم، بیایید نگاهی به پایگاه های چین که جهان را فتح کرده اند بیندازیم؛

در اندونزی حدود ۱۳ میلیون چینی خارج از چین زندگی می کنند که روی ۹۰ درصد اقتصاد این کشور سلطه دارند. در حال حاضر رسانه ها و اقتصاد اندونزی در قبضه چینی هاست.

در تایلند ۱۴ میلیون چینی زندگی می کنند. فرد بانفوذ رسانه این کشور آقای تاکسین؛ یک چینی است. خانم یینگلاک شیناوات؛ نخست وزیر هم یک چینی است. یعنی تایلند کاملا زیر چتر چین است!

فیلیپین هم به تصرف چین در آمده! در فیلیپین حدود ۳ میلیون چینی زندگی می کنند که روی ۷۰ درصد اقتصاد این کشور نفوذ دارند. اگر به شهر Cebu فیلیپین سفر کردید، سعی کنید یک جایی به نام “بِورلی هیلزِ سبو” را ببینید. در آنجا خانه های لوکسی مثل بِورلی هیلز آمریکا وجود دارد که بیشتر آنها مال چینی ها می باشد. اگر در فیلیپین سوال کنید هتل ها مال کیست در پاسخ خواهید شنید که عمدتا مال چینی ها می باشند. دوترته رئیس جمهور این کشور هم چینی است چرا که پدر و مادربزرگش از چین می باشند. در واقع ایشان با کمک چینی ها که روی رسانه های فیلیپین نفوذ دارند به قدرت رسید. دلیل اینکه فیلیپین اهمیت بیشتری به چین می دهد تا آمریکا این است که رسانه ها افکار عمومی را رهبری می کنند؛ رسانه هایی که با سرمایه چینی ها اداره می شوند.

۱.۴ میلیون چینی در کانادا زندگی می کنند. آنها بودند که موجب انفجار قیمت مسکن در این کشور شدند.

سنگاپور، آموزش نظامی خود را با کمک و مشارکت آمریکایی ها برگزار می کند اما آیا این به معنی دوستی بیشتر آنها با آمریکاست تا چین؟ ۷۰ درصد سنگاپوری ها چینی هستند که این باعث شده سنگاپور تحت نفوذ سنگین چین باشد. پدر بزرگ و مادر بزرگ لی کوان یو؛ نخست وزیر سابق سنگاپور چینی بودند. ۸۰ درصد شرکت های بورسی سنگاپور متعلق به چینی ها می باشد.

مالزی چطور؟ ۲۵ درصد مردم این کشور چینی هستند. مالایی ها امور سیاسی را در دست دارند و چینی ها مشغول امور اقتصادی اند.

میلیون ها چینی در ویتنام، لائوس، کامبوج، میانمار و… ساکن هستند. هیچ کشوری در جهان نیست که محله چینی ها در آنجا نباشد.

بنابراین؛ فتوحات نظامی دیگر فتوحات نیست! فتوحات مالی؛ فتوحات واقعی اند! چین به لحاظ مالی در حال مسلط شدن بر جهان است.

در آسیا تنها دو کشور هستند که توسط قدرت اقتصادی چین فتح نشده اند. کره جنوبی و ژاپن. رئیس جمهور کره آقای پارک چونگ هی، همیشه می ترسیده که اگر قدرت اقتصادی چینی های مقیم کره بیشتر شود، کره هم به تصرف چین در خواهد آمد. بنابراین او اجازه نداده که شرکت های بزرگ توسط چینی ها تاسیس یا مدیریت شوند. به این دلیل، چینی ها در این کشور هویت خود را مخفی می کرده اند. اما اخیرا چینی ها هویت خود را برملا می کنند. خانم جون جی هیون؛ بازیگر کره ای در واقع یک چینی است!

یک ضرب المثل است که می گوید: اگر جایی باشد که آب دریا به آنجا دسترسی داشته باشد، چینی ها آنجا هستند!

چینی های خارج از سرزمین اصلی بسیار متحد هستند. آنها فرهنگ چینی را حفظ می کنند. اگر چین قوی رشد کند، چینی های خارج از چین به وطن خود متصل می شوند و اگر اقتصاد چین ضعیف شود، آنها به کشور محل اقامت خود می چسبند!

پایگاه های نظامی آمریکا می توانند بسته شوند اما محله چینی ها بسته نمی شوند!

پایگاه های نظامی آمریکا در دیگر کشورها، تحت رهبری سرزمین اصلی ایالات متحده هستند اما محله چینی ها خود مختار و خود ران هستند و به شکل مرموزی متصل به سرزمین اصلی چین و تحت نفوذ آن هستند. با چینی های مقیم چین شراکت داشته و با یکدیگر ازدواج می کنند و دارای ارتباط اورگانیک هستند.

شما نمی توانید از یک پایگاه نظامی آمریکایی دیدن کنید اما می توانید از یک محله چینی بازدید کنید.

آمریکا از طریق تاسیس پایگاه های نظامی نفوذ خود را در جهان تقویت می کند که همه از آن اطلاع دارند. از سوی دیگر چین به لحاظ مالی با تاسیس محله چینی ها و تسط بر رسانه ها، جهان را فتح کرده است.

آمریکا با ناوهای هواپیمابر خود بر دریاها مسلط شده است در حالی که چین با محله های چینی بر سرزمین ها مسلط شده است.

آنچه خواندید از زبان خانم کاهیوا Kaheva بیان شده که ایشان یک دانشجوی کره ای زبان انگلیسی و شخصیت معروف آسیایی در فضای مجازی می باشد.

و در پایان اشاره به دو مطلب شایان ذکر است:

اول اینکه کاهیوا کره ای است و طبیعتا کره ای ها میانه مناسبی با چینی ها ندارند هر چند خودش می گوید که انگیزه های ضد چینی ندارد!

دوم اینکه طرح های بزرگ و جاه طلبانه سرمایه گذاری چین مانند طرح جاده جدید ابریشم یا OBOR که قرار است تا ٨ تریلیون دلار در زیرساخت های ٧٠ کشور جهان سرمایه گذاری کند، و تاسیس بانک سرمایه گذاری زیرساخت های آسیا با سرمایه ١٠٠ میلیارد دلاری و با عضویت ١٠٣ کشور و انعقاد بیش از ٢٠ قرارداد تجارت آزاد با حوزه های مهم تجاری جهان مانند آ سه آن و هنگ کنگ و استرالیا و ...و امضای سند همکاری راهبردی با ۴٩ کشور واتحادیه های منطقه ای و...همه شواهدی برای تلاش های جدی اژدهای قرمز برای فتح بازارهای جهان با ابزارهایی فراتر از China Town ها می باشد. با این حال در راهبرد کلان چینی ها ابزارهای گستردن و تعمیق فرهنگ چینی همیشه به عنوان مکمل و جزء لاینفکی برای نفوذ مالی و فتح بازارها خواهد بود خصوصا در شرایطی که کماکان در تجارت بین الملل ٧٩.۵ درصد پرداخت ها با دلار آمریکا انجام می شود و این ارز ۵٩ درصد ذخایر بانک های مرکزی جهان را به خود اختصاص می دهد.

و جان کلام اینکه امروزه در دنیا کسی دارای نفوذ واقعی است که با ابزارهای فرهنگی و رسانه ای به نفوذ و در واقع به فتوحات سیاسی، اقتصادی و نهایتا مالی دست یافته باشد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    13 25
    آخه چرا اینطوری هستین؟ مثلا چین چه خیری به ما رسونده که سریع دارین دستمال کشی می‌کنین؟ امام ره گفت نه شرقی نه غربی. متاسفانه شما یا میرین سمت غرب یا مستقیم شرق. قرار نیست بخاطر چهارتا حرف عاشق یک کشور بشید. چین خودش شریک اصلی تجاری آمریکاست پس بجای داستان بافی کمی مغزتونو بکار بندازین.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 0
      بله. نه شرقی و نه غربی، ولی اصلا هیچ اشاره‌ای به توی بغل رفتن چین نبود. و من بعنوان خواننده این متن، همچین اشاره رو حتی غیرمستقیم ندیدم...
    • 9 FR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      2 0
      شما متن و خوندی؟
  • z IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 13
    خب چرا شما افتخار میکنید فردا این بلا را هم سر ایران میارن
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 23
    مراقب نفوذ ملحدهاي چيني در كشور مثلا اسلاميتان باشيد.امپرياليست هاي آمريكايي حداقل خداباور بودند اما امپرياليست هاي چيني به هيچ چيزي اعتقاد ندارند!!!!
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 7
    نگارنده موضوع مهاجرت رو با موضوع جهان خوارگی یکی دانسته و کمترین اطلاعاتی از حضور نظامی چین در کشورهای دیگر ندارد
  • علوی IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    11 2
    آفرین خانم خانم کاهیوا! تحلیل خوبی بود. در حقیقت آمریکایی ها بیشتر؛ زور دارند و چینی ها عاقل ترند.
  • مهرداد IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 4
    حتما با این قرارداد های ایران با چین بزودی شاهد محله های چینی در تهران و اصفهان و تبریز و مشهد خواهیم بود
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    8 12
    تندروها از دیوار عربستان بالا میرن، میگن حماسه کردیم. بعدا باهاش توافق میکنند، میگن حماسه کردیم!!!!! خخخخخخ
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 7
      اتفاقا دیشب کارشناسان شبکه دولتی ژاپن این موضوع را مطرح می کردند و این اتفاق را در اساس به نفع اسرائیل می دانستند
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 3
    لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا
  • سید IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    6 1
    اژدهای زرد وقتی از چراغ جادو بیرون آمد یانکی ها گمان داشتند که هر زمان که اراده کنند می توانند او را دوباره به چراغش برگردانند! اما کمی تا قسمتی نفهم بودند و آن اژدها دانا و نشد آن چه را که یانکیستان گمان داشت!!!!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 14
    موشک پرانی کردید برای اینکه برجام پا نگیرد، از دیوار سفارت عربستان بالا رفتید برای اینکه عربستان را آل سقوط میخواندید و ابوجهل، آما الان از توافق با عربستان حماسه میسازید و .... ! مطمئنا شما برای بادمجان شعر نمیگویید بلکه برای رضایت صاحب بادمجان تملق میگویید!
  • ناشناس IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 8
    خدارو شکر که تو مملکت ما پاشون باز نشده وگرنه مثل افغانی ها ریشه می‌ دوانیدند.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    5 18
    کفن پوشان بالارونده از سفارتها کجایید که توافق شد؟! وا اسلاما
  • نیما IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    اگر کسی بخواهد کنترل دنیا را دست بگیرد باید دو چیز در اختیار داشته باشد رسانه اقتصاد
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 1
    نصر من الله و فتح قریب مرگ بر این دولت مردم فریب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس