تساوی سپاهان و استقلال در نیمه نخست

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: با وجود این همه تعطیلات در لیگ برتر خدا می‌داند چه بلایی قرار است سر تیم‌های باشگاهی و از آن مهمتر بر سر تیم ملی مان بیاید.

سرویس ورزش مشرق - سعید مراغه چیان بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی در گفتگو با مشرق، درباره تعطیلی دوباره لیگ برتر و تأثیر منفی این همه تعطیلی در طول رقابتها روی تیم ملی همچنین بازی آخر استقلال مقابل ذوب آهن اصفهان اظهاراتی را مطرح کرد.

مصاف استقلال مقابل ذوب آهن را چطور دیدید؟

به نظرم استقلال از هر نظر یک فوتبال منطقی را به نمایش گذاشت ولی در زدن ضربات آخر کمی بی‌دقت بود. ضمن اینکه باز هم ما شاهد گل به خودی بودیم که این برای تیمی مثل استقلال خوب نیست.

کمی فنی‌تر درباره بازی صحبت می‌کنید؟

استقلال رفته بود تا در اصفهان برنده شود این را می‌شد از ابتدای بازی احساس کرد اما خوب تیم میزبان هم برنامه‌هایی برای تخریب برنامه‌های هجومی تیم استقلال داشت. محمد ربیعی از جمله مربیان باهوش و جوان لیگ برتری است که در این سال‌ها ثابت کرده تیم‌هایش خطرناک در مسابقه ظاهر می‌شوند. بازیکنان ذوب آهن در بازی آخر مقابل استقلال هم با همین شکل و شمایل به میدان آمدند و همین موضوع باعث شد تا تقابل دو تیم در نیمه اول تا حد زیادی خنثی شود.

منظورتان از خنثی شود چیست؟

ببینید تقریباً برنامه‌های ذهنی و تفکرات هر دو مربی یکسان بود. همونطور که نکونام برای هافبک‌های تیم ذوب آهن تله گذاری کرده بود تا آنها را به زمین خودش بکشاند و از فضای باز پشت سرشان استفاده کند محمد ربیعی هم چنین شرایطی را برای هافبک‌های استقلال به وجود آورده بود.خواستید فنی صحبت کنم این مسائل می‌پردازم. یکی از بحث‌های فنی فوتبالی تله گذاری برای هافبک‌هاست. وقتی شما برای هافبک‌های حریف تله گذاری می‌کنید آنها را به پشت قوس محوطه جریمه زمین خودی می‌آورید و سپس از فضای پشت سرشان که بین مدافعان و هافبک‌ها ایجاد شده استفاده می‌کنید و در نهایت برای خودتان موقعیت خلق خواهید کرد.

این همه تعطیلی ضرر مالی و جانی دارد/ فقط سپاهان را در حد استقلال می‌بینم!

استقلال این کار را انجام داد؟

استقلال و ذوب آهن هر دو می‌خواستند از همین روش استفاده کنند ولی در نهایت هیچ کدام موفق نشدند چون هیچ یک تن به تله آن یکی ندادند.

پس چرا در نیمه دوم بازی پرتحرک‌تری را شاهد بودیم؟

طبیعتاً در نیمه دوم هر دو مربی که از این بازی ۳ امتیاز می‌خواستند دیگر قید مسائل این چنینی را زدند و رو به بازی تهاجمی مستقیم آوردند. البته با توجه به حضور بازیکنان شاخص‌تر و بهتر در جمع شاگردان جواد نکونام استقلال موفق‌تر عمل کرد و در نهایت هم توانست ثمره آن را با یک گل ببیند گلی که واقعاً زیبا بود.

انتظار شوت زنی آرمین سهرابیان را داشتید؟

خیر! ولی با توجه به شناختی که از جواد نکونام دارم می‌دانم که او که خودش هم یک هافبک گلزن و شوتزن بود این اجازه را به بازیکنان تیمش می‌دهد که از فواصل دورتر و در شرایط مطلوب رو به دروازه شوت زنی این قبیل شوت‌ها هم می‌تواند حریف را رو به عقب ببرد و هم اینکه از برخورد توپ به مدافعان و بازیکنانی که سر راه آن قرار دارند می‌توان نهایت استفاده را برد کاری که تیم ذوب آهن انجام داد و با یک شوت به گل رسید. اتفاقی که من به آن اشاره کردم برای استقلال رخ داد و با یک ضربه از راه دور و در نهایت برخورد توپ به پای ۱ مهدی مهدی پور دیدیم که چطور دروازه استقلال باز شد.

این همه تعطیلی ضرر مالی و جانی دارد/ فقط سپاهان را در حد استقلال می‌بینم!

به نظر شما مهدی‌پور روی این گل مقصر بود؟

نباید این گونه صحبت کرد به هر حال هیچ بازیکنی دلش نمی‌خواهد دروازه تیم خودش را باز کند. قطعاً مهدی پور هم در آن لحظه به شدت از این موضوع ناراحت بود اما به هر حال اتفاقی بود که افتاد ولی باید شرایط ایجاد شود که از این به بعد شاهد گل به خودی‌های این چنینی نباشیم. گاهی اوقات می‌توان گل به خودی را ان کرد معمولاً گل‌هایی که در نیمه اول به دروازه خودی زده می‌شود در طول مسابقه قابل برگشت هستند اما گل به خودی در نیمه دوم جبرانش سخت می‌شود. نمی‌گویم در نیمه اول گل به خودی بزنند ولی به طور کلی این موضوع باید ریشه یابی شود.

از دست رفتن دو امتیاز در اصفهان چقدر به استقلال ضربه می‌زنند؟

طبیعتاً هر یک امتیازی که از دست استقلال برود ممکن است در هفته‌های پایانی به ضرر این تیم تمام شود اما در حال حاضر استقلال از فرمول ۴ امتیاز در هر دو بازی جلوتر است استقلال طبق قانون ۴ امتیاز از هر دو بازی با توجه به انجام ۱۰ مسابقه باید تا الان۲۰ امتیاز می‌گرفت و این تیم فعلاً ۳ امتیاز جلوتر از این قانون در حال انجام مسابقاتش است و به استقبال هفته بعدی می‌رود. بنابراین نباید تیم را تحت فشار گذاشت و این موضوع را به یک مشکل یا معضل تشبیه کرد به طور کلی استقلال تا اینجا خوب عمل کرده و اگر هم مشکلی بوده به خاطر اشتباهات فردی رخ داده است.

به نظر شما تعطیلی دوباره لیگ برای استقلال مفید است؟

صد در صد به ضرر استقلال تمام می‌شود. واقعا یک نفر باید بیاید توضیح بدهد که چرا لیگ تا این اندازه بی‌نظم و با وقفه‌های طولانی و پشت سر هم برگزار می‌شود. تازه بعد از دو هفته تعطیلی لیگ برگزار شد و حالا باز می‌بینیم استقلال تا ۱۸ آذر بازی ندارد. این وضعیت غیر قابل تحمل است.

از چه نظر؟

شما اگر ببینید یک تیم در طول فصل حداکثر دو یا سه بار باید بدنسازی کند اما در چنین شرایطی تیم استقلال یا هر تیم دیگری باید بارها و بارها بدنسازی کند تا بازیکنان از شرایط مسابقه دور نشوند. این شرایط باعث تحلیل رفتن قوای جسمی بازیکنان می‌شود و در نهایت ممکن است کار به جایی برسد که آسیب دیدگی‌ها در تیم افزایش پیدا کند.

این همه تعطیلی ضرر مالی و جانی دارد/ فقط سپاهان را در حد استقلال می‌بینم!

ولی قبول دارید که لیگ قهرمانان آسیا هم برای فوتبال ایران مهم است؟

چرا فقط برای ما مهم است. الان همین تیم النصر که با پرسپولیس بازی کرد جمعه گذشته بازی داشت بعد از بازی پرسپولیس هم دوباره بازی می‌کند این وضعیت اصلاً قابل توجیه نیست. ما سه تیم درگیر لیگ قهرمانان آسیا داریم که با سه تیم حریفشان نهایتاً ۶ تیم و سه بازی را شامل می‌شود اما لیگ ۱۶ تیمی ما در هر هفته ۸ مسابقه دارد می‌شد ۵ بازی دیگر را برگزار کرد. این وضعیت یک خط در میان بازی کردن اصلاً به سود فوتبال ملی مان نیست و در آستانه برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا می‌تواند به تیم قلعه نویی هم لطمه بزند.

مقصر کیست؟

قطعاً سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید در این زمینه پاسخگوی باشگاه‌ها و تیم ملی باشند باید جواب هواداران و طرفداران این رشته را بدهند. این همه تعطیلی علاوه بر ضرر و زیان جسمانی برای بازیکنان می‌تواند ضرر و زیان مالی هم برای باشگاه داشته باشد چرا که برگزاری اردوهای تدارکاتی و بازی‌های دوستانه و همچنین احتمال مصدومیت و کارهای درمانی همه این‌ها هزینه‌های باشگاه را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به مشکلات بزرگتری برای باشگاه می‌شود. این در شرایطی است که باشگاه‌های ما همین حالا هم به لحاظ اقتصادی در شرایط سختی قرار دارند و نمی‌توانند از پس مخارجشان بر بیایند. باید هرچه سریعتر برای مسائل فکری صورت بگیرد چون دوباره بعد از بازی‌های دربی لیگ برای جام ملت‌های آسیا هم قرار است تعطیلات طولانی را پیش روی داشته باشد. در چنین وضعیتی خدا می‌داند چه بلایی قرار است سر تیم‌های باشگاهی ما بیاید.

این همه تعطیلی ضرر مالی و جانی دارد/ فقط سپاهان را در حد استقلال می‌بینم!

به نظر شما استقلال می‌تواند در چنین شرایطی عنوان قهرمانی را کسب کند؟

خوشبختانه همه چیز برای تیم‌های لیگ برتری یکسان است و اگر ضرر مالی یا فشار جسمانی به بازیکنان استقلال می‌آید برای دیگر تیم‌ها هم وجود دارد. من با همین شرایط استقلال می‌توانم بگویم که این تیم کاندیدای اصلی قهرمانی این فصل است چون بهتر از همه فوتبال بازی می‌کند و از همه تیم‌ها تمایل بیشتری به پیروزی دارد.

شبیه‌ترین تیم در این لیگ به استقلال کدام تیم است؟

فقط سپاهان را در این حد و حدود دیدم. این تیم با توجه به مهره‌های زیاد و سرمربی خوب پرتغالی‌اش در هر مسابقه با انگیزه‌تر از بازی قبل ظاهر می‌شود آنها با اینکه ۴ امتیاز از تیمشان کسب شده ولی باز هم خودشان را به صدر جدول نزدیک کردند اینها بی دلیل نیست و به خاطر همان انگیزه و انرژی بالای بازیکنان سپاهان است که البته استقلالی‌ها بیشتر از این موضوع بهره می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    5 7
    الان لنگیا فشاری میشن بهش حمله میکنن
    • ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      4 6
      - استقلال ۹ تخلف در ۵ نوع داره و بهش فرصت اصلاح دادن که نتونست اصلاح کنه و قرار شده بین یک تا ۵ امتیاز ازش کم بشه . پرسپولیس یک تخلف داشت و فرصت ندادن و یک امتیاز کم کردن سپاهان ۴ تخلف از یک نوع داشت و ف صت ندادن و ۴ امتیاز کم کردن . حکومتی بودن اینجوری عزیزان که ۹ تخلف داری و بهت فرصت میدن و یک یا ۲ امتیاز کم میکنن
  • ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    10 4
    استقلالی ها همیشه اوایل فصل که دو امتیاز جلو می افتند خود را بالای سکوی قهرمانی می بینند آخر فصل به زحمت جز چهار تیم بالای جدول خواهند بود
  • لنگی ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    کاملا درسته چون زمین و زمان و وزیر و فدراسیون و کمیته داوران به کمک تیم سوگلی میان به هر دری میزنن که لنگ و قهرمان کنند تیمهای دیگه هرچقدر هم تلاش کنن بی نتیجه اس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس