آنچه در نشست عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان لرستان گذشت

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در نشست با دانشجویان دانشگاه لرستان به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در نشست با دانشجویان دانشگاه لرستان به سوالات آنها پاسخ داد.

محور سوالات دانشجویان جنگ غزه و اسرائیل و موضع ایران، وجود برخی مشکلات داخلی و برجام بود.

نکته قابل تأمل در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه لرستان، پاسخگویی و سعه صدر سعید جلیلی در پاسخ به اظهار نظر و انتقادات تند دانشجویان بود، در حالی که مجری برنامه به دانشجویان تذکر داد که رعایت وقت را داشته باشند، اما جلیلی، گفت: اجازه بدهید حرفشان را بزنند، چندین بار زمانی که جلیلی مشغول صحبت بود، دانشجویان نسبت به اظهار نظر وی واکنش دادند.

آنچه در نشست عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان لرستان گذشت

یکی از دانشجویان با بیان این مطلب که ما می‌گوییم رژیم صهیونسیتی کودک کش است، اما این حماس بود که حمله را آغاز کرد و در این حمله غیرنظامیان از جمله کودکان کشته شدند.

سعید جلیلی در پاسخ به مطلب این دانشجو، توضیح داد: این همان روایت و دوگانگی رفتار سردمداران استکبار است، قدرت‌هایی که چهل روز است به بیمارستان‌ها هم حمله می‌کنند.

اینکه بعضی می‌گویند حماس حمله را شروع کرد؟ حدود ۲۰ سال است نوار غزه محاصره است و ساکنان آن از ابتدایی‌ترین امکانات محروم است، صدها کودک و زن فلسطینی در اسارت به سر می‌برند.

همین فلسطینیان از سال ۹۷ تا ۹۸ شعار دادند ما می‌خواهیم به سرزمین‌های‌مان برگردیم و رژیم غاصب ۲۲۳ نفر را همان سال به شهادت رساند، خودشان می‌گویند: ما با حساب و کتاب به تک تک این افرادتیراندازی کردیم.

ما اگر صحنه را درست نبینیم درست هم تحلیل نمی‌کنیم، اینها تحلیل استکبار است، حتی این مطلب را هم مطرح کردند که حماس به بیمارستان حمله کرد.

آنچه در نشست عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان لرستان گذشت

یکی دیگر از دانشجویان این سوال را مطرح کرد که چرا از ظرفیت شما در دولت استفاده نمی‌کند؟

جلیلی در پاسخ به این پرسش گفت: ما در همه دولت‌ها هر جا که نیاز بوده ورود کردیم، دولت منتخب مردم است و وظیفه همه است که کمک کنند، چه رقیب باشد چه رفیق.

وظیفه ما این است که در عرصه‌های مختلف هر آنچه در توان داریم به کار بگیریم، و ما هم در دولت گذشته که رقیب بوده و هم دولت فعلی که رفیق است به هر میزان که از ما خواسته‌اند، کمک کرده‌ایم.

یکی از دانشجویان گفت، چرا به جای مشکلات غزه به مشکلات داخلی توجه نمی‌شود، به عنوان نمونه چرا یک نفر باید برای واردات چای میلیارد ها دلار بگیرد اما چای وارد نکند.

ببینید برای هر پدیده دو موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد سیر زمان و تحولات آن، استکبار در جریان غزه به دنبال این است که بگوید: هر چه من بگویم درست است و باید رهبری صد سال جهان را داشته باشم، اما می‌بینید همه انسان‌های آزاده در مقابل غزه حساسیت به خرج می دهند، مگر آنها در کشورهای خود با مشکل مواجه نیستند.

آنچه در نشست عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان لرستان گذشت

اما در مورد مشکلات داخلی کشور ما هم می‌گوییم باید پیگیری کرد که چرا یک نفر به بهانه واردات چای میلیاردها دلار می‌گیرد و چای وارد نمی‌کند، باید جامعه نسبت به این موضوع حساس باشد، دولت نباید بگذارد این اتفاق بیفتد و اگر چنین اتفاقی افتاد نباید بی تفاوت از کنار آن عبور کرد.

اینجا نقش دانشجویان و دانشگاه پررنگ است، من معتقد هستم هر دانشگاهی می‌تواند با توجه به رشته‌ها، اساتید و ظرفیت‌های مختلف یک دولت سایه باشد، آنها باید روی موضوعات مختلف از جمعه تخصیص ارز پژوهش و تحقیق کنند، یا به برنامه هفتم که برنامه پنج سال آینده کشور را ریل‌گذاری می‌کند ورود کرده و نقش خود را ایفا کنند.

سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص برجام بود.

جلیلی در پاسخ به این موضوع، گفت: در مقطع فعلی خیلی خوب می‌شود برجام را ارزیابی کرد، در یک دوره‌ی ما مذاکراتی داشتیم، در آن زمان که آنها گفتند یک سانتریفیوژ داشته باشیم، زمان تحویل دولت ۱۵ هزار سانتریفیوژ داشتیم، آنها گفتند غنی سازی سه درصدی و ما هزاران کیلو مواد هسته‌ای را غنی سازی که در ساخت دارو استفاده کردیم.

تیم بعدی گفت همه چیز هسته‌ای نیست و باید به چرخه اقتصادی هم توجه کرد، اما نتیجه چه شد آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه از برجام خارج نشد، در حالی که ایران طبق گزارش آژانس به همه تعهدات خود عمل کرد.

رفتار اروپاییان هم بهتر از آمریکا نبود، نه تنها تحریمی برداشته نشد بلکه بیشتر هم شد، اینجاست که باید همه مباحث را با دقت دنبال کنیم.

آنچه در نشست عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان لرستان گذشت

یکی از دانشجویان هم در خصوص موضع‌گیری جلیلی نسبت به اغتشاشات سال گذشته‌ کشور انتقاد کرد.

جلیلی، گفت: سال گذشته یک نفر فوت کرد و دیدید که با شهید عجمیان چه کردند، مگر شهید عجمیان چه کاری کرده بود و چه امتیاز ویژه‌ای گرفته بود، یا با شهید آرمان علی وردی چه کردند، اینها مگر شهروند این کشور نبودند. چرا نباید از آنها صحبت کرد، چون آنها قشر ضعیف بودند.

باید بررسی شود، که در جریان اغتشاشات چه کسی تیراندازی کرد، اینها تازه می‌گویند: چیزی دستمان نیست، اگر موشک داشته باشند چه می‌کنند.

نشست دانشجویان با جلیلی در حالی تمام شد که برخی دانشجویان به دلیل نبود وقت نتوانستند سوالات خود را مطرح کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    خدا قوت مرد بزرگوار و انقلابی،مرد بی ادعا
  • ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد اینم از بعضی دانشجویان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس