کره جنوبی ارسال صدها هزار مهمات توپخانه به اوکراین را رد کرد

وزارت دفاع کره جنوبی گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره تامین ارتش اوکراین با صدها هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلیمتری را رد کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع کره جنوبی به گزارش روزنامه واشنگتن پست که گفته سئول به صورت غیرمستقیم، بیش از همه کشورهای اروپایی به اوکراین مهمات نظامی ارسال کرده است واکنش نشان داد.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای گفته، سئول اوکراین را با تسلیحات کشنده تجهیز نکرده است.

«جئون ها کیو» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت: «موضع کشور ما درباره حنگ اوکراین یک ذره هم تغییر نکرده است. و همانطور که بارها گفتیم، نیروهای مسلح ما فقط کمکهای بشردوستانه و اقلام نظامی فراهم می‌کند. سئول هم اکنون در حال تجهیز اوکراین با تجهیزات غیرکشنده مثل کلاه خود، کمکهای اولیه پزشکی و دستگاههای شناسایی مین است.»

روزنامه واشنگتن پست روز دوشنبه گزارش داد که کره جنوبی از آغاز سال جاری میلادی شروع به ارسال گلوله‌های توپ به اوکراین کرده است به گونه‌ای که تا الان بیشتر از مجموع همه کشورهای اروپایی مهمات به اوکراین ارسال کرده است.

ارتش کره جنوبی مقادیر زیادی مهمات آمریکایی در اختیار دارد که قوانین این کشور اجازه ارسال آن به مناطق جنگی را نمی‌دهد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، پنتاگون محاسبه کرده بود که اگر سئول متقاعد شود، کره جنوبی ۳۳۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری را می‌تواند از طریق هوا و دریا ظر ف ۴۱ روز به اوکراین ارسال کند.

روزنامه «دانگ آ ایلبو» نیز در بهار گذشته گزارش داده بود که کره جنوبی قصد دارد ۵۰۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری را به آمریکا قرض بدهد تا ذخایر مهماتی خود را که به اوکراین ارسال کرده بود احیا کند. این روزنامه فرض را بر این گرفته که سئول قصد دارد این گلوله‌ها را به آمریکا بدهد و آمریکا آنها را به اوکراین بدهد که مشکل ارائه مجوز کره جنوبی حل شود.

در ماه آوریل نیز انتشار سندی محرمانه نشان داد «کیم سونگ هان» رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی پیشنهاد داد ۳۳۰ هزار گلوله توپخانه را به جای اینکه مستقیم به اوکراین ارسال کنند به لهستان بدهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 2
    اینکار جرئت میخواد که فقط از امریکا برمیاد زنده باد اوکراین 💛💙

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس