نامه کاخ سفید به کنگره: پولمان برای کمک به اوکراین رو به اتمام است

مدیر بودجه کاخ سفید در نامه‌ای به رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و سایر رهبران کنگره هشدار داد زمان و پول ایالات متحده برای کمک به اوکراین رو به اتمام است.

به گزارش مشرق، مدیر بودجه کاخ سفید شالاندا یانگ امروز دوشنبه در نامه‌ای به رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و سایر رهبران کنگره گفت زمان و پول ایالات متحده برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه رو به اتمام است.

به نوشته رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن ماه اکتبر از کنگره حدود ۱۰۶ میلیارد دلار برای تامین طرح‌های بلندپروازانه برای اوکراین، اسرائیل و امنیت مرزی آمریکا درخواست کرد.

جمهوری‌خواهان با اکثریت ناچیز کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده دارند و تامین مالی اوکراین از نظر سیاسی برای برخی از قانون‌گذاران راست‌گرا بحث‌انگیز شده است.

یانگ در نامه‌ای که کاخ سفید منتشر کرد گفت قطع بودجه و جریان تسلیحات، احتمال پیروزی روسیه را افزایش می‌دهد. وی گفت: می‌خواهیم واضح بگویم بدون اقدام کنگره تا پایان سال منابع ما برای فراهم کردن تسلیحات و تجهیزات بیشتر برای اوکراین و تامین تجهیزات از ذخایر نظامی ایالات متحده تمام خواهد شد. وی افزود: ظرف جادویی بودجه برای این لحظه در دسترس نیست. پولمان تمام شده--و تقریباً زمانمان هم تمام شده است.

در بحبوحه افزایش مخالفت برخی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان با طرح بایدن برای ارائه بسته کمکی به اوکراین، دولت وی اقدام به برجسته سازی منافع مادی کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین برای ایالت‌های مختلف این کشور کرده است. اقدامی که با هدف متقاعدسازی جمهوری‌خواهان برای جلب موافقت آنها با تداوم و اعطای کمک‌های بیشتر به اوکراین صورت می‌گیرد.

به گزارش رویترز اسنادی مبنی بر سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد دلاری دولت بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سه ایالت‌ جمهوری‌خواه تگزاس، آریزونا و پنسیلوانیا منتشر شده که نشان می‌دهد بایدن در راستای تولید تسلیحات بیشتر در این ایالت‌ها جهت ارسال کمک به اوکراین این سرمایه‌گذاری‌های کلان را انجام داده است.

بسته پیشنهادی ۱۰۶ میلیارد دلاری کاخ سفید که شامل ۶۱ میلیارد دلار اعطای کمک به اوکراین است، با مخالفت جدی جمهوری‌خواهان افراطی مجلس نمایندگان که مواضعی نزدیک به رئیس‌جمهور سابق این کشور دونالد ترامپ دارند، مواجه شده است.

با وجود آنکه مجلس سنا رای‌گیری در مورد لایحه پیشنهادی از سوی دولت بایدن را امروز دوشنبه چهارم دسامبر اعلام کرده‌، برخی از مقامات جمهوری‌خواه عنوان کردند بررسی و روند تصویب آن زودتر از سال ۲۰۲۴ انجام نخواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 1
    از ایران وام بگیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس