.

حتی اگر بسته ۶۱ میلیارد دلاری امریکا برای اوکراین تصویب شود، تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۴ به دلیل وضعیت اب و هوا و گل آلود بودن زمین امکان عملیات تهاجمی بزرگ وجود نخواهد داشت.

سرویس جهان مشرق _ ششصد و پنجاه روز از جنگ میان روسیه و اوکراین گذشت.

تحولات روز ششصد و بیست و یکم جنگ اوکراین:

واکنش زلنسکی به ادعای ترامپ برای پایان ۲۴ ساعته جنگ / چرا ضد حمله اوکراین شکست خورد؟ +نقشه و تصاویر

در حالی که در آخرین ماه سال میلادی ۲۰۲۳ به سر می بریم، وضعیت داخلی در اوکراین بغرنج و تا حدودی شبیه به روزهای قبل از آغاز حمله ارتش روسیه است.

رویای ۶۰ میلیارد دلاری بایدن برای شکست روسیه در اوکراین/ وحشت زلنسکی از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ +نقشه و تصاویر


علی رغم ارسال میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نوین برای ارتش اوکراین، این کشور نتوانست در ضد حمله تابستانی خود در سال ۲۰۲۳ موفقیت قابل توجهی به دست آورد؛ ترکیبی از عناصر دفاعی ارتش روسیه شامل میادین گسترده مین، خطوط گسترده خندق و سنگرهای دفاعی، موانع ضد تانک، بالگردهای رزمی کاموف و پهپادهای انتحاری لنست مانع از پیشروی عمیق ارتش اوکراین در جبهه زاپوریژیا شدند.

رویای ۶۰ میلیارد دلاری بایدن برای شکست روسیه در اوکراین/ وحشت زلنسکی از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ +نقشه و تصاویر


اوکراینی ها ضد حمله را با هدف رسیدن به ساحل دریای آزوف در دو محور ملیتوپل و بردیانسک (یا دست کم یکی از این دو) آغاز کردند و انتظار داشتند ظرف مدت ۹۰ روز با رسیدن به مرزهای اداری شبه جزیره کریمه مسیر پشتیبانی دونباس-کریمه را قطع کنند؛ برای این امر ارتش اوکراین نیازمند ۸۰ کیلومتر پیشروی بود اما در نهایت تنها موفق به ۱۰ کیلومتر پیشروی در محور شهر توکماک شدند که با از دست دادن صدها دستگاه تجهیزات زرهی و به قیمت جان چند هزار نیروی مهاجم به پایان رسید و با آغاز فصل سرما و بارش های شدید تا اواخر ماه آوریل ۲۰۲۴ دیگر خبری از تهاجم بزرگ نخواهد بود.

رویای ۶۰ میلیارد دلاری بایدن برای شکست روسیه در اوکراین/ وحشت زلنسکی از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ +نقشه و تصاویر


در سایر جبهه ها نظیر باخموت و لوهانسک نیز ارتش اوکراین موفقیت قابل توجهی را به دست نیاورده و تنها موفق به تصرف چند روستای کوچک شد.

رویای ۶۰ میلیارد دلاری بایدن برای شکست روسیه در اوکراین

با مشاهده وضعیت میدان نبرد و دفاع قدرتمند ارتش روسیه، مقامات ناتو به ویژه پنتاگون متوجه شدند با تجهیزات فعلی و حجم اتش محدود ارتش اوکراین، امکان عبور از خطوط دفاعی ارتش روسیه و بازپس گیری خاک از دست رفته برای کی‌یف وجود نخواهد داشت؛ لذا کابینه بایدن تصمیم به تصویب یک بسته مالی حیرت انگیز برای سال ۲۰۲۴ به منظور تجهیز ارتش اوکراین گرفته است.

رویای ۶۰ میلیارد دلاری بایدن برای شکست روسیه در اوکراین/ وحشت زلنسکی از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ +نقشه و تصاویر


در دو سال اخیر دولت امریکا مجموعا ۷۵ میلیارد دلار به دولت اوکراین کمک مالی کرده است که از این رقم حدود ۴۶ میلیارد دلار آن به شکل ارسال تجهیزات نظامی بوده است؛ یعنی پنتاگون تقریبا هر سال ۲۳ میلیارد دلار به ارتش اوکراین کمک کرده بود تا بتواند در مرحله نخست مانع از سقوط مناطق بیشتری از خاک این کشور شود و در نهایت برای ضد حمله با هدف پس گرفتن خاک از دست رفته به کار رود اما این میزان از تسلیحات ارسالی برای هدف دوم کافی نبودند.

اواخر اکتبر ۲۰۲۳ کابینه بایدن بسته مالی ۱۰۶ میلیارد دلاری ویژه ای را به مجلس این کشور ارسال کرد که شامل حمایت تسلیحاتی از اوکراین، رژیم صهیونیستی و مسئله مرز مکزیک می شد؛ از بسته فوق، ۶۱ میلیارد دلار آن به اوکراین اختصاص یافته است که افزایش بی سابقه ۱۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

رویای ۶۰ میلیارد دلاری بایدن برای شکست روسیه در اوکراین/ وحشت زلنسکی از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ +نقشه و تصاویر


در حال حاضر جمهوری خواهان که در مجلس نمایندگان امریکا اکثریت را در اختیار دارند مخالف جدی تصویب چنین بسته حمایتی سنگینی برای اوکراین هستند و این موضوع باعث شده تا لایحه بودجه فدرال دولت امریکا نیز معلق مانده باشد؛ در صورتی که در تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی بودجه فدرال و بسته حمایتی از اوکراین به تصویب کنگره امریکا نرسد دیگر امکان ارسال سلاح و تجهیزات برای اوکراین در سال ۲۰۲۴ وجود نخواهد داشت.

بنابراین بسیاری از شخصیت های سیاسی و نظامی امریکا در حال میانجیگری و تلاش برای قانع کردن نمایندگان جمهوری خواه به منظور موافقت با تصویب بسته ۶۱ میلیارد دلاری مربوط به اوکراین هستند زیرا به خوبی می دانند در صورت قطع حمایت نظامی امریکا از اوکراین یک بار دیگر خطر پیشروی سریع ارتش روسیه در خاک این کشور وجود خواهد داشت.

وحشت زلنسکی از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

حتی اگر بسته ۶۱ میلیارد دلاری امریکا برای اوکراین تصویب شود، تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۴ به دلیل وضعیت اب و هوا و گل آلود بودن زمین امکان عملیات تهاجمی بزرگ وجود نخواهد داشت؛ پس از آن اوکراین مابین ماه های می تا نوامبر ۲۰۲۴ حدود ۷ ماه فرصت خواهد داشت تا پیش از انتخابات امریکا و احتمال پیروزی دونالد ترامپ هر آنچه که در توان دارد در میدان نبرد گذاشته و بخشی از مناطق از دست رفته خود را آزاد کند.

رویای ۶۰ میلیارد دلاری بایدن برای شکست روسیه در اوکراین/ وحشت زلنسکی از احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ +نقشه و تصاویر


این موضوعی است که زلنسکی و رهبران اوکراین به خوبی به آن آگاه بوده و البته از آن وحشت دارند؛ ترامپ در سخنرانی های مربوط به کمپین های انتخاباتی خود بارها تاکید کرده که در صورت پیروزی در سال ۲۰۲۴ بلافاصله جنگ اوکراین را متوقف کرده و طرح صلحی میان روسیه و اوکراین اجرا خواهد کرد که همراه با دست کشیدن اوکراین از برخی مناطق خاک خود خواهد بود.

اگرچه مقامات اوکراینی همواره بر بازپس گیری تمام خاک از دست رفته از جمله کریمه و دونباس تاکید داشته اند اما حتی اگر بسته مالی ۶۱ میلیارد دلاری امریکا نیز به تصویب برسد آنها در بازه زمانی محدود تا انتخابات امریکا نهایتا قادر به آزادسازی نیمی از ۱۷ درصد خاک اشغال شده خود، آنهم در صورت موفقیت در عبور از خطوط دفاعی روسیه باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 1
    جنگ روسیه واکراین اخرش اتش بس
  • عبدالمجید ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    14 1
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ زند دانه دانه
    • ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      8 2
      زِلِن در خواب بیند یونجه دانه ،سپس عرعر کند او بی بهانه!!!
  • ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 1
    چایی چایی این روزا این کلمه رو زیاد می شنوم
    • ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      5 2
      دلقک و کوکائین، این دوتا کلمه رو این روزها خیلی زیاد می‌شنوم!!!
  • ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    4 1
    ترامپ با قدرت و پر رای تر برخواهد گشت شک نکنید
    • ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      3 1
      اتفاقأ منظور نویسنده هم همین بود که اون دلقک کوکائینی ناراحته که ترامپ برگرده چون ده بار گفته اگه برگردم سریع میرم سراغ آتش بس با روسیه و این چیزی نیست که دلقکه و اطرافیانش میخوان چون سیل پول و کوکائین بی حساب کتاب مجانی به اوکراین قطع میشه، مفهوم شد؟ ؟!!
    • alir ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      2 1
      اجازه حضور ترامپ را نمی دهند! دوم اونی بیش از زلنسکی که نگران باشد جمهوری اسلامی است!
  • منتقد گمنام ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    گلهای میز مشابه رنگ پرچم اکراین .
  • ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 3
    روسیه صاحب انرژی , معدن و غذاست به وفور هم دارد این اقلام هم چیزی نیستند که بشود تحریمش کرد چون دنیا به آن نیاز دارد از جمله کشورهای فقیر اروپای غربی بلحاظ مواد اولیه و خام معدنی و انرژی و حتی غذا و از طرفی روسیه دو برابر خاک آمریکاست و حصر بر اون اصلا ممکن نیست یعنی روس ها بلحاظ پشتیبانی مالی از ماشین جنگی شان کم نخواهند آورد طبیعتا چین با اون اقتصاد بزرگ و عجیب غریبش هم پشت روس ها را پر خواهد کرد تا انرژی غرب در همان اوکراین گرفته شود و با نیرویی چند برابری سمت تایوان , هنگ کنگ , ماکائو و ... نیان ایران هم اگر چه کمک مالی نمی کند اما استراتژی هایی را به روس ها داده که هزینه های نظامی روس ها را بشدت کاهش می دهد روند جنگ نشان می دهد که روس ها از حمله کلاسیک با کلی جنگنده و هلیکوپتر و ... و شلیک موشک های گران قیمت زمین به زمین و دریا به زمین فاصله گرفته و به سمت نبرد نامتقارن با امثال پهبادهای انتحاری شیفت کردن اما آمریکا دیگر آمریکای قبل سال 2005 نیست و این هزینه 100 میلیارد دلاری برایش سنگینی خواهد کرد کم کم صدای سیاست مدارانی در ایالات مختلف در می آد بعدش به اعتراضات مردمی در بعضی ایالات خصوصا ایالات جدایی طلب خواهد رسید یعنی آمریکایی ها در موضوع اوکراین دارن با آخرین کارت هاشون بازی می کنند اگر تا یکی دو سال دیگر این جنگ را به نفع خودشون تموم نکنند هزینه ها به 200 300 میلیارد دلار برسد واقعا مجبور به انتخاب سخت خواهند شد اروپای غربی منهای انگلیس هم مثل قبل دستش باز نیست و داره به سقفی از هزینه ها می رسه که بعدش باید جواب مردمش را بده انگلیس هم که تمام ثروت بشریت را به غارت برده و اساسا کشورداری اش روی بازی با ثروت بشریت می چرخد تنها گزینه ادامه دادن خواهد بود اما انگلیسی ها هم اصلا دوست ندارند که درهای خزانه هاشونو باز کنند اون ثروت , ضمانت باقی ماندن اون جزیره کوچک در صحنه قدرت در آینده نزدیک است که همین جوری ادامه پیدا کنه قدرت از غرب به شرق شیفت می شه .
  • ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    17 1
    والا بیشتر از زلنسکی، مقامات جمهوری اسلامی باید نگران بازگشت قاتل سردار سلیمانی باشند.
  • ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    3 0
    یکی از اقوام که امریکاه هستند می گفتند اینجا مردمش فوق العاده طرفدارترامپ هستندواین احتمال وجود داره که اگه اجازه بهش بدن ونامزد بشه رای بییاره
  • ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 1
    آمریکا 32 تریلیون دلار بدهی دارد . از این طرف میلیاردها دلار به اوکراین ورژیم صهیونیستی کمک میکند. این همه پول را از کجا می آوئرد مگر اینکه دلار بدون پشتبانه چاپ میکند. اخیرا دولتها به همان منظور معامله با دلار زیاد تمایلی نشان نمیدهند
  • ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    مبلغی که آمریکا به اوکراین داده بود درقبال این مبلغ زمین های مساعد کشت گندم را از اوکراین سند کردند حدود یک سوم خاک اوکراین را زلنسکی به آمریکا فروخته است. امریکاییها الکی به کسی کمک نمی کنند این بیشعور دلغک زلنسک کل اوکراین را به باد داده است. البته روسیه هم ازاون پدر سوخته کهن کار است تمام زمینهای کشاورزی اوکراین را با مواد رادیواکتیو دار کرده و حدو 10 سال هیچ گیاهی درآن زمینها رشد نخواهند کرد.
    • میلاد ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      تو مشاور کی بودی شیطون بلا این اطلاعات محرمانه رو به ددی نگی ها ای شیطون
  • عمیر ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 1
    مرگ بر روسی
  • عمیر ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 1
    زلنسکی قهرمان بزن جای دیروزی
  • عمیر ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 1
    زلنسکی قهرمان بزن جای دیروزی
  • عمیر ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 1
    زلنسکی قهرمان بزن جای دیروزی
  • فالکروم ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 2
    روسیه کل خاک اوکراین را تصرف خواهد کرد
  • وحید ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    درود بر مقاومت مردمی فلسطین درود بر مقاومت مردمی اوکراین مرگ بر اسراییل مرگ بر روسیه مرگ بر آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس